سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
الهی وربی من لی غیرک
درباره وبلاگ


روزانه های یک مدیر ( حیدر علی کامیاب مدیر عامل شرکت F.S.P )
پیوند های متفرقه
لوگو
روزانه های یک مدیر ( حیدر علی کامیاب مدیر عامل شرکت F.S.P )
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 1
  • بازدید دیروز: 2
  • کل بازدیدها: 83928



بنام خدا

روزنامه های صبح سه شنبه مورخ 8/6/90 را که می خواندم چشمانم به نفرات تیم ملی نوجوانان کشورمان افتاد . نوجوانانی که فرا خوانده شده بودند تا در اردوی تیم زیر 16 سال کشورمان حضور پیدا کنند . نوجوانانی از استانهای اصفهان 6 نفر ، استان خوزستان11 نفر ، استان خراسان رضوی 3 نفر ، استان گلستان 1 نفر ، استان گیلان 3 نفر ، استان تهران 3 نفر .

شاید برای هر فارسی دیدن این اسامی باعث تعجب  و شگفت آور باشد. چرا که هروقت در روزنامه ای یا سایتی خبری مبنی بر ضعف فوتبال فارس درج می شد ناگهان بعضی از دوستان  برافروخته شده و این موضوعات را دشمنی خوانده وبی اعتنا از کنار آن گذشته که نتیجه  امروز آن جای خالی نوجوانان فارسی در لیست دعوت شدگان می باشد . زمانی که حقیر کمیته ای را ازطیف های مختلف ورزش در اداره کل تربیت بدنی استان درتیرماه 89  دعوت و مقرر شد جلساتی تشکیل شود و مشکلات فوتبال استان برسی شود عده ای نا خواسته خیال کردند اینجانب قصد تخریب فرد خاصی را داشته  و نگاه واقعبینانه ای از موضوع نداشتند .

خیلی ها فکر می کنند اینجانب با حاج سید محمد هادی آیت الهی مشکل یا خصومتی داشتم و یا دارم که دائما از  این رشته می نویسم . اما همه بدانند که اینجانب با این سید بزرگوار بسیار نزدیک و روزهای خوشی را در ورزش با هم تجربه کرده ایم . بنابراین تا نظری در خصوص ضعف فوتبال استان ارائه می شود نباید سمت و سوی این نظرات به طرف شخص خاصی رود . امروز در این اوضاع نابسامان خیلی از نهادهای دیگر نقش کلیدی دارند .

آموزش و پرورش متولی رشد و پرورش نوجوانان و جوانان این استان می باشد . هروقت تیمهای دانش آموزی ما قوی و با نشاط بوده اند ورزش استان نیز مقتدرانه در سطح کشور درخشیده است . مدتهاست که از قهرمانی تیمهای فوتبال دانش آموزی استان ما خبری نیست . منتخبانی که بازیکنان تیمهای لیگ برتری استان را تامین می کردند. بعنوان مثال آقایان اکبر پور ، غلام رضا رضایی ، رجب زاده ، معدنچی و ..... همه از فوتبال مدارس به سطوح بالاتر راه پیدا کردند. اما امروز باشگاههای استان به دنبال وارد کردن بازیکنان دسته 3 کشورهای خارجی هستند . آیا اگر این ضعف مشهود در فوتبال مدارس یک کنکاشت علمی شود و اگر مشکلاتی در مسیر رشد فوتبال مدارس وجود داشته باشد مرتفع شود به کسی لطمه ای وارد می شود . چرا از یافته های علمی گریزانیم . اگر کسی در مدیریت توانمند است نباید هراسی از یک تحقیق علمی داشته باشد . وقتی باشگاه برق شیراز به زیر مجموعه ها توجهی نمی کند حتی در زمانی که حقیر هم در هیات مدیره آن باشگاه بودم و حتی از آن بد تر اینکه اعزام تیم نونهالان و نوجوانان به مسابقات کشوری را به باشگاه دیگری می سپارد و یا اصلا سایر باشگاههای استان هم اصلا در رده های سنی فعالیتی ندارند چه توقعی از فوتبال استان باید داشت .

نتیجه اش می شود اینکه سازندگی وجود ندارد. باید بازیکن برای باشگاههای لیگی استان حتی در دسته اول بخریم و مبلغ کمی هم که از فروش این استعدادها در سالهای گذشته عاید باشگاهها می شد این روزها عاید آنها نمی شود . این برای استانی که سالهاست طرح ویژن را اجرا می کند اصلا پذیرفتنی نیست که در پایه چنین وضعیتی داشته باشد .

جناب آقای آیت الهی اینجانب بعنوان برادری کوچک عرض می کنم شما باید بر حوزه کاری این آقایان نظارت داشته باشید . می دانید در این مقوله می توان دهها دلیل دیگر برای این ناکامی بزرگ ذکر کرد اما حضرتعالی با مدیران ارشد دستگاههایی که می توانند تاثیر گذار باشند تعاملی برقرار و در جهت رفع مشکلات اقدام نمایید . غیر از این باشد آینده فوتبال فارس بسیار مبهم و خطر ناک است . خصوصا این روزها که افرادی به ناحق نوجوانان مستعد را به سایر استانها برده و در اختیار باشگاههای متمول قرار می دهند .

دوست عزیز ، همه درحال تلاش و زحمت کشیدن هستند وکسی هم منکر آن نیست خصوصا حضرتعالی ، اما به نظر می رسد تمام تیرها و یا تلاشها به در بسته می خورد . بنابراین ،   آن تیم کاری با همان ترکیب می تواند مشکل گشای فوتبال فارس باشد . حاج مجید فهندژ همه افراد حاضر در جلسه را می شناسد . انشا ء الله موفق باشید .    

 

 




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
سه شنبه 90 شهریور 8 :: 5:26 عصر
حیدر علی کامیاب