سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
الهی وربی من لی غیرک
درباره وبلاگ


روزانه های یک مدیر ( حیدر علی کامیاب مدیر عامل شرکت F.S.P )
پیوند های متفرقه
لوگو
روزانه های یک مدیر ( حیدر علی کامیاب مدیر عامل شرکت F.S.P )
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 22
  • بازدید دیروز: 0
  • کل بازدیدها: 84179



بنام خدا

مطلبی را در یکی از روزنامه های محلی به نقل ازیکی ازمسولان و تصمیم گیرندگان فعلی تیم برق شیراز دیدم و تعجب کردم ،به این جمله توجه کنید « مسولین قولهایی را که به این باشگاه داده اندعملی کنند » جمله ای است که پس از باخت این تیم در مقابل تیم درود عنوان شده بود .

واقعا مسولین و حتی مردم می بایست چنانچه می توانند برای این باشگاه مردمی قدمی بردارند تعجیل کنند . موفقیت این تیم در گرو همدلی ، وحدت و کمک همه مردم و مسولین می باشد و یک یا دو نفر نمی توانند این باشگاه ریشه دار را به جایگاه اصلی خود برگردانند. اما حقیر بعنوان یک شهروند و علاقمند به فوتبال پاسخ خیلی از سوالاتی را که مدتی است ذهن مرا به خود مشغول کرده است را نگرفته ام قطعا سایر مردم هم این ابهامات رادرذهن خود دارند سوالاتی از قبیل این که :

بالاخره هنوز معلوم نیست که برق منطقه ای باشگاهداری می کند یا بخش خصوصی ، واقعا سکوت آقایان برای شفاف سازی این موضوع چه دلیلی دارد ؟ عده ای می گویند عن قریب مزایده تکرار می شود ، عده ای دیگر می گویند باشگاه برای 5 سال به فلانی واگذار شده است و.... پاسخ قطعی را در این خصوص چه کسی باید به مردم بدهد؟

دیگر انکه هیات مدیره باشگاه چرا تشکیل نمی شود ؟ چگونه و توسط چه کسی بر فعالیت های با شگاه نظارت می شود ؟ تصمیمات کلان توسط چه شخصی اتخاذ می شود ؟ آیا این سبک باشگاهداری در خور شان این باشگاه قدیمی و ریشه دار است ؟ چگونه نهادها ، مدیران و اشخاص به باشگاهی که شخصیت حقوقی آن در هاله ای از ابهام است کمک کنند ؟

به مردم بفرمایید چه نهادی یا چه کسانی قول کمک به این باشگاه مردمی را داده اند و تا کنون وعده خود را عملی نکرده اند ، تا آنجا که حقیر یادم است برق منطقه ای در حال فروش باشگاه بود و انگیزه ای برای تیم داری نداشت ، ادارات دیگر نیز که مجوز قانونی برای کمک ندارند بفرمایید اگر فرجی شده است تا پیگیری کنیم عملیاتی شود !

دوست عزیزم حاج اقا ابهشت که شخصا ارادت خاصی به ایشان دارم شرایطی دارد که امروز نیاز به کمک دیگران دارد ، ایشان ابروی چند ساله خود را برای حفظ و ارتقای این باشگاه مردمی به خطر انداخته است ، بنابراین برای کلیه علاقمندان این باشگاه ریشه دار و قدیمی امروز کمک کردن یک تکلیف است ، جناب آقای آبهشت نیزاز تک روی بپرهیزدچرا  که موارد فوق یک واقعیت است و باید مردم را با واقعیت موجود آشنا سازیم تا آنها هم مشکلات رادرک نموده وهم کمک کنند . انشا ء الله بارفع نواقص و کمبودهای باشگاه انگیزه نهادها و مردم برای کمک به این باشگاه بیشتر خواهد شد .  




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
یکشنبه 90 مهر 10 :: 8:29 عصر
حیدر علی کامیاب

بنام خدا

چهار سال گذشت و کلای مردم در خانه ملت خود را آماده حضور در رقابتی دیگر می کنند . وکلایی که چهار سال به عنوان نمایند ه مردم در اقصا نقاط ایران اسلامی علاوه بر وضع کردن قانون مشکلات مردم را نیز پیگیری و رفع و رجوع کرده اند . بدون شک یکی از اقدامات و تصمیمات خوب و بجای این دوره مجلس شورای اسلامی ارتقای سازمان تربیت بدنی به وزارت ورزش و جوانان می  باشد که قطعا نظارت این نهاد مردمی را برورزش کشور و فعالیتهای مرتیط با جوانان را بیشتر می کند . استان فارس پس از پایتخت بیشترین کرسی را در خانه ملت به خود اختصاص داده است ، و یابه تعبیر دیگر دومین استان از نظر تاثیر گذاری در قوه مقننه می باشد . اگر گریزی به عملکرد چهار ساله نماینگان استان فارس در خانه ملت در بخش ورزش بزنیم خواهیم دید که فاصله ورزش استان با شعارهای تبلیغاتی برخی از تمایندگان فاصله بسیاری دارد برای شفاف شدن موضوع و اینکه در یک بررسی اجمالی عملکرداین عزیزان را تجزیه و تحلیل کرده باشیم به موارد زیر می پردازیم :

مدیریت ورزش استان : درطول 4 سال گذشته ورزش استان دستخوش تغیرات فراوانی در سطح مدیریت بوده است ، توجه فرمایید :

آقای غلامرضا کمانه مدیر کل زمان شروع به کار نمایندگان فعلی ،اقای محمود شیخیان سرپرست به مدت 3 ماه ، آقای رشید خدابخش مدیرکل به مدت 30 ماه  ، 4 ماه اول سال 89 اداره کل تربیت بدنی  نه سرپرست داشت و نه مدیر کل ، آقای علیرضا گرامی مدیر کل به مدت 7 ماه و بالاخره آقای تورج موید سرپرست اداره کل تربیت بدنی از بهمن ماه 89 تا کنون .

واقعا چه پاسخ قانع کننده ای برای این تغییرات وجود دارد و نمایندگان مردم در خانه ملت در این تغییرات چه نقشی را ایفا کرده اند . آیا این تغیرات  در جهت رشد ، بهبودو شکوفایی ورزش استان بوده است ؟ واقعا جامعه ورزش استان منتظر شنیدن پاسخی قانع کننده از سوی نماینگانند . به هر حال اگر در این تغییرات دخیل بوده اند که قطعا مشاوره غلط گرفته چرا که مدیران منتخب آنها نتوانسته اند خواستهای ورزش استان را بر آورده سازند و اگرهم ورود نکرده باشند که خود عذر بدتر از گناه محسوب خواهد شد . بومی گرایی در مسولیتها شعار همه نمایندگان در زمان تبلیغات انتخاباتی می باشد اما دقیقا در همین دوره رشید خدابخش غیر بومی از اصفهان سکاندار ورزش استان شد و زمزمه هایی است که یک غیر بومی دیگر نیز در راه است . آیا در استان نیروی توانمند بومی برای قبول مسولیت کم می باشد ،و یا در انتصابات ملاکهای دیگری غیر از شایسته سالاری مد نظر قرار دارد .

زیر ساختها : به برکت حضور ریاست محترم جمهور در سفر به استانها و شهرستانها فضاهای ورزشی توسعه چشمگیری پیدا کرد اما از خیلی قبلها مشکلاتی وجود داشت که تا کنون نیز حل نشده است ، بعنوان نمونه عدم تکمیل ورزشگاه میانرود ،عدم اجرایی شدن احداث ورزشگاه المپیکی ،عدم تکمیل بیش از 17 سالن ورزشی که قدمت ساخت آنها کم کم به دو دهه می رسد ،عدم اجرای سالن 4500 نفره چند منظوره شیراز مصوب سفر مقام معظم رهبری که می بایست در سالهای 89 و 90 انجام شود ،عدم اجرای سالنهای مسابقاتی مصوب سفر ریاست جمهوری در مراکز شهرستانها و مصوباتی که اجرای آن تعهد وزارت ورزش و جوانان است وانجام نشده و کسی هم پاسخگو نیست .  

چه کسی می بایست پاسخ انتظارات مردم را بدهد . آیا استان فارس با داشتن 18 نماینده در خانه ملت قدرت گرفتن کار از شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی و واگذاری آن به اداره کل تربیت بدنی استان را نداشته است . بسیار عجیب و غیر قابل تصور است ، عزیزان ، چه پاسخ قانع کننده ای برای مردمی متدین و مسلمان روستاهایی همچون دژکرد اقلید ، سیوند مرودشت ، هرابال بیضا و...که بیش از 17 سال چشم انتظار تکمیل سالن نیمه تمام خود می باشند وجود دارد .

ورزش حرفه ای : چند سالی است که ورزش حرفه ای در رشته های مختلف با مشکلات مالی مواجه شده است ، برق شیراز که به لیگ دسته یک سقوط کرد و همیشه تا یک هفته قبل از شروع مسابقات تا آستانه فروش پیش رفته و در چند سال گذشته باعث خدشه دار شدن عواطف و احساسات مردم ورزش دوست فارس شده است ، لوله آ اس نیز عطایش را به لقایش بخشید و بسکتبال را رها کرد ، باشگاه مقاومت بسیج هم سهم بوشهری ها شد و فوتسال صدرا نیز به اصفهانی های زرنگ رسید ، فجر شهید سپاسی هم که پس از یک فراز ونشیب به لیگ یک رفت و دوباره با همت سردار غیب پرور و همکارانش به لیگ برتر باز گشت ، در شنا هم شنا گران ما برای تیمهای اصفهانی و مشهدی به رقابت می پردازند ، بیش از 120 تیم لیگی بانوان هم منتظر معجزه هستند تا بتوانند در رقابتها سال جاری شرکت کنند و....

این در حالی است که همکاران شما در خانه ملت بدنبال بردن امتیاز باشگاههای ورزشی به استان خود می باشند اما در این استان از آنچه هم که داریم  نمی توانیم حفاظت کنیم .

البته نمایندگان فارس انسانهایی توانمند متدین و ولایتمدار می باشند که در طول این چهار سال زحمات زیادی برای ورزش استان کشیده اند اما باید قبول کنند که اولویت اول آنها می بایست پیگیری امور جوانان باشد . توقع فارسی ها از این عزیزان بیشتر است و در این حد قابل قبول نیست . در همین چند روز گذشته مدیران کل چند استان کشورازجمله  استانهای تهران ، البرز ، مرکزی و گلستان  معرفی شده اند ، زیبنده استان فارس نیست که مدت 9 ماه سرپرست داشته باشد .

به هر حال در این مدت کوتاه باقی ماند ه می شود جبران مافات کرد ، با انتخاب یک مدیر جوان و متدین و مردمدار ورزش استان متحول خواهد شد ، امری که به نظر نمی رسد استاندار محترم به این زودی ها به آن فکر کند اما شما نمایندگان مردم می توانید ایشان را برای اتخاذ این تصمیم مهم همراهی نمایید . کافی است عزیزان در حوزه انتخابیه خود سری به روسای ادارات تربیت بدنی زده و نظر آنها را جویا شوند آنگاه متوجه خواهند شد که خیر و صلاح ورزش استان در چیست ، در غیر این صورت باید بدنبال پاسخی موجه برای مردم در انتخابات پیش رو ی حوزه انتخابیه خود باشید .      

 




موضوع مطلب :

       نظر
یکشنبه 90 مهر 10 :: 12:19 عصر
حیدر علی کامیاب

به نام خالق دانا

چندروز قبل برای انجام چند کار اداری به یکی دوتا از دستگاههای دولتی استان مراجعه  و تعدادی از همکاران و دوستان قدیم را زیارت کردم . در این دیدارها مطالبی را برای حقیر بازگو کردند که خیلی شرمنده شدم ، یکی از دوستان که از نزدیک شاهد بازی فجر شهید سپاسی با پیروزی تهران در ورزشگاه حافظیه شیراز بود باهمان حالتی که مشاهده کرده بود ادای یکی از دوستانمان که در ورزش .... دارد را در می آورد ومی گفت که نامبرده بی سیم در دست در تکاپو بود ، دیگری هم با همین حالت می گفت همان آقا را دیدم که بلیط جایگاه ویژه را شخصا توزیع می کرد . البته بنده تعجب نکردم اما در مقابل این آقایان بسیار متاسف و شرمنده شدم ، دلیل شرمنده شدنم آن بود که خیلی از دوستان نمی دانند پس از قبول مسولیت علاوه بر شخصیت حقیقی افراد یک شخصیت حقوقی دیگر هم ایجاد می شود که متعلق به خودشان تنها نیست بلکه متعلق به حوزه تحت پوشش ایشان می باشد ، بنابر این حفظ شان ومنزلت این حوزه بر هر مدیری واجب است ، اما چرا تعجب نکردم ؛ اینکه خیلی از ماها در جای خود قرار نداریم ، مسولیت را بنا به ضرورت و یا از سرناچاری به ما سپرده اند . این موضوع را آن دو رفیق حقیر نمی دانستند اما عملکرد آن دوست عزیز باعث شده است که به تدریج شواهد این امر برای همگان روشن شود .

یکبار دیگر هم به این دوست عزیز سفارش کردم که برای مطرح شدن بهترین راه عملکرد مثبت و قوی می باشد .تحقق این امر هم مستلزم اعتقاد به کار گروهی است . انسانهایی که در همه امور خود تصمیم می گیرند و خود اجرا می نمایند و خود ارزیابی می کنند حتی در این امور جزئی ، فقط در حال تخریب شخصیت خود می باشند در حقیقت اینگونه افراد نیاز به دشمن ندارند خود حقیقیشان دشمن خود حقوقیشان است . همه مدیران استان باید بدانند امروزه در راس بسیاری از هیاتهای ورزشی ما مدیرانی هستند که هرکدام یک مسولیت خطیر در استان دارند . نباید این موضوع به جامعه ورزش تعمیم داده شود . ریاست هیات فوتبال استان حاج آقا آیت الهی که حدود 12 سال است ریاست هیات فوتبال استان را عهده دار است همیشه از جایگاه ویژه براموری که خود به دیگران تفویض کرده است نظارت می کند و گاهی از این کارها نکرده است . خوب بود آن دوست عزیز نیز ریاست هیات فوتبال استان را الگو قرار می داد و این کارها را نمی کرد .  




موضوع مطلب :

       نظر
جمعه 90 مهر 8 :: 11:58 صبح
حیدر علی کامیاب

بنام خدا 

پنجشنبه شب یکبار دیگر سرود زیبا و مقدس کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران در کل دنیا طنین انداز شد و پرچم مقدس کشور عزیزمان بر فراز قاره اسیا به احتزاز در آمد . درود خدا بر جوانانی که در این شب مقدس افتخار ، سربلندی و قدرت ایران و ایرانی را به رخ جهانیان کشیدند . درود بر غیرتتان که شادی و شور و نشاط را به خانه های مردم اوردید . آفرین بر شما دلاورمردان والیبال کشورمان که یکبار دیگر توانمندی و قدرت جوان ایرانی را به رخ جهانیان کشاندید.

پیروزی  مقتدرانه تیم ملی والیبال کشورمان در مقابل تیم چین و کسب مقام  اولی قاره کهن را به کلیه مردم متدین ایران اسلامی تبریک عرض می کنم .




موضوع مطلب :

       نظر
پنج شنبه 90 مهر 7 :: 9:32 عصر
حیدر علی کامیاب

بنام خدا

امام جعفر صادق ( ع ) :

پسران نعمت و دختران حسنه هستند ، و خداوند از نعمتها باز خواست می کند وبرای حسنات پاداش می دهد .

میلاد سراسر نور کریمه اهل بیت حضرت معصومه ( س ) و روز دختر بر تمامی هموطنان خصوصا دختران متدین ایران اسلامی مبارک باد .  




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
پنج شنبه 90 مهر 7 :: 10:48 صبح
حیدر علی کامیاب
<   <<   6   7   8   9   >