سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
الهی وربی من لی غیرک
درباره وبلاگ


روزانه های یک مدیر ( حیدر علی کامیاب مدیر عامل شرکت F.S.P )
پیوند های متفرقه
لوگو
روزانه های یک مدیر ( حیدر علی کامیاب مدیر عامل شرکت F.S.P )
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 0
  • بازدید دیروز: 2
  • کل بازدیدها: 83935



بنام خدا

برای بسط و توسعه ورزش همگانی نیاز به توسعه زیرساختها در این بخش می باشد . در مبحث قبل عرض کردم که فعالیتهای فعلی برای حضور گسترده مردم در عرصه ورزش کافی نیست ، بلکه می بایست همانطور که در ورزش قهرمانی و حرفه ای برنامه ریزی می شود برای این امر مهم نیز برنامه ریزی شود ، نکاتی که در این برنامه ریزی می بایست به آن توجه شود موارد زیر است : 

اول آنکه با توجه به شرایط فرهنگی و مذهبی کشورمان برنامه ریزی در این بخش می بایست به تفکیک بانوان و اقایان طراحی شود . در حال حاضر مشکلات بانوان برای پرداختن به ورزش بیشتر است . محدودیتهای فضای اختصاصی برای بانوان در رشته های مختلف باعث شده است تا ورزش بانوان مختص به پیاده روی و کوه روی شود . البته برای این منظور نیازی به ایجاد فضای مستقل نیست اما در طراحی ها می بایست نحوه استفاده از فضاها برای بانوان در نظر گرفته شود .

دوم اینکه بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در ورزش همگانی می بایست فعال شود و از طرف مسولین حمایت . تابه امروز بخش خصوصی در توسعه فضا هایی فعال بوده که  به ورزش حرفه ای تعلق دارد و بیشتر به درآمد زایی آن توجه  شده است اما در بخش همگانی نیز در صورتی که سرمایه گذار با مطالعه و گرفتن مشاوره از افراد صاحب نظر ورود کند می تواند علاوه بر در آمد زایی خدمات متنوع و بیشتری را در ورزش به عموم مردم ارائه دهد . بعنوان مثال احداث یک کمپ ورزشی تفریحی تحت عنوان پارک تندرستی با داشتن امکاناتی از قبیل پیست دوچرخه سواری ، پیاده روی ، قایقرانی ، تنیس ، تیر اندازی ، اسب سواری ، اسکیت و .... می تواند در هر کلان شهر مکان مناسبی برای پرداختن به ورزش برای عموم باشد .

سوم اینکه کلیه فدراسیونها و هیاتهای استانها علاوه بر ارائه خدمات در بخش قهرمانی و حرفه ای در بخش همگانی همان رشته نیز برنامه ریزی کرده و به عموم مردم ارائه خدمات کنند . امروز اطلاعات مردم در خصوص خیلی از رشته های پر تحرک و مفرح کم و متاسفانه فعالیت در خیلی از رشته ها محدود به افرادی می شود که در بخش قهرمانی یا حرفه ای حضور دارند . رشته هایی همانند گلف ، اسکواش ، بولینگ و.... می تواند علاقمندان زیادی را به خود جذب کند . برای رسیدن به این امر مهم وزارت ورزش وجوانان می بایست ترتیبی اتخاذ نماید تا در کلیه فدراسیونها نایب رئیس و یا کمیته ای تحت عنوان همگانی ایجاد و این فعالیتها در تمامی فدراسیونها پیگیری و ارزیابی شود . تحقق این امر باعث می شود تا مردم بتوانند در رشته موردعلاقه خود به صورت غیر حرفه ای فعالیت نماید و جمعیت بیشتری از مردم به ورزش بپردازند .

در شماره های بعدی انشاءالله سعی خواهیم کرد بیشتر به رشته هایی که مورد علاقه مردم و قابلیت فعالیت در بخش همگانی را دارد پرداخته و سعی خواهیم کرد تا راهکارهای لازم را در خصوص ایجاد زیر ساختهای لازم برای آن رشته ها ارائه کنیم .




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
چهارشنبه 90 شهریور 30 :: 9:10 عصر
حیدر علی کامیاب

بنام خدا

در خبرها مطلع شدیم که برادر متدین ، بسیجی و ولایتمدار خودمان ، چهره نام اشنای استان فارس حاج سید ابراهیم عزیزی سکاندار استانداری استان هرمزگان شده است . مردی که در طول دوران خدمتش در فرمانداری شیراز ، آسایش ، آرامش و امنیت را به خانه های مردم برد . مردم شیراز به پاس این خدمات ارزنده همیشه قدردان این بزرگوار خواهند بود .

سید بزرگوار اعتقاد قلبی داریم که « چراغی که به خانه رواست به مسچد حرام است » اما همیشه آرزوی قلبی ما سلامت ، تندرستی و سربلندی شما بوده و هست ، بنابراین پذیرش این مسولیت خطیر را به شما تبریک گفته و برای شما آرزوی موفقیت روز افزون می نماییم . خداوند بزرگ یارو نگهدارتان باد .

 

 




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
سه شنبه 90 شهریور 29 :: 11:34 صبح
حیدر علی کامیاب

بنام خدا

یکی از مهمترین اهداف وزارت ورزش و جوانان برنامه ریزی برای توسعه ورزش همگانی به منظور احیا وایجاد سلامت شهروندان و بالطبع جامعه می باشد . انصافا در طول چند سال گذشته توجه سازمان تربیت بدنی به این موضوع قابل تقدیر بوده و سعی و تلاش زیادی شد تا با هماهنگی نهادهایی دیگر همانند صدا وسیما و شهرداریها مردم را از فواید ورزش مطلع و انگیزه لازم را جهت پرداختن به آن در مردم احیاء کنند .

آیا با همه این تلاشها از طرف دولت و بخش خصوصی توفیقی در این خصوص تا کنون حاصل شده است ؟ آیا طرح سازمان تربیت بدنی یا فدراسیون ورزشهای همگانی برای ایجاد انگیزه در مردم توفیقی داشته است یا خیر ؟

اصولا ورزش همگانی به فعالیتهای ورزشی اطلاق می شود که دسترسی به آن آسان باشد و برای پرداختن به آن مردم با مشکلی مواجه نشوند همانند پیاده روی ، کوه روی ، دوچرخه سواری و .... این تعریفی است که فدراسیون کشور ما از ورزش همگانی دارد . البته تعریفی که بر مبنای زیرساختهای موجود در کشور تهیه و تدوین شده است ، در کشورهای پیشرفته یا در حال توسعه ورزش همگانی تعریفی دیگر داشته وهمانند ورزش قهرمانی در کلیه رشته ها منظور می شود و زیرساختهای لازم را برای پرداختن مردم با توجه به سلایق شخصی در هر رشته تامین کرده اند . بعنوان مثال اسکیت یکی از رشته های پر طرفدار است و می تواند تعداد زیادی را به خود جذب کند اما متاسفانه زیرساختهای لازم برای پرداختن به آن در خیلی از استانهای کشور و خصوصا در کلانشهرها محیا نیست . بعضا مشاهده می شود که در خیابانها و پیاده رو ها به این رشته مفرح می پردازند و یا دوچرخه سواری را در خیابانها مشاهده می کنید که همه این موارد در عین حالی که برای سلامتی مفید می باشند اما خطراتی را نیز به همراه دارند . بنابراین ضرورت توجه به ایجاد زیرساختهای لازم به صورت حداقلی در چهارچوب همان تعاریف اولیه از ورزش همگانی می بایست در دستور کار مسولین قرار گیرد .

اینکه در هفته افراد یک شهر به صورت گسترده در یک برنامه همگانی شرکت کنند امری است قابل تحسین ، اما این موضوع برای رسیدن به آن هدف وزارت ورزش و جوانان کافی نیست .  ادغام سازمان ملی جوانان با سازما ن تربیت بدنی و تشکیل وزارت ورزش می تواند شروع خوبی برای طراحی و تدوین برنامه ای باشد تا هم به ورزش مردم خصوصا جوانان توجه شود و هم به امر مهم اوقات فراغت آنها سر و سامانی دهد . یکی از معضلات فعلی جوانان و کلا مردم اوقات فراقت آنهاست که متاسفانه محدود شده است به دید و بازدید و حضور در تفرجگاهها و فست فودهایی که با غذاهای متنوع و لذیذ سلامت جامعه را به خطر می اندازد .

به همین لحاظ فکر کردم راهکارهایی را که به توسعه ورزش و تحرک و پویایی در جامعه و در نها یت سلامت مردم کمک می کند را در چند نوبت به تحریر در آورم . امید است مدیران و مسولان ذیربط با استفاده و جمع بندی کلیه نظرات موجود در این بخش برای نایل آمدن به این امر مهم تلاش نمایند . 

ادامه دارد 




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
دوشنبه 90 شهریور 28 :: 1:26 عصر
حیدر علی کامیاب

بنام خدا

بنده هم با نظر منتقد محترم دال بر استفاده از پیمانکاران بومی در ساخت و سازها و کلیه امورورزش استان موافقم ، یکی از اهداف مهم ریاست محترم جمهور و هیات دولت در سفرهای استانی توجه به امر اشتغال است ، معضلی که جوانان این روزها با آن دست و پنجه نرم می کنند ، وقتی کار به پیمانکار بومی سپرده شود قطعا تعدادی از جوانان این مرز و بوم در انجام آن کار مشغول به خدمت می شوند ، بنابراین نباید سرمایه های استان راهی استان همسایه شود ، اما غافل از این نکته نشوید که ما شیرازیها انسانهایی غریب نوازیم ، اگر خاطرتان باشد خیلی از دوستانی که به این امر معترض هستند همانهایی هستند که اعتقاد داشتند مدیر باید توانمند باشد فرقی بین بومی و غیر بومی نیست اما اعتقاد ما در کانون این بود که ما مدیر توانمند بومی داریم ولی در آن زمان توجهی به این امر نشد ، بهرحال این ثمرات مسولیت پذیری مدیران پروازی در فارس می باشد فرصتی که از دست رفت و انتقاد هم دردی را دوا نمی کند .

فکر می کنم پرداختن به موضوعات چند سال گذشته تربیت بدنی کافی است بعضی انتقادات نیز پایه و اساس منطقی ندارد ، اینکه درب استخری از طرف عمیق گشوده می شود و یا در سالنی دو نوع کف پوش استفاده شده است و.... حرفهایی است که برای پرکردن صفحات روزنامه ها زده می شود . امید وارم همه ما اعمال و کردار خود را فقط برای رضای خداوند متعال و خدمت به خلق به کار بندیم . ورزش استان به اندازه کافی منتقد دارد اما بیش از آنها به دلسوز نیاز دارد . همین امروز که منتقدان در خصوص تعین مدیر کل تربیت بدنی سکوت کرده اند خود جفایی است به ورزش استان ، زمزمه هایی است که کار به غیر بومی ها سپرده شود پس برای اینکه آن اتفاقات ناخوشایند در استان تکرار نشود لب بگشایید و بعنوان یک فارسی اظهار نظر کنید . 




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
یکشنبه 90 شهریور 27 :: 6:48 عصر
حیدر علی کامیاب

بنام خدا

 

امیرالمومنین علی (ع) درخطبه 132 نهج البلاغه می فرمایند :

« خدا را ستایش و سپاس گویم بر آنچه گرفته و داده ، و بر آنچه بخشیده و برای آزمایش گرفتار ساخته ، خدایی که بر هر نهفته ای آگاه ، ودرکنار هررازی حاضر است ، وبه اسرار نهفته سینه ها و خیانت یده ها داناست . و گواهی دهیم که خدایی جز او نیست ، و محمد(ص) برگزیده و بر انگیخته شده از سوی اوست ، گواهیی که در آن نهان با آشکار ، و دل با زبان همساز است »

دقیقا یکسال قبل در همین روزها بود که عده ای از خدا بی خبر پس از رفتن حقیر از تربیت بدنی هرچه را که در خور شان خودشان بود به بنده نسبت داده و جو سالمی را که بر ورزش فارس حاکم بود و شتابان در حال پیشرفت بدان گونه که همگان ملاحظه کردند مسموم کرده و تا جایی که خود نیز تاوان آن را دادند پیش بردند . امروز هجمه هایی برعلیه سرپرست اداره کل تربیت بدنی در حال شکل گرفتن است که زاییده همان تفکر غلط است ، کسانی که به خاطر منافع خود دست به هر کاری زده و بدور از روحیه جوانمردی و مردانگی که اصل و اساس ورزش است به این اعمال  زشت و ناپسند دامن می زنند . سرپرست تربیت بدنی استان عضوی از جامعه ورزش استان می باشد و تخریب او تخریب خودمان است ، اگر دلسوزی در ورزش استان به عملکرد ایشان انتقادی دارد می بایست مرد و مردانه حضورا و رودررو موارد مد نظر خویش را بیان کند ، دور از انسانیت است که به دیگران برای رسیدن به مقاصد خود تهمت و افترا بزنیم ، بنده خود این درد را احساس کرده ام و امروز یکی از منتقدان ایشان هستم ، اما این اعمال و افکار زشت و ناپسند را برای هر که باشد محکوم می کنم ، جامعه ورزش استان باید هوشیار باشد تا عده ای انگشت شمار نتوانند ورزش این استان را به قهقرا ببرند ، کسانی که با شنیدن اینکه گرامی مدیر کل می شود به اقلید رفته و با او بیعت کرده و پس از رفتن او بانفر بعد بیعت کرده و بد گرامی را گفتند . همه شیرازیها خصوصا کشتی گیران حاج عرب را می شناسند ، ایشان با بنده اختلاف نظر داشته و دارد اما همیشه ایشان را تحسین کرده و می کنم چرا که اعتقاداتش را شفاف و در حضور بنده عنوان کرده و می کند ، هرچند که شاید آن حرفها بدور از واقعیت باشد اما به زندگی خصوصی دیگران وارد نمی شود وتهمت و افترا نیز در پی آن نیست ، این است رسم پهلوانی و مردانگی ، همانند عرب در ورزش استان بسیارند ، وارد گود شوند و جلو این هجمه های ناجوانمردانه را بگیرند . ماحصل این اتفاقات ناخوشایند چیزی به جز رکود ورزش استان نیست . اگر این غده سرطانی در ورزش استان که خیلی سریع در حال رشد کردن است نابود نشود دیگر چه کسی حاضر می شود سکاندار ورزش استان شود .




موضوع مطلب :

       نظر
شنبه 90 شهریور 26 :: 8:22 عصر
حیدر علی کامیاب
1   2   3   4   5   >>   >