سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
الهی وربی من لی غیرک
درباره وبلاگ


روزانه های یک مدیر ( حیدر علی کامیاب مدیر عامل شرکت F.S.P )
پیوند های متفرقه
لوگو
روزانه های یک مدیر ( حیدر علی کامیاب مدیر عامل شرکت F.S.P )
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 12
  • بازدید دیروز: 2
  • کل بازدیدها: 83947



 بنام خدا

الهی ! تو را سوگند بر مظلو میت بیست و یکم رمضان و دلهای مملوّ از آه و فغان ، بینوایان داغدار را در حسرت سعادت ناشی از فضیلت خویش مسوزان و دلهای افتاده را از درگاه با عظمت خویش نا امید مفرما.

الهی ! تو را به آهی که هرگاهی دلی به آتش غم دارد ، بر این عاجز درمانده نگاهی کن و از رحمت بیکران خویش در شب قدر بر من بباران که جز تو یاری توانا و لایق در اوج محبت و فضیلت نیافته ام.

 عاشق دلخسته امـشـب سوی جـانان می رود
می رود با حـال زار و چـشم گریان می رود
آسمان هــا و زمـین ماتـم سرا گردیده است
زانکه شیر حـق کنـون در کوی یزدان می رود

بیست یکم رمضان سالروز شهادت شیر خدا ، شاه عرب امیر مومنان امام علی (ع) ، اسوه تقوا ، فاتح خیبر ، یار ضعیفان ، مظهر عدالت و شجاعت ، همدم مهربان یتیمان و اسوه جوانمردی بر کلیه شیعیان جهان تسلیت باد .

از شما عزیزان روزه دار در این شب عزیز و ملکوتی که هر لحظه آن برابر با سالها عبادت است التماس دعا دارم

علی یارتان




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
یکشنبه 90 مرداد 30 :: 2:28 عصر
حیدر علی کامیاب

 بنام خدا

امروز کمتر کسی است که از دور دستی بر آتش ورزش داشته باشد و نام مجموعه ورزشی حافظیه را نشنیده باشد . ورزشگاهی پیر و خسته که علاقمندان به فوتبال خاطرات زیادی از آن در خاطر خود دارند . مجموعه ای که این روزها میزبان مسابقات لیگ برتر و دسته یک کشور است . تنها مجموعه ای که فعلا بار یرگزاری این مسابقات را به دوش می کشد . و به همین خاطر هم هست که این روزها توجه مسولین به این مجموعه جلب شده ودر صدد تعمیر و بازسازی آن بر آمده اند. امری که یکبار هم در سال 89 اتفاق افتاد اما به دلیل کوتاهی مدیر وقت تربیت بدنی اجرایی نشد . ظاهرا اعتباری جهت بازسازی این مجموعه در نظر گرفته شده و کار در حال انجام است . حقیر در خصوص  تعمیرات و بازسازی این مجموعه که به نوعی برند ورزش استان نیز می باشد به برادر عزیز و محترم خودم حاج آقا آیت الهی عرض می کنم که :

همانطور که مستحضرید و شاید در سفرهای کاری به خارج از کشور مشاهده کرده باشید داشتن یک مجموعه ورزشی و استاندارد اولین گام در توسعه ورزش در هررشته می باشد . متاسفانه طی سنوات گذشته از طرف متولیان ورزش کشور توجهی به این امر نشده و در برخی از مناطق کشور هم که اقدامی شده است همانند ورزشگاه میانرود کار در میانه راه متوقف و متاسفانه معلوم هم نیست که تاکی این وضعیت ادامه داشته باشد . به همین خاطر اکثر استانهای کشور از داشتن یک ورزشگاه مدرن و استاندارد محروم بوده و شرایط برگزاری خیلی از مسابقات خصوصا رقابتهای برون مرزی در آن استانها امکان پذیر نمی باشد . فعلا تکمیل وبهره برداری از مجموعه ورزشی میانروددر استان ما با شرایطی که حضرتعالی می دانید امکان پذیر نمی باشد . بناچار مجبوریم تا مجموعه پیر و فرسوده حافظیه را به شرایطی رسانده که علاوه بر برگزاری مسابقات داخلی در لیگهای کشوری قابلیت برگزاری رقابتهای برون مرزی را داشته باشد . حضرتعالی در این راستا و در این باز سازی می بایست نقش کلیدی و محوری داشته باشید .

شنیده ام اقداماتی سریع برای نصب صندلیها ، اسکوربرد مجموعه در حال انجام است . شما هم مستحضرید که چمن مجموعه ، نور مجموعه ، تاسیسات (رفاهی بهداشتی ) ، محوطه سازی ، و جایگاه میهمانان ویژه و خبرنگاران و....  می بایست اساسا بازسازی شود و این امر به اعتباری بیش از آن چه که در حال حاضر پیش بینی شده است نیاز می باشد . لذا می بایست طرحی توسط مهند سین مشاور حضرتعالی تهیه و برآورد اعتبار شود و با حضور در دفتر استاندار محترم ضرورت امر را توضیح و انشاء الله با صبر و حوصله، و با کیفیتی در خور شان شهر شیراز نسبت به انجام  این امر مهم اقدام لازم بعمل آید. خوشبختانه استان فارس در سال جاری اعتبارات خوبی در بخش فرهنگی و زیرساختها دارد که می بایست حضرتعالی با درایتی خاص نسبت به رفع مشکلات مجموعه های تحت پوشش آن هیات خصوصا مجموعه حافظیه اقدام نمایید . در غیر این صورت به احتمال زیاد این تعمیرات به دلیل شتاب و عجله موجود و بخشی نگری در تعمیرات این مجموعه رضایت حضرتعالی را جلب نخواهد کرد و حتی برای اختصاص اعتبار در آینده نیز مشکلاتی بوجود خواهد آورد .

انشاء الله با بازسازی واقعی این مجموعه علاوه بر ارتقاء و پیشرفت کمی و کیفی فوتبال استان شاهد حضور گسترده مردم در یک محیط امن و با نشاط خواهیم بود.




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
شنبه 90 مرداد 29 :: 4:4 عصر
حیدر علی کامیاب

شب قدر است اگر قدر بدانی

«شب قدر» واژه‌ای قرآنی است. این شب در قرآن، در سوره قدر، با صفت «مبارکه» یاد شده و بهتر از هزار ماه دانسته شده است. « انا انزلنه فی لیله مبارکه، لیله القدر خیر من الف شهر »
(ما قرآن را در شب مبارک فرو فرستادیم. شب قدر از هزار ماه برتر است.)
در شب قدر، همه امورات عالم اندازه‌گیری می‌شود و به تصویب حجت خدا در هر زمان می‌رسد. دقیقاً معلوم نیست شب قدر کدام شب است؛ گروهی آن را در طول سال محتمل می‌دانند و گروهی در
ماه رمضان، گروهی یکی از 12 شب آخر این ماه و گروهی یکی از شب‌های بیست و یکم، بیست و سوم و نوزدهم ماه رمضان را شب قدر می‌دانند. شیعیان نیز عموماً شب بیست و سوم را شب قدر می‌دانند.
این شب دارای اعمال فراوانی است که در کتب دعایی مذکور است. خوابیدن در شب قدر مذموم و شب‌زنده‌داری در آن مستحب است.
بنا بر روایات، روز قدر هم به اندازه شب قدر ارجمند است. دعا و استغفار در شب قدر، وظیفه دانسته شده است و
رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم بر دعا در آن و طلب عافیت از خداوند تأکید فرموده است.

منابع:
المیزان، ج 18، ص 138 - مفاتیح الجنان اعمال شبهای قدر.

نوزدهم ماه مبارک رمضان ضربت خوردن حضرت علی(ع) در مسجد کوفه

عبدالرحمن بن ملجم مرادی، از گروه خوارج و از آن سه نفری بود که در مکه معظمه با هم پیمان بسته و هم سوگند شدند، که سه شخصیت مؤثر در جامعه اسلامی، یعنی امام علی بن ابی طالب(ع)، معاویه بن ابی سفیان و عمرو بن عاص را در یک شب واحد ترور کرده و آن ها را به قتل رسانند.

ضربت خوردن علی ابن ابوطالب (ع) در مسجد کوفه - آکاایران

هر کدام به سوی شهرهای محل مأموریت خویش رهسپار شدند و عبدالرحمن بن ملجم مرادی به سوی کوفه رفت و در بیستم شعبان سال 40 قمری وارد این شهر بزرگ شد. (نگاه کنید: بیستم شعبان سال 40 هجری قمری)

وی به همراهی شبیب بن بجره اشجعی، که از همفکران وی بود و هر دوی آن ها از سوی "قطام بنت علقمه" تحریک و تحریث شده بودند، در سحرگاه شب نوزدهم ماه مبارک رمضان سال 40 قمری در مسجد اعظم کوفه کمین کرده و منتظر ورود امیرمؤمنان علی بن ابی طالب(ع) شدند.هم چنین قطام، شخصی به نام "وردان بن مجالد" را که از افراد طایفه اش بود، به یاری آن دو نفر فرستاد.

روایت شده، که در هنگام ضربت زدن عبدالرحمن بن ملجم بر سر مطهر حضرت علی(ع)، زمین به لرزه در آمد و دریاها مواج و آسمان ها متزلزل شدند و درهای مسجد به هم خوردند و خروش از فرشتگان آسمان ها بلند شد و باد سیاهی وزید، به طوری که جهان را تیره و تاریک ساخت.
أشعث بن قیس کندی که از ناراضیان سپاه امام علی(ع) و از دو چهرگان و منافقان واقعی آن دوران بود، آنان را راهنمایی، پشتیبانی و تقویت روحی می نمود.

حضرت علی(ع) در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، مهمان دخترش ام کلثوم(س) بود و در آن شب حالت عجیبی داشت و دخترش را به شگفتی درآورد.

روایت شده که آن حضرت در آن شب بیدار بود و بسیار از اتاق بیرون می رفت و به آسمان نظر می کرد و می فرمود: به خدا سوگند، دروغ نمی گویم و به من دروغ گفته نشده است. این است آن شبی که به من وعده شهادت دادند.

به هر روی، آن حضرت به هنگام نماز صبح وارد مسحد اعظم کوفه شد و خفته گان را برای ادای نماز بیدار کرد. از جمله، خود عبدالرحمن بن ملجم مرادی را که به رو خوابیده بود، بیدار و خواندن نماز را به وی گوش زد کرد.

هنگامی که آن حضرت وارد محراب مسجد شد و مشغول خواندن نماز گردید و سر از سجده اول برداشت، نخست شبیث بن بجره با شمشیر برّان بر وی هجوم آورد، ولیکن شمشیرش به طاق محراب اصابت کرد و پس از او، عبدالرحمن بن ملجم مرادی فریادی برداشت: "لله الحکم یا علی، لا لک و لا لأصحابک"! و شمشیر خویش را بر فرق نازنین حضرت علی(ع) فرود آورد و سر مبارکش را تا به محل سجده گاهش شکافت.

حضرت علی(ع) در محراب مسجد، افتاد و در همان هنگام فرمود: بسم الله و بالله و علی ملّه رسول الله، فزت و ربّ الکعبه؛ سوگند به خدای کعبه، رستگار شدم.

نمازگزاران مسجد کوفه، برخی در پی شبیب و ابن ملجم رفته تا آن ها را بیابند و برخی در اطراف حضرت علی(ع) گرد آمده وبه سر و صورت خود می زدند و برای آن حضرت گریه می نمودند.

حضرت علی(ع)، در حالی که خون از سر و صورت شریفش جاری بود، فرمود: هذا ما وعدنا الله و رسوله؛ این همان وعده ای است که خداوند متعال و رسول گرامی اشت به من داده اند.

حضرت علی(ع) که توان ادامه نماز جماعت را نداشت، به فرزندش امام حسن مجتبی(ع) فرمود که نماز جماعت را ادامه دهد و خود آن حضرت، نمازش را نشسته تمام کرد.

روایت شده که آن حضرت در آن شب بیدار بود و بسیار از اتاق بیرون می رفت و به آسمان نظر می کرد و می فرمود: به خدا سوگند، دروغ نمی گویم و به من دروغ گفته نشده است. این است آن شبی که به من وعده شهادت دادند.
روایت شد، که در هنگام ضربت زدن عبدالرحمن بن ملجم بر سر مطهر حضرت علی(ع)، زمین به لرزه در آمد و دریاها مواج و آسمان ها متزلزل شدند و درهای مسجد به هم خوردند و خروش از فرشتگان آسمان ها بلند شد و باد سیاهی وزید، به طوری که جهان را تیره و تاریک ساخت و جبرئیل امین در میان آسمان و زمین ندا داد و همگان ندایش را شنیدند. وی می گفت: تهدمت و الله ارکان الهدی، و انطمست أعلام التّقی، و انفصمت العروه الوثقی، قُتل ابن عمّ المصطفی، قُتل الوصیّ المجتبی، قُتل علیّ المرتضی، قَتَله أشقی الْأشقیاء؛ سوگند به خدا که ارکان هدایت درهم شکست و ستاره های دانش نبوت تاریک و نشانه های پرهیزکاری بر طرف گردید و عروه الوثقی الهی گسیخته شد. زیرا پسر عموی رسول خدا(ص) شهید شد، سید الاوصیا و علی مرتضی به شهادت رسید. وی را سیاه بخت ترین اشقیاء، ] یعنی ابن ملجم مرادی [ به شهادت رسانید.

بدین گونه پیشوایی شایسته، امامی عادل، خلیفه ای حق جو، حاکمی دلسوز و یتیم نواز، کامل ترین انسان برگزیده خدا و جانشین بر حق محمد مصطفی(ص)، به دست شقی ترین و تیره بخت ترین انسان روی زمین، یعنی ابن ملجم مرادی ملعون، از پای درآمد و به سوی ابدیت و لقاء الله و هم نشینی با پیامبران الهی و رسول خدا(ص) رهسپار گردید و امت را از وجود شریف خویش محروم نمود.

ازهمه شما عزیزان در این شبها و لحظات آسمانی التماس دعا دارم




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
جمعه 90 مرداد 28 :: 3:23 عصر
حیدر علی کامیاب

آثار منفی قانع نبودن

1- نگرانی همیشگی و عمر کوتاه

امام صادق (ع) می فرمایند :

پیامبر (ص) وقتی آیه 131 از سوره مبارکه ی طه را شنید فرمود :

هر کس به خدا دل نبندد ، حسرت دنیا او را از پای در می آورد ، و هر کس چشم از مال و ثروت مردم بر ندارد ، حزنش طولانی می شود و خشمش فرو ننشیند و هر کس نعمت خدا را تنها در خوردنیها و نو شیدنیها ببیند ، عمرش کم و عذابش نزدیک می شود .

2 - ذلت و خواری

امام صادق (ع) می فرمایند :

چه زشت است برای مومن که میل و رغبتی در او باشد که او را خوار و ذلیل کند .

سمیط بن عطان می گوید :

شکم تو بدرستی یک وجب بیش نیست ، چرا باید تو را به دوزخ ببرد .

 




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
جمعه 90 مرداد 28 :: 2:30 عصر
حیدر علی کامیاب

بنام خدا

در خبرهای روز پنجشنبه گذشته 27/5/90 به نقل از سرپرست اداره کل تربیت استان خواندم که در هفته دولت 60 پروژ ورزشی افتتاح و کلنگ زنی می شود . متوجه نشدم چند پروژه افتتاح و چند پروژه کلنگ زنی می شود . اما هر چه هست دستشان درد نکند زحمت کشیده اند و به جوانان خدمت کرده اند .

در همین راستا ابهاماتی در ذهن حقیر ایجاد که شاید برای دیگران هم بوجود آمده باشد و آن اینکه :

اولا فرموده اند برجسته ترین پروژه مورد افتتاح ساختمان علمی فرهنگی واقع در بلوار رحمت می باشد . این جمله حقیر را در فکر فرو برد که چرا و پس از گذشت 18  ماه از تکمیل وی ای پی حافظیه که متاسفانه سالها به امید خدا رها شده بود و اینجانب با اعتباری معادل 3000000000 ریال طی یک دوره شش ماهه آن را تکمیل کردم تا کنون افتتاح نشده است . به هر حال این پروژه هم یکی از پروژههای مهم و کلیدی شهر شیراز است که در زمان مدیریت حقیر در اداره کل تربیت بدنی به پیشنهاد ریاست هیات فوتبال استان پیگیری و تکمیل شد. آیا واقعا حافظیه به آن ساختمان نیازی ندارد ؟ آیا افکار پشت پرده دیگری و جود دارد که تاکنون از آن استفاده ای نشده است ؟ این در حالی است که مکان مناسب برای همه گروهها در در ساختمان قدیمی حافظیه وجود ندارد و آن ساختمان خیلی از مشکلات خدمتگزاران به فوتبال را از قبیل خبرنگاران ، صدا وسیما ، امور اداری هیات و ......  رفع می کند . به هر حال این سوالی است که مدیر حال حاضر تربیت بدنی استان به آن پاسخ دهد.

البته دوستی می گفت تجهیزات مورد نیاز ساختمان هنوز آماده نشده است . امیدوارم که همین طور باشد و علت دیگری نداشته باشد ، اما این انتقاد هم وارد است که آقایانی که ادعای توانمندی در مدیریت را دارند چرا تا کنون نتوانستند اعتبار خرید این تجهیزات را تامین کنند .

دوما کلنگ زنی با افتتاح پروژه متفاوت است انشاء الله که جوانان استان پس از افتتاح این پروژه ها نهایت استفاده را از آنها خواهد کرد اما سوال بنده از مدیر تربیت بدنی استان این است که  کلنگ زنی کدام پروژه مهمتر از سالت 4500 نفری شیراز می باشد . سالنی که مصوب سفر مقام عظمای ولایت به استان فارس است . اعتبار آن از محل وزارت نفت و می بایست در سال 89 استارت و در سال 90 افتتاح شود . حداقل یک نفر توضیحاتی در خصوص این پروژه مهم به مردم بدهد تا ابهامات ذهن آنها رفع شود . حق مردم است که بدانند مصوبات سفر مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور به استان در چه مرحله ای است . مردم شیراز با تماشای مسابقات والیبال در شهرستان کوچکی در شمال کشور مثل گنبد افسوس داشتن چنین سالنی را می خورند . ویا سالنهای مسابقاتی شهرستانهای فسا ، داراب و... که مصوب سفر ریاست جمهوری است . تفاوتی ندارد یکی دو سال است که از زمان تخصیص اعتبار آنها می گذرد و یا احداث 2 زمین چمن مصنوعی در سال 90 کی و در کجا استارت می خورد . بلاتکلیفی مجموعه قصردشت تا چه زمانی ادامه می یابد فقط در شیراز این اتفاقات می افتد که یک سوم زمین چمن و مورد استفاده قرار گیرد . اینها سوالاتی است که مدیر حال حاضر ورزش استان باید پاسخگوی آن باشد.

امیدواریم توسعه زیرساختها در ورزش استان روز به روز قوت بگیرد خصوصا در شهر شیراز چرا که شیراز از نظر سرانه ورزشی فقیر ترین شهر استان می باشد .  به دوست و برادر عزیز خودم هم یعنی حاج آقا موید توصیه می کنم بیش از 50 پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد که با اندک اعتباری جهت تجهیز و تکمیل آنها ورزش استان متحول خواهد شد .




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
جمعه 90 مرداد 28 :: 2:17 عصر
حیدر علی کامیاب
1   2   3   4   5   >>   >