سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
الهی وربی من لی غیرک
درباره وبلاگ


روزانه های یک مدیر ( حیدر علی کامیاب مدیر عامل شرکت F.S.P )
پیوند های متفرقه
لوگو
روزانه های یک مدیر ( حیدر علی کامیاب مدیر عامل شرکت F.S.P )
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 12
  • بازدید دیروز: 0
  • کل بازدیدها: 83985



بنام خالق یکتا

سکوت

زبان به تعبیر اهل دل و بیان عارفان صادق ، درنده ای است که باید آن را در صندوق دهان حبس کرد . و جز در مواقع ضرورت به فضای آزاد نفرستاد.

کسی که از سخن باطل ، کلام ناحق ، امور ناپسند ، غیبت و تهمت ، مطلب منافقانه و مسخره کردن مردم سکوت می کند ؛ دری از درهای بسیار مهم نجات را به روی خود می گشاید . و در حقیقت با سکوت خود زمینه امان از عذابهای ویژه زبان را برای خود فراهم می نماید و در نتیجه به جسم و جان خود رحم می کند و مهر و محبت می ورزدو از طرفی دیگران را با زبانش نسبت به آنان مورد مهر ومحبت قرار می دهند .

آن که ملازم خاموشی و سکوتو سخن گویی اش کم و اندک است ، زبانش سبب سعادت دنیا و آخرت او و سخن و کلام حکیمانه و استوارش عامل پاداش با ارزش به ویژه در قیامت برای وی است .

امام جعفر صادق (ع) در روایتی می فرمایند :

گروهی از گذشتگان سکوت را فرا می گرفتند ولی شما سخن گفتن و پر حرفی را فرا می گیرید .

پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز در این خصوص می فرمایند :

جز در سخن نیک ، زبانت را به خاموشی وادار کن .

حضرت امیر المومنین علی (ع) در این باره فرموده اند :

........ خاموشی و سکوتش بسیار و وقت او مشغول به خدمت و عبادت است ......

و در نهایت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) می فرمایند :

سکوت و خاموشی دری از درهای حکمت است ، سکوت و خاموشی سبب بدست آوردن محبت است ، سکوت و خاموشی راهنما به سوی هر خیرو نیکی است .

 

حق یارتان




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
دوشنبه 90 مرداد 24 :: 1:58 عصر
حیدر علی کامیاب

بنام ایزد دانا

کریم دستگیر  آل پیامبر تویی یا مجتبی

به عشق بالهای خاکی کبوتران بقیع ، به عشق مهربانیت ، به عشق کبوتران بقیع و به عشق مظلومیتت ، به عشق مادرت فاطمه (س) ، به عشق برادر شهیدت ، به عشق زهد و علمت و به عشق حلم و بردباریت .

سلام برامام حسن(ع) ستاره  تابنان آسمان امامت و ولایت سلام بر کریم اهل بیت .

امروز آسمان و زمین و هرآنچه در آن است غرقِ سرور و شادمانی است؛ زیرا پذیرای میهمان پربرکتی از خاندان پاک رسالت و امامت می باشد؛ زیرا که ستاره درخشانی از میان ستارگان زیبای هدایت طلوع می کند و نسیمی بهاری قلب های سرد و خشک انسان ها را جان تازه ای می بخشد ای فرزند رسالت و امامت و ای کوثر ولایت، میلادت مبارک باد.

امام حسن(ع) نه تنها از نظر علم، تقوی، زهد و عبادت مقامی برگزیده و ممتاز داشت، بلکه از لحاظ بذل و بخشش و دستگیری از بیچارگان و درماندگان نیز در زمان خود زبانزد خاص و عام بود. وجود گرامی آن حضرت آرامش بخش دل های دردمند و پناهگاه مستمندان و تهیدستان و نقطه امید درماندگان بود. هیچ فقیری از در خانه آن حضرت دست خالی بر نمی گشت. هیچ آزرده دلی شرح پریشانی خود را نزد آن بزرگوار بازگو نمی کرد، جز آنکه مرهمی بر دل آزرده او می نهاد. گاه پیش از آنکه مستمندی اظهار نیاز کند و عرق شرم بریزد، نیاز او را برطرف می کرد و اجازه نمی داد رنج و ذلت درخواست کردن را بر خود هموار سازد.

در فضیلت امام حسن مجتبی (ع) همین بس که جد بزرگوارشان محمد مصطفی (ص) سرور فرزندان آدم ، وپدرشان علی مرتضی سرور اوصیا ، و مادرشان فاطمه زهرا (س) پاره تن پیامبر(ص) بانوی بانوان جهان ، مادر بزرگ گرامی اش حضرت خدیجه است . آن بانو نخستین زنی بود که مسلمان شد و اولین بانویی بود که دارایی خود را در راه خدا بخشید.

 

حضرت رسول(ص) فرمود: فرزند صالح گلی است که خدا به بندگان اش ارزانی داشته است. دو گل من در دنیا حسن و حسین اند.




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
دوشنبه 90 مرداد 24 :: 12:57 عصر
حیدر علی کامیاب

بنام حضرت حق

 

حضرت امیر المومنین علی (ع) می فرمایند :

 

تعجب می کنم از کسی که به مهر و محبت بالا دست خود امیدوار است چگونه به زیر دست خود مهربانی نمی کند.

 

کسی که امیدوار به رحمت حضرت حق است که مافوق همه قدرتهای عالم است چرا زمانی که خود می تواند توجه به زیر دستان خود داشته باشد و با آنها محبت و ملاطفت داشته باشد مهربانی نمی کند ؟ ! دریای مواج رحمت حضرتش با مهرورزی به هم نوعان و زیر دستان و حتی بی ارزش ترین موجودات به خروش می آید و موجبات جلب رحمت بی نهایتش فراهم می شود.

 

حق یارتان التماس دعا

 




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
یکشنبه 90 مرداد 23 :: 3:37 عصر
حیدر علی کامیاب

بنام خدا

چند سالی است که همه علاقمندان ورزش در استان فارس شاهد افت فوتبال در کلیه بخشها می باشند . سقوط باشگاههای فوتبال برق شیراز و فجر شهید سپاسی از لیگ برتر به لیگ  دسته یک در دوسال متوالی ، وضعیت بغرنج باشگاههای دسته اولی استان در سال گذشته ، عدم حضور داوران استان در لیگ برتر فوتبال و ................. بیانگر این موضوع است که فوتبال فارس در چهارسال گذشته سیر نزولی را طی کرده و این در حالی است که این استان در 8 سال گذشته مجری طرح اسیاویژن ، طرحی که منجر به ارتقاء فوتبال کشورهای مجری و در نهایت فوتبال آسیا می شود . برخی از دوستان علل این افت را مدیریت 29 ماهه خدابخش و تیم او را در استان فارس می دانند و اعتقاد دارند که وی علاقه ای به فوتبال نداشت و بعضا به خاطر بعضی خصومتهای شخصی با ؟ فوتبال استان را ضعیف کرد . عده ای هم اعتقاد داشته و دارند که فوتبال استان در سالهای گذشته خوب مدیریت نشده و فاقد یک نگرش علمی بوده و به صورت سنتی اداره شده است . هستند دیگرانی که دلایل این افت و تنزل را مشکلات مالی و نبود امکانات ، عدم حمایت صنایع از فوتبال ، نداشتن لابیهای لازم در فدراسیون و ........... می دانند .لازم به ذکر است تمام کسانی که نظرات متفاوتی در رابطه با این موضوع دارند  نظرشان محترم و قطعا از سر دلسوزی می باشد. بدون شک تحقیقاتی کرده اند و به این نتیجه رسیده اند و قصدشان هم کمک به ارتقاء فوتبال استان می باشد . نکته قابل توجه و تامل این است ، حال که پاره ای از مشکلات فوتبال استان توسط عده ای از دوستداران ورزش این استان مطرح شده است ایا این نطرها جمع بندی شده  و مورد تجزیه تحلیل قرار گرفته است . کجا ؟ آنچه مسلم است پاسخهایی برای این سوال : دلایل افت فوتبال در استان فارس چیست؟ پیدا شده ونیاز به تجزیه و تحلیل دارد و پس از آن ارائه راهکار ! این امر خطیر و حیاتی برای فوتبال استان بعهده کیست ؟ شاید با صعود فجر شهید سپاسی به لیگ برتر خیال متولیان راحت شده و مشکلات پیش رو را مرتفع ساخته و دیگر نگرانی در این خصوص وجود ندارد . حقیقت چیز دیگری است و نباید آن را پنهان کرد باید به سرعت در صدد رفع آنها بر آمد . و چنانچه معضلات موجود رفع شده است اطلاع رسانی شده تا نگرانیهای علاقمندان به این رشته محبوب رفع شود . به هر حال فرصت مناسبی است تا مشکلاتی همچون موارد مالی ، امکانات ، حمایتهای صنایع و ...... با حضور استاندار فهیم و ورزش دوست استان رفع گردد. هرچند به نظر حقیر نیاز به یک آسیب شناسی علمی برای این رشته پر طرفدار لازم است ، اما شرایط حال حاضر ایجاب می کند تا برای رفع مشکلات پیش رو که بسیار مشهود است اتاق فکری تشکیل و راههای برون رفت فوتبال استان را در اختیار مسولین ذیربط قرارداد و پیگیری نمود تا سایه این تهدیدات از سر فوتبال استان کم شود .




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
یکشنبه 90 مرداد 23 :: 2:43 عصر
حیدر علی کامیاب

مولای متقیان علی (ع) خطاب به فرز ندش امام حسن (ع) فرمود :

پسرم ! چهار چیز از من یاد گیر ( در خوبی ها ) ، و چهارچیز به خاطر بسپار ( هشدارها ) که تا به آنها عمل می کنی زیان نبینی .

الف : خوبیها

1- همانا ارزشمند ترین بی نیازی عقل است 2- بزر گترین فقر بی خردی است 3- ترسناک ترین تنهایی خود پسندی است 4- گرامی ترین ارزش خانوادگی ، اخلاق نیکو ست .

ب ـ هشدارها

1- پسرم ! از دوستی با احمق بپرهیز ، چرا که می خواهد به تو نفعی رساند اما دچار زیانت می کند .

2- از دوستی با بخیل بپرهیز ، زیرا آنچه را که سخت به آن نیاز دازی از تو دریغ می دارد .

3- از دو ستی با بدکار بپرهیز ، که با اندک بهایی تو را می فروشد .

4- از دوستی با درغگو بپرهیز ، که او به سراب ماند ، دور را به تو نزدیک و نزدیک را دور می نماید .

 

حق یارتان التماس دعا 




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
شنبه 90 مرداد 22 :: 4:23 عصر
حیدر علی کامیاب
<   1   2   3   4   5   >>   >