سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
الهی وربی من لی غیرک
درباره وبلاگ


روزانه های یک مدیر ( حیدر علی کامیاب مدیر عامل شرکت F.S.P )
پیوند های متفرقه
لوگو
روزانه های یک مدیر ( حیدر علی کامیاب مدیر عامل شرکت F.S.P )
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 16
  • بازدید دیروز: 0
  • کل بازدیدها: 83989



به نام ایزد دانا

 

مهر ورزیدن به خود ودیگران  فرمان سعادت بخش حق و همه پیامبران خصوصا پیامبر با کرامت اسلام و امامان بعد از حضرتش به همه مردم و به تمام جهانیان است . مهر ورزی ورحم به خود ودیگران زمینه تجلی رحمت حق به انسان و مهر خداوندی به آدمی است .

قرآن مجید می فرماید : یکی از صفات اهل ایمان مهر و محبت و سفارش به صبر و رحمت و مهرورزی به یکدیگر است . 

علاوه بر انجام این تکالیف، از کسانی باشد که ایمان آورده اند . و یکدیگر را به صبر و مهربانی سفارش کرده اند. (بلد 90 ) 

در همین راستا مولای متقیان علی (ع) می فرمایند : مهر و محبت بورز تا مورد مهر و محبت قرار گیری .

چند روز قبل یکی دو نفر از دوستان طی تماسی فرمودند مراقب باش خدای ناکرده کسانی که تا دیروز با شما نامهربانی کرده و .... به شما نزدیک شوند و دوباره دم از رفاقت نزده و ...... حتی طی پیامکی نیز تهدید کرده بودند که در صورت گذشت شما می بایست در ..... شک کرد . دوستان عزیز از لطف و محبت شما سپاسگزارم .

مدتی است که برخی از کلمات همانند خوب وبد ، زشت و زیبا ، کم و زیاد ، دور و نزدیک ، معرفت وغیرت ، ایثار و از خودگذشتگی و ........ در ورزش ما خوب صرف نمی شود . شاید معناو مفهوم صحیح این واژه ها را در قصه ها باید جست . مهر و محبت کم ، دوستی ها سست ، نقدها دشمنی و  ...... هرکسی روزی سخت دارد شاید خداوند متعال در طول زندگی بارها مخلوق خود را در معرض آزمایش قرار می دهد. همانطور که در مدرسه دانش آموزان به وفور مورد سنجش قرار می گیرند . این امتحانی است که خیلی ها در آن رفوزه می شوند . در عین حال که خود را شیعه می دانیم و مدعی هستیم که مولایمان علی (ع) است همیشه به فکر انتقام و فسخ کردنیم . اشاراتی به مهرورزی داشتم تا همگی بدانیم هیچ انتقامی شیرین تر از گذشت نیست . بنابراین شما را هم در این ماه پر خیرو برکت به گذشت و مهرورزی بر نارفیقان دعوت می کنم . مومنان واقعی نباید در میان خود دشمن داشته باشند و اگر هم افرادی  دشمنی ورزید این پیشنهاد معنوی حضرت محبوب را به کار بند تا کینه ورزان به ما تبدیل به مهرورزان شوند :

نیکی و بدی یکسان نیست . بدی را با بهترین شیوه دفع کن ؛ با این برخورد متین و نیک ناگاه کسی که میان تو و او دشمنی است ، چنان شود که گویی دوستی نزدیک و صمیمی است. ( فصلت 41)

 




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
شنبه 90 مرداد 22 :: 4:4 عصر
حیدر علی کامیاب

 

به نام آنکه رستگاری از اوست

 

حقیقت تقوی

 

امام صادق (ع) می فرماید :

حقیقت تقوی آنست که : در وقت اجرای دستورات خدا ، حضوری فعال داشته باشی و خداوند تورا در کنار نواهی هرگز نبیند .

از عارفی سوال شد تقوی چیست ؟ جواب داد که :

اگر به سرزمینی رفتی که پر از خار بود ، چگونه قدم بر میداری ؟ گفت با مراقبت و احتیاط کامل که از آسیب خار و خاشاک در امان باشم .

عارف گفت : دنیا پر از خار است ، خود را از شر خطرات آن حفظ کن و با احتیاط حرکت کن و این همانا تقوی است .

پس تقوی مصونیت است نه محدودیت ، محرک است نه جلوگیر ، آزادی می بخشد و زندان نمی کند . و درمان همه بیماریهای روحی و جسمی است . تقوی احساس مسولیت در مقابل خداوند ، جامعه و عقاید و افکار مردم ، تقوی وجه تمایز بین حق و باطل است .  

 

التماس دعا




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
جمعه 90 مرداد 21 :: 1:51 عصر
حیدر علی کامیاب

 

 

بنام خداوند جان و خرد

 

گویند که بطی در آب روشنایی ستاره می دید ، پنداشت که ماهی است ، قصدی می کرد تا بگیرد و هیچ نمی یافت . چون بارها بیازمود و حاصلی ندید فرو گذاشت . دیگر روز هرگاه که ماهی بدیدی گمان بردی که همان روشنایی است قصدی نپیوسی . و ثمرت این تجربت آن بود که همه روزه گرسنه بماند . ( کلیله و دمنه)                                                                                 

این حال و روز کسانی است که  در ورزش استان در حال دیدن سراب هستند و اگر هم روزی به آب رسند به همان خیال باطل تشنه می مانند . کسانی که نمدانند در این پهنه فرهنگی بدنبال چه می باشند . و برای رسیدن به آن چه باید کنند . خود را غرق توهمات کرده و از درک واقعیات در عذاب . خداوند بزرگ عقل و شعور را به انسان عطا کرده تا از آن به معراج ورستگاری رسد نه اینکه خدای نکرده زمینه ساز نابودی او .                                                                                                                            

آورده اند که در آبگیری ( از راه دور و از تعرض گذریان مصون ) سه ماهی بود، دو حازم و یکی عاجز . از قضا روزی دوصیاد بر آن گذشتند با یکدیگر میعاد نهادند که جال بیاورند و هر سه را بگیرند . ماهیان این سخن بشنودند . آنکه حزم زیادت داشت و بارها دستبرد زمانه جافی دیده بود و شوخ چشمی سپهر غدار معاینه کرده و بر بساط خرد و تجربت ثابت قدم شده ، سبک ، روی به کار آورد و از آن جانب که آب در آمدی بر وفور بیرون رفت . در این میان صیادان برسیدند و هر دوجانب آبگیر محکم ببستند .          

دیگری هم غوری داشت ، نه از پیرایه خرد و نه از ذخیرت تجربت بی بهر . هر چند تدبیر در هنگام بلا فایده بیشتر ندهد ، و از ثمرات رای در وقت آفت تمتع زیادت نتوان یافت . و با این همه عاقل از منافع دانش هر گز نومید نگردد و ، در دفع مکاید دشمن تاخیر صواب نبیند . وقت ثبات مردان و روز مکر خردمندانست . پس خویشتن مرده ساخت و بر روی آب ستان می رفت . صیاد او را برداشت و چون صورت شد که مرده است بینداخت . بحیلت خویش در جوی افکند و جان سلامت ببرد . و آنکه غفلت بر احوال وی غالب و عجز در افعال وی ظاهر بود حیران و سرگردان و مدهوش و پای کشان ، چپ و راست می رفت و در فرازو نشیب می دوید تا گرفتار شد . ( کلیله و دمنه )                                                                                                              

دوستان : خدمت می بایست از روی خرد و تجربت باشد . کسانی که از سر نادانی و غفلت چند صباحی به معاشرت با دیگران به نام خدمت به ورزش استان مطالب را دروغین ردو بدل می کنند و در همه حال خود را عالم ، بزرگتر ، دانا و کلانتر شهر می دانند از این دریای بی کران صیدی نخواهند کرد . وقت خود را کشته ، فرصتها را از دست داده و آخرت خود راهم به خطر انداخته است . امید است که گذشته عبرتی باشد برای همه ما . برای همه آنهایی که قصد خدمت به ورزش استان را دارند . برای همه کسانی که خود را شیفته خدمت می دانند و درتلاش اند تا جامعه ای سالم و بانشاط داشته اشیم . دوست عزیز رستگاری و عزت و سربلندی در گرو به کار گرفتن عقل و تجربه می باشد . غیر ازاین باشد بدنبال همان نورستاره ایست که هیچگاه نمی توان بعنوان ماهی آن را صید کرد.

حق یارتان                                                                 




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
جمعه 90 مرداد 21 :: 1:27 عصر
حیدر علی کامیاب

 

مولای متقیان علی (ع)

ای مردم ! آن کس که از برادرش ، اطمینان و استقامت در دین و درستی راه و رسم را سراغ دارد . باید به گفته مردم در باره او گوش ندهد . اگاه باشید ! گاهی تیر انداز ، تیر افکند و تیرها به خطا می رود ، سخن نیز چنین است . در باره کسی چیزی می گویند که واقعیت ندارد و گفتار باطل تباه شدنی است ، و خدا شنوا و گواه است . بدانید که میان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نیست .

شناخت حق و باطل

 پرسیدند ، معنای آن چیست ؟ امام (ع) انگشتان خود را میان چشم و گوش گذاشت و فرمود :

باطل آن است که بگوییشنیدم ) و حق آن است که بگویی ( دیدم ) .

ترجمه خطبه 142 نهج البلاغه

 

خدا یار و یاور شما

 




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
پنج شنبه 90 مرداد 20 :: 4:11 عصر
حیدر علی کامیاب

 

 

حمایت دولت از بخش خصوصی گام بعدی است است که در واگذاری ورزش به بخش خصوصی می بایست به آن توجه شود. حرفه ای شدن فقط خرید امتیاز یک تیم یا باشگاه نیست . داشتن یک مجموعه ورزشی استانداردوزیبا مطابق با شرایط تعیین شده از بالا ترین مقام جهانی آن رشته لازمه حرفه ای شدن می باشد. برای رسیدن به این مهم دولت و سایر نهادها همانند شهرداریها می بایست کمک کرده تا بخش خصوصی بتواندنسبت به احداث آن اقدام کند . 10 سال است که در کشور ترکیه به منظور خصوصی سازی باشگاها دولت و سایر نهادها در تلاشند تا اول صاحب یک مجموعه ورزشی استاندارد شوند و دوم راههایی جهت کسب در آمد پیش روی باشگاهها گذارند تا درپایان هرسال تراز مالی آنها مثبت شود و با خیالی آسوده در لیگهای معتبر قاره سبز حضور بهم رسانند . در اختیار گذاشتن زمین ، دادن کمکهای بلاعوض ، ارائه تسهیلات بانکی و ..... همه از مواردی است که دولت می تواند در جهت حمایت از بخش خصوصی و خصوصی سازی ورزش بکار گیرد . در کنار این موارد حمایتهایی در خصوص پرداخت حق پخش بازیها از صدا وسیما ، تبلیغات حاشیه بازیها و .... می تواند به بخش خصوصی جهت حضور مقتدرانه در ورزش کمک کند . دولت می تواند با واگذاری در دراز مدت میلیاردها تومان صرفه جویی نماید بنابراین می بایست در قبال این صرفه جویی فدراسیونهای مربوطه را از نظر مالی تامین تا فدراسیونها نیز بتوانند بخشی از در آمدهای خود را که قاونونا متعلق به باشگاهها می باشد را در اختیار آنها قرار دهند .  

رشد و توسعه ورزش پس از خصوصی سازی بستگی  به حمایت دولت و مدیران از آن دارد . درغیر این صورت حضور بخش خصوصی در سالهای نخست نه تنها کمکی به پیشرفت و توسعه ورزش نمی کند بلکه با عث می شود با ضعیف شدن ورزش دربخش حرفه ای کل طرح نیز زیر سوال رود . البته این حمایت دائمی نیست و می بایست در برنامه و طرح واگذاری مدت  آن و همچنین نوع کمک تعریف شود .

بنابراین پس از تهیه طرح و برنامه ، شناسایی و تایید صلاحیت متقاضیان ، نقش حمایتی دو لت از جمله عواملی است که در واگذاری ورزش به بخش خصوصی باید مورد توجه قرار گیرد .  




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
پنج شنبه 90 مرداد 20 :: 1:11 عصر
حیدر علی کامیاب
<   1   2   3   4   5   >>   >