سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
الهی وربی من لی غیرک
درباره وبلاگ


روزانه های یک مدیر ( حیدر علی کامیاب مدیر عامل شرکت F.S.P )
پیوند های متفرقه
لوگو
روزانه های یک مدیر ( حیدر علی کامیاب مدیر عامل شرکت F.S.P )
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 12
  • بازدید دیروز: 0
  • کل بازدیدها: 83985



حضرت عیسی ( علیه السلام ) که در کمال زهد و بی رغبتی به امور دنیا می زیست و همسری هم انتخاب نکرد ، روزی از خانه زن بد کاره ای بیرون آمد ، حواریون او را دیده ، شگفت زده شدند ، حضرت عیسی به آنان گفت :

سبب آمدن من به این خانه برای این است که بیماران دو گرو ه اند :

بیمارانی که می توانند با پای خود نزد طبیب روند و بیمارانی که بر اثر شدت بیماری از پای در آمده و از رفتن نزد طبیب نا توان و عاجزند و طبیب باید برای علاج آنان نزدشان رود ، این زن بدکاره از گروه دوم است که لازم بود طبیب برای درمان او نزد وی رود و من برای در مان او نزد وی رفتم ومن به خاطر هدایت بدکاران مبعوث شده ام .  

 




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
پنج شنبه 90 مرداد 27 :: 1:23 عصر
حیدر علی کامیاب

بنام ایزد منان

بسیار خورسند و خوشحال شدیم که پس از سپری شدن مدت زمانی بحرانی بالاخره استان فارس صاحب استانداری متدین ، ولایی و علاقمند به ورزش شد . این را به فال نیک گرفته و در این ماه پر خیرو برکت برای ایشان و سایر همکارانشان در استانداری فارس آرزوی موفقیت می نمایم .

 جناب آقای استاندار ؛ مدتی است ( 20 ماه ) که ورزش استان فارس حال و روز خوشی ندارد . یادم است دقیقا درروز افتتاح استخر شهرستان سپیدان در اردیبهشت 89  یعنی دقیقا زمانی که اداره کل تربیت بدنی مدیر کل نداشت و حقیر فقط تفویضات مالی را داشتم دکتر احمد زاده 2 موضوع را در آن افتتاحیه اعلام کردند : اول اینکه چرا این همه تقدیر و تشکر از مدیران تربیت بدنی استان شده است ، این ساخت و سازها وظیفه بوده و ما نوکر مردمیم . دوم اینکه فرمودند 100 مدیر جوان آماده هستند تا امورات اجرایی استان را تحویل گرفته و آینده در سطح کلان کشوری به مردم عزیز خدمت کنند.

بخش اول سخنان ایشان که ما مسولین نوکر مردمیم را با جان و دل می پذیریم و اگر هم کاری شده است وظیفه بوده است . اما قسمت دوم سخنان ایشان مورد انتقاد همه فارسی هاست چرا که پس از رفتن ایشان و حتی درزمان زمامداری ایشان این اتفاق مهم رخ نداد به جز در یک دو مورد که عمر مدیریتی آنها هم بیشتر از 6 ماه نشد. متاسفانه یکی از آن چند مورد تربیت بدنی فارس بود که پس از رفتن خدابخش به اصفهان ( باور کنید اداره 4 ماه نه مدیر کل داشت و نه سرپرست ) پس از چهار ماه یکی از همان جوانانی را که ایشان قولش را به مردم داده بود را بر مسند تربیت بدنی استان نهاد . جوانی که اینجانب کاملا او را می شناسم انسانی متدین و ولایی از یکی از شهرستانهای مذهبی استان . ایشان هم با همان تفکرات معاونین خدابخش را کنار گذاشت و جوانانی را جهت هدایت ورزش استان بکار گرفت . متاسفانه پس از گذشت 5 ماه نمی دانم به کدام علت به یکباره و شبانه ایشان عزل و سرپرستی اداره را به فر دیگری داده و تا به امروز نیز به همان وضع است . 

جناب آقای استاندار ؛ حاصل این تلاش دکتر احمد زاده استاندار وقت استان به جز رکود ورزش استان چیز دیگری نبود . استانی که ورزشش تا قبل از ورود ایشان در دو دوره المپیاد ایرانیان پس از استان تهران مقام اول را تصاحب کرده بود و به لطف خدا و حضور پر خیر وبرکت رهبر عظیم الشان انقلاب و ریاست محترم جمهور در بخش زیرساختها نیز رتبه اول را دربین سایر استانهای کشور از آن خود کرده بود به یکباره دستخوش تحولاتی شد که بیان آنها قابل وصف نیست . فقط از شما برادر عزیز و متدین خواهش می کنم بررسی فرمایید تا متوجه شوید چند میلیارد تومان از اعتبارات تربیت بدنی در امر زیرساختها که تعهدات سازمان و وزارت نفت یا استان بوده است در سال 89 جذب نشده است !

حاصل این رویکرد استاندار وقت چیزی نبود به جز تخریب چهره هایی متدین و علاقمند به خدمت و همچنین ایجاد نفاق در بین جامعه ورزش استان .  زدن تهمت و افترا به یکدیگر ، تخریب شخصیت دلسوزان انقلاب و درگیریهای سیاسی بدون هیچگونه مستنداتی باب شده و شاید شما نیز در بدو ورد به استان ما آن را لمس کرده باشید . این عقده گشاییها که متاسفانه با حمایت شخص استاندار هم انجام می پذیرفت تا جاهایی پیش رفت که برای درست جلوه دادن انتخاب آن زمان مدیر کل تربیت بدنی استان هرروز شاهد حضور اداره کل بازرسی استان ، دیوان محاسبات استان و کشور و بازرسان سازمان در اداره کل تربیت بدنی بوده و تلاش خود را کردند تا نقاط ضعفی بیابند و تغییرات را صحیح جلوه دهند . این جانب بعنوان معاون مالی و اداری تربیت بدنی استان در زمان خدابخش هر روز شاهد شایعاتی بی اساس در این رابطه بوده بدون اینکه حتی یک سوال از حقیر در رابطه  با موضوع خاصی شود . عمری که می بایست صرف خدمت به ورزش استان شود به بطالت گذشت . فریاد نداریم همانند پتکی بر سرورزش استان فرود آمد آن هم در دولتی که همه هم و غمش توجه به جوانان بود .

استاندار عزیز ؛ حال که حضرتعالی سکاندار استان فارس ایران کوچک و شیراز سومین شهر هرم اهل بیت هستید روزنه هایی از امید در دل اهالی ورزش روشن شده و امیدوار هستند تا باانتخابی صحیح توسط حضرتعالی  ورزش استان  به جایگاه اصلی و در خور شانش برگردد . جناب آقای صادق عابدین ، هستند کسانی که شما را احاطه خواهند کرد و به نام فلان گروه و دسته سیاسی و ... پیشنهاداتی هم به شما خواهند داد اما خدا وکیل ورزش استان خسته است ، نظرات سیاسی آقایان برای خودشان محترم ولی ناجی ورزش استان نمی باشد . ورزش استان قیم نمی خواهد و خود زبان عقده گشایی دارد کافی است تا وقتی اختصاص دهید و دیداری داشته باشید ؛ پیش کسوتان ، قهرمانان ، نخبگان ، مدیرا باشگاهها ، روسای هیاتها ، مدیران تربیت بدنی شهرستانها ، کارکنان تربیت بدنی ، ورزشی نویسان استان و ورزشکاران و همه همه عزیزانی که به نوعی دستی از دور بر آتش ورزش این استان دارند به شما خواهند گفت که انتظاراتشان چیست ؟ نگذارید اتفاقی که در سال گذشته برای ورزش استان رخ داد به طریقی دیگردر زمان مسولیت شما رخ دهد. شنیده ها حاکی از پیگیری بعضی از افراد برای انتخاب مدیر کل تربیت بدنی استان است که مایه تاسف و نگرانی است . حاج آقا ، خداوکیل اگر سیاسیون استان و شهرمان شیراز همانند سایر استانها از سر دلسوزی و خدمت به شما مشاوره می دادند امروز این جملات را برای شما نمی نوشتم . یقین دارم بخشی از تلاشها برای به رسیدن به قدرت است . استان فارس دارای مدیران توانمندی است که امروزه در اقصا نقاط کشور عزیزمان ایران اسلامی مشغول خدمت به جوانان هستند یکی را که از همه اصلح تر و پر انرژی تر است را انتخاب و متولی این کار کلیدی نمایید. نگذارید ورزش استان خسته تر از گذشته شود .

جناب آقای استاندار ؛ هر چه این انتصاب به طول انجامد کار برای شما سخت می شود چرا که تخریب انسانها در 16 ماه گذشته بخشی از زندگی خیلی از ما ها شده و قطعا شما را به شک و تردید می اندازد.  راه نجات از این بحران همفکری با جامعه ورزش  استان ، نمایندگان مردم در خانه ملت ودر نهایت برسی سوابق مدیران قبلی و اتخاذ تصمیم بدون در نظر گرفتن باند بازیهای سیاسی توسط حضرتعالی است . امیدواریم شما در توسعه استان فارس در کلیه ابعاد موفق و موید باشید .    




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
پنج شنبه 90 مرداد 27 :: 12:23 عصر
حیدر علی کامیاب

ای انسان ! عبرت گیر

سعدی علیه الرحمه می فرماید:

یاد دارم که شبی در کاروانی ، همه شب رفته بودم و سحر در کنار بیشه ای خفته . شوریده ای که در آن سفر همراه ما بود ، نعره ای بر آورد و راه بیابان گرفت و یک نفس آرام نیافت . چون روز شد گفتمش : انت چه حالت بود ؟ گفت : بلبلان را دیدم که به نالش در آمده بودند ، از درخت و کبکان از کوه و غوکان در آب و بهایم از بیشه ، اندیشه کردم که مروت نباشد همه در تسبیح و من به غفلت خفته .

دوش مرغی به صبح می نالید         عقل وصبرم ببردوطاقت و هوش

یکی از  دوستان  مخلص  را           مگر آواز من رسید به گوش

گفت باور نداشتم که تو را               بانگ مرغی چنین کند مدهوش

گفتم این شرط آدمیت نیست          مرغ تسبیح خوان و من خاموش

 

التماس دعا

 

 




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
چهارشنبه 90 مرداد 26 :: 4:4 عصر
حیدر علی کامیاب

بنام خدا

 

سایتهای خبری امروز را که مطالعه می کردم خبری توجه من را به خودش جلب کرد . از قول مدیر عامل باشگاه برق شیراز ! برق همانند گذشته به کار خود ادامه می دهد . ایشان فرموده اند آقای مشفقیان طی نامه ای این موضوع را ابلاغ کرده اند.                                                                                  

واقعا عجب شهری داریم ما ! عجب مسولین دلسوزی ! چقدر به فکر ورزش و جوانان هستند و چقدر برای این تیم ریشه دار وقت گذاشتند . باید به این مدیریت و درایت تحسین گفت . چه شجاعتی وچه استقامتی ، یادم به آخرین جلسه هیات مدیره می افتد که حاج آقا با شهامت تمام فرمودند دیگر نامه و تعهدی از طرف من برای باشگاه ایجاد نمی شود . مطمئن باشید!                                                                                                                                        

قصه پر غصه ای که از چند سال پبش تا کنون احساسات مرد م ورزش دوست شیراز خصوصا علاقمندان به باشگاه ریشه دار برق را خدشه دار می کند . قصه ای که همیشه در پایان هر فصل شروع و تا 15 روز قبل از شروع فصل جدید ادامه می یابد . فرصتهای طلایی که می توانست در فصل جاری با یک برنامه ریزی دقیق به صعود این تیم به لیگ برتر منجر شود . سه ماه است که من وتعدادی از دوستان پیشنهاد دادیم که فروش باشگاه فعلا به دلایلی امکان پذیر نیست . در طول این مدت خیلی ها موافق و خیلی ها مخالف نظرات خود را به انحاء مختلف ارائه کردند . آنچه مسلم است متولی باشگاه از طریق ممکن ( آقای مشاور) به نتیجه رسیده است که تیم داری کند . پس مخالفان واگذاری نظرشان محکمه پسند تر بوده ، آقای مشاور هم به خواسته هایش رسیده ، هواداران هم خوشحالند ، موافقان طرح واگذاری هم که نظرشان زود عوض می شود واین طبیعی است و برای ما شیرازیها فابل هضم . فقط در این اوضاع واحوال وضعیت تیم در هاله ای از ابهام است . اینکه تیم خوب بسته شده است یا خیر ، کادر فنی می ماند یا خیر ، بازیهای تدارکاتی و بدن سازی به نحو مطلوب انجام شده است یا خیر و سایر موارد فنی تیم .                                                                                                                                                                        

دریکی از جلسات هیات مدیره باشگاه انتقادی کردم که چرا برق قوی بسته نشده و با تیمهای ضعیف تر از خود بازی می کند یکی از دوستان که انشاءالله در آینده از او بیشتر برایتان خواهم گفت به سرعت موضوع را به سرمربی تیم انتقال و ایشان هم هر چه از دهانش در آمد در یکی از خبرگزاریها به ما گفت . بررسی بفرمایید  یکی از بازیهای تدارکاتی تیم گل گهر سیرجان  که با برق هم گروه است با استقلال تهران بوده است ، و تمام تیمهای لیگ دسته اول کشورمان هم که بررسی کنید همگی علاوه بر بازیهای تدارکاتی  اردوهای داخلی و خارجی نیز داشته اند. در آن جلسه و آن لحظه دلم برای این با شگاه ریشه دار سوخت و آن حرف را زدم و گرنه به قول سعدی علیه الرحمه که فرمود : از ما نخورد ه باشی ! هنوز هم نمی دانم آیا انتقاد بنده اشتباه بوده و یا آن بنده خدا متوجه منظور من نشده و یا اصلا ناقل پیام همانند شگرد همیشگیش قصد دیگری داشته است . به هر حال تجربه سالهای گذشته حاکی از این بود که واگذاری امسال هم همانند سنوات گذشته محقق نمی شود. به هر حال در سالی که با برق بودم تجربه هایی جدیدی کسب کردم تجربه هایی که در هیچکدام از کتب مدیریت حال حاضر و گذشته اشاره ای به آن نشده است . به نظر می رسد مدیریت فوتبال در کشور ما مبحث جدیدی است که احتیاج به یک قالب مدیریتی جدید دارد و از عهده ما خارج است.به هر حال باید صبر کرد و دید که مدیر عامل محترم که با تلاشهای فراوان به خواسته اش رسیده است می تواند تیمی را به زمین بفرستد که نظر علاقمندان را جلب کند و یا مثل سال گذشته بایدبه نذر ودعا متوسل شد تا تیم به لیگ پایین تر سقوط نکند .                                                                                       

امیدوارم که برق با همه مشکلاتی که داشت بتواند در فصل جاری هواداران خود را خوشحال و به جایگاه در خور شانش برسد.هرچند که حقیر تاکنون برای برق اشکی نریخته ام اما خداوکیل آرزوی قلبی هر شیرازی است که برق یکی از ستاره های درخشان فوتبال کشور ما باشد.                                                                                   




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
چهارشنبه 90 مرداد 26 :: 3:37 عصر
حیدر علی کامیاب

به نام آفریدگار دانا

دیشب شب پانزدهم ماه مبار ک رمضان بود شب میلاد سراسر نور و مبارک کریم اهل بیت ، شب میلاد دومین اختر تابناک امامت و ولایت امام حسن مجتبی ( ع ) ، شب رحمت و عزت ، شبی برای فقیران و مستمندان ، شبی به یادماندنی برای اندیشمندان ورزش استان ، شب همدلی ، شب مهربانی و مهرورزی ، شبی که ناگفته ها بیان شد، شبی که همه هم قسم شدند تابرای اعتلای ورزش استان تمام تلاش خود را به کار بندند .شبی به یاد ماندنی در باشگاه فرهنگیان .

بله حقیر افتخار داشتم در این شب  بزرگ و سراسر نور میزبان کسانی باشم که عمر شریف و باعزت خود را در راه خدمت به جوانان این مرزو بوم صرف می کنند . قلم به دستان و اصحاب رسانه در بخش ورزش فارس ، اندیشمندانی که بی ادعا در رشد و توسعه ورزش استان نقش کلیدی ایفا می کنند . کسانی که بدون چشمداشت مادی پا در این وادی نهادند و در تمام لحظه ها با ورزش و جوانان هستند . شغل و حرفه ای مقدسی که از عهده هر کسی برنمی آید .

همه آمده بودند پیشکسوتان این عرصه از حاج مجید فهندژ ، حاج حسن گل مینا و حاج مجید عجم پور . صدا وسیما حاج عباس جعفری  ، نوید عبدالهی و کشاورز . روزنامه خبر از حاج عباس صباغ گرفته تا جوانترها آقایان منوچهر اسدی پویا ، قاسم محمدی و فریدون رئیسی ،حاج مهدی آماده و تیم توانمندش آقایان حسین پرور ، مهدی باغبانی و حسین امیری در نیم نگاه . حاج کمال پاک فطرت چهره نام آشنای ورزش استان . مسولین توانمند بخش ورزش خبرگزاریهای ایرنا و ایسنا در فارس آقایان محمرضا خلیقی وفرزاد صدری . آقای محمد ابطحی دبیر سرویس روزنامه خبر ورزشی در استان فارس ، برادرانی همچون امیر جاوید و لر نژاد زحمت کشان عرصه خبر .

با حضور میهمانانی ویژه آقایان حسام زارع ریاست تربیت بدنی شیراز ، غلامرضا آبهشت مدیرعامل باشگاه برق شیراز ، عباس شهرجو پیشکسوت داوری ، حسین منجمی پیشکسوت فوتبال ، محمدرضا شفیعی مسول استعداد یابی فوتبال فارس ، محمد محمد نژاد .

شبی بدور از جلسات رسمی و ادری همه گفتند که انتقاد سازنده محرکی است برای پیشرفت ، همدلی شرط لازم توسعه ورزش استان ، توانمند ترین و زبده ترین ورزشی نویسان کشور در فارس هستند که به حق در خور شهر مقدس شیراز و پایتخت فرهنگی ایران اسلامی می باشد و ....

مهمترین دستا ورد این جلسه دوستانه و صمیمی همدلی و وحدت جهت توسعه ورزش استان می باشد . انشا ء به برکت این ماه مبارک و آن شب بزرگ و به یاد ماندنی ورزش استان با کمک این عزیزان روز به روز گامهای محکمی در مسیر توسعه بردارد . از همه دوستان به خاطر حضور پر برکتشان در این جلسه سپاسگزارم .

 

 




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
سه شنبه 90 مرداد 25 :: 11:7 صبح
حیدر علی کامیاب
<   1   2   3   4   5   >>   >