سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
الهی وربی من لی غیرک
درباره وبلاگ


روزانه های یک مدیر ( حیدر علی کامیاب مدیر عامل شرکت F.S.P )
پیوند های متفرقه
لوگو
روزانه های یک مدیر ( حیدر علی کامیاب مدیر عامل شرکت F.S.P )
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 7
  • بازدید دیروز: 2
  • کل بازدیدها: 83942



   بنام خدا

 

روزی که بشر عصاره شر گردد      دین و هدف و شرافتش زر گردد
از بهر نجات خلق آید مهدی        وز یُمن قدوم او ورق برگردد

حال که به لطف پروردگار متعال قسمت شد تا عازم سرزمین وحی شوم ضمن خداحافظی از کلیه دوستان طلب حلالیت نموده و امیدوارم این سفر سراسر معنوی در آینده ای نزدیک نصیب شما نیز گردد. انشا ءالله نایب الزیاره کلیه عزیزان خواهم بود .

 




موضوع مطلب :

       نظر
جمعه 90 مهر 29 :: 2:50 عصر
حیدر علی کامیاب

 

بنام خدا

باشگاه داری این روزها بسیار سخت شده است ، خصوصا در رشته هایی مثل فوتبال که  اعتبارت مورد نیاز آن به صورت غیر منطقی آنقدر افزایش یافته است که حتی دولت نیز قادر به ادامه آن به این شیوه نمی باشد . به تعبیر دیگر رشد بی رویه هزینه های باشگاهها در ورزش حرفه ای کشور باعث شده است که این روزها اکثر مدیران باشگاهها  از این درد بنالند و دائما وقت خود را صرف تامین بودجه مورد نیاز باشگاه تحت پوشش خود نمایند ، قطعا صرف این وقت برای تامین بودجه مشکلاتی را نیز در فعالیتهای کمی و کیفی باشگاهها بوجود خواهد آورد و شاید همین امر هم باعث شده است که  این روزها مردم شاهد بازیهایی زیبا و یا به قول خودمان تماشاگر پسند نباشند . آیا رفع معضلات مالی باشگاهها فقط یک راه دارد  و آن هم تامین اعتبار مورد نیاز آنها توسط دولت می باشد یا خیر راههای دیگری نیز برای برون رفت از این مشکل وجود دارد . آنهایی که بر این باورندکه تیم داری دولتی تنها راه برون رفت از این مشکل می باشد و بر آن اسرار می ورزند سخت در اشتباهند چون که ماهیتا نیز این امربا قوانین ورزش حرفه ای در کل دنیا مغایرت دارد ، شاید محدودیتهای ورزش کشورما را به این سمت و سو سوق داده باشد اما باور داشتن آن به عنوان یک اصل تفکری است که ورزش حرفه ای ما را از اهداف خود دور می سازد اما با توجه به این محدودیتها جدا شدن از بدنه دولت نیز می بایست با صبر و حوصله بیشتری انجام شود ، یعنی خصوصی سازی باشگاهها . اما در این پروسه چند ساله با شگاهها چه باید بکنند ؟ باید فقط چشم به جیب دولت داشته باشند یا راههایی دیگر برای در آمدزایی پیدا کنند ؟ پاسخ به این سوال و یا دهها سوال دیگر در خصوص رفع بحرانهایی مالی مستلزم به یک بررسی و کارشناسی دقیق از وضعیت حال حاضر مدیریت در ورزش حرفه ای کشور می باشد . عمده مدیران در این بخش بر اساس یک نگاه سیاسی و رابطه ای در پستهای کلیدی باشگاهها قرار گرفته اند و شاید به اساسی ترین اصول مدیریت که یکی از آنها بودجه نویسی و تامین آن می باشد ندارند ، اعتقادی هم به مشاوره و مذاکره با افراد صاحب نظر در این زمینه ندارند و از آن بد تر زمانی که سمت خود را ترک می کنند کسی از آنها نمی پرسد که منابع مالی خود را چگونه تعریف کردید و چگونه در تامین آن گام برداشته اید ! نتیجه آن هم تا به امروز شده بدهیهای سرسام آوری که پس از ترک صندلی هر مدیری از باشگاه تحت نظر خود  دائما مورد انتقاد مدیارن بعدی قرار گرفته و یا تعهدات جدیدی که عمدتا برای دولت ایجاد شده است .

با توجه به این امر مهم که می تواند آینده باشگاهها را با خطرات جدی مواجه سازد خوب است مالکین باشگاه ها برای سپردن مدیریت باشگاهها به  افراد مورد نظر خود شرایطی را مد نظر قرار دهند ؛ یکی از آن شرایط تبحر و تخصص در امور مالی است ، چرا که سوخت ورزش آن هم در بخش حرفه ای پول است و بدون ان ورزش در این بخش قادر به ادامه حیات نیست . به همین لحاظ انشاء الله از این تاریخ به بعد مطالبی را در خصوص بودجه نویسی و کلیه فعالیتهای مالی باشگاهها را که می تواند در انتخاب و انتصاب مدیران ورزشی ما نقش بسزایی  داشته باشد را همراه با ذکر منابع آن بر روی این وبلاگ خواهم گذاشت . امیدواریم این اطلاعات راهگشای مشکلات مالی باشگاههای ما در بخش حرفه ای باشد .     

 




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
جمعه 90 مهر 29 :: 2:17 عصر
حیدر علی کامیاب

 

بنام خدا

حضرت امام باقر (ع) فرمود: این طواف صوری بی‌روح در جاهلیت نیز بود، اشواط سبعه و قربانی سابقه داشت: "هکذا کانوا یطوفون فی‌الجاهلیه?"، و اسلام آمد تا به مردم بگوید که گذشته از طواف کنار کعبه سنگ و گلی که "لاتضر و لاتنفع"، آمدن به حضور امام و عرض نصرت کردن، متمم حج است.

طبق بیان نورانی حضرت امام باقر (ع) حجی که رهبری در آن حضور و ظهور ندارد، ناقص است: "مِن تمام الحج لقاء الامام". البته این شامل همه عبادات بوده و اختصاصی به حج ندارد و به عنوان تمثیل است، نه تعیین؛ یعنی نه تنها "من تمام الحج لقاء الامام"، بلکه "من تمام الصلاه لقاء الامام"، همچنین "من تمام الصیام لقاء الامام"، چه اینکه "من تمام الزکاه لقاء الامام" و در پایان حدیث "بنی الاسلام علی خمسه أشیاء: علی الصلاه و الزکاه و الحج و الصوم والولایه"، سخن از "ولایت" است که با کلمه "والی" از آن تعبیر شده: "و الوالی هو الدلیل علیهن".

این سخن حضرت امام باقر (ع) که: "من تمام الحج لقاء الامام"، از آیه کریمه "الیوم أکملت لکم دینکم و أتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا" که در حجه‌الوداع نازل شده، الهام و مدد گرفته است.

خداوند سبحان، اسلام همراه با ولایت و رهبری را برای ما پسندیده است. دین خداپسند، دینی است که با "کمال نعمت" و "تمام ولایت" آمیخته باشد پس نه تنها "من تمام الحج لقاء الامام"، بلکه "مَن تمام الاسلام لقاء الامام "

 




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
پنج شنبه 90 مهر 28 :: 8:23 صبح
حیدر علی کامیاب

 

بنام خدا

بنابراین اساس و روح حج چیز دیگری است. حضرت امام باقر (ع) که مظهر علم ذات اقدس اله و باقر علوم‌الاولین و الاخرین است، وقتی به مکه مشرف شد، دید مردمی کنار کعبه طواف می‌کنند، فرمود: "هکذا کانوا یطوفون فی الجاهلیه?". در جاهلیت نیز این چنین اشواط سبعه داشتند و دور این کعبه می‌گشتند و اسلام نیامده است تا همان سنت جاهلی را ادامه دهد: "إنما أمروا أن یطفوا بها ثم ینفروا الینا فیعلمونا بولایتهم و مودتهم و یعرضوا علینا نصرتهم"، ثم قرأ قوله سبحانه و تعالی: "فاجعل أفئده? من الناس تهوی الیهم". فرمود: دور این سنگ های بی اثر گشتن در جاهلیت نیز رایج بود.

این تعبیر که: "احجاز کعبه سود و زیانی نمی‌رساند" به طور مکرر در بیانات اهل بیت (ع) آمده است تا زایران کعبه بدانند که در کنار "کعبه? گِل"، آن "کعبه? دِل" که اصل ولایت و رهبری است، محفوظ است.

در کتاب قیم نهج‌البلاغه آمده است که: "ألا ترون ان الله سبحانه و تعالی اختبر الاولین من لدن آدم الی الاخرین من هذا العالم باحجار لا تضر و لا تنفع و لا تبصر و لا تسمع فجعلها بیته الحرام الذی جعله للناس قیاماً".

خداوند با این سنگ ها، که تقرب و تبعّد آن ها را سود و زیانی نیست، مردم را امتحان کرده است. بوسیدن احجار کعبه برای آن نیست که این حجر سود و زیانی دارد. حضرت امام باقر (ع) فرمود: مردم موظف‌اند که اطراف این سنگ ها بگردند اما بعد از طواف، به بارگاه ولای ما بار یابند و مودت و نصرت و آمادگی خود و "حضور الحاضر و قیام الحجه? بوجود الناصر" را بر ما عرضه کنند، آنگاه حضرت این آیه کریمه را قرائت فرمود: "فاجعل أفئده?ً من الناس تهوی الیهم". یعنی پروردگارا! دل های گروهی از مردم را به فرزندان من مشتاق کن.

این آیه در قبال سوره کریمه حج، دو پیام دارد یعنی مردم که از نقاط دور و نزدیک به حرم خدا مشرف می‌شوند، موظف‌‌اند دو کار را انجام دهند: اول اینکه با بدن، دور آن سنگ هایی که "لاتضر و لاتنفع" است، بگردند و دوم اینکه با جان، گردِ حرم وِلای اهل بیت و رهبری علی و اولاد او (ع) طواف کنند. خدای سبحان پیام اول را که بدان مردم کار دارد به عهده ابراهیم خلیل (ع) گذاشته و فرمود: تو اعلان کن، مردم می‌آیند: "و أذّن فی الناس بالحج یأتوک رجالاً و علی کل ضامر یأتین من کل فج عمیق".

اما وقتی مردم با جان بیایند تا وِلای خود را با اهل بیت (ع) عرضه کنند و آمادگی خود را برای فداکاری و نثار جان و ایثار مال ارائه دهند، "حضور الحاضر و قیام الحجه بوجود الناصر" محقق می‌شود که ابراهیم خلیل (ع) آن کار را از خدای سبحان چنین درخواست نمود، فرمود: پروردگارا! تسخیر دل های مردم که به اطراف کعبه دل بگردند، به عهده تو است.

 




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
چهارشنبه 90 مهر 27 :: 10:37 صبح
حیدر علی کامیاب

نام خدا

فرا رسیدن روز و هفته تربیت بدنی و ورزش بر کلیه علاقمندان به ورزش خصوصا جوانان و نوجوانان ایران اسلامی در استان ورزش خیز فارس ، همکاران شاغل دراداره کل تربیت بدنی وامور جوانان استان ، مدیران و زحمت کشان ورزش استان در هیاتهای ورزشی ، قهرمانان ، ورزشکاران ، باشگاهها ورزشی استان  ، پیشکسوتان و ورزشی نویسان عزیز مبارک باد . امید است در سایه وحدت و همدلی کلیه نیروهای  دلسوز ، متدین و صاحب نظر ورزش استان روز به روز خدمات ارزنده ای در این بخش فرهنگی نصیب جوانان این مرزو بوم شود . انشاءالله

« مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای « مدظله العالی » درورزش کوهنوردی »

 




موضوع مطلب :

       نظر
سه شنبه 90 مهر 26 :: 4:6 عصر
حیدر علی کامیاب
1   2   3   4   5   >>   >