سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
الهی وربی من لی غیرک
درباره وبلاگ


روزانه های یک مدیر ( حیدر علی کامیاب مدیر عامل شرکت F.S.P )
پیوند های متفرقه
لوگو
روزانه های یک مدیر ( حیدر علی کامیاب مدیر عامل شرکت F.S.P )
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 1
  • بازدید دیروز: 0
  • کل بازدیدها: 83974



 

بنام خداوند جان و خرد

شنیده ام که تصمیم گیرندگان استان ما در محفلی به دوستان ورزشی استان که حقیقتا از نفوذ بیشتری در دستگاه تصمیم گیرنده برخوردارند فرموده اند که  تخریب نیرروهای خودی و بومی توسط خودمان باعث شده است تا آن عزیزان نظر به نیروی غیر بومی برای احراز پست مدیرت اداره کل ورزش وجوانان استان را در دستور کار خود داشته باشند . البته اقدامی هم کرده اند اما چرا تا کنون عملیاتی نشده است خدا میداند . اما حیفم امد در چند روزی که قبل از تشرف به مکه مکرمه در خدمت دوستان هستم در این خصوص با این دوستان درد دلی نکرده باشم ، هرچند که می دانم شاید تاثیری نداشته باشد اما از آن جهت که ادای تکلیف شده باشد بد نیست . البته حقیر بسیار کوچک تر از آنم که قصد نصیحت و اندرز به دیگران داشته باشم اما چون خیلی از دوستانی  که لیاقت احراز این پست را داشته اند در این جولانگاه  ناجوانمردانه مورد حمله و اتهام قرار گرفته اند لازم است من باب هوشیاری به مطالبی اشاره شود .

این که آن دوستان تصمیم گیرنده خود را فردی متدین و ولایی و برخوردار از اخلاق ناب اسلامی می دانند که انشاءالله همین طور هم هست و ماهم به آن اعتقاد قلبی داشته و داریم شکی نیست اما می بایست فرقی با بنده سرا پا تقصیر داشته باشند . به قول حافظ شیرازی  که می فرماید :

 « غنچه بشکفته بلبل رابگفتارآورد       مستمع صاحب سخن رابرسرکارآورد »

 نشستن و گوش دادن به سخنانی که عمدتا بی پایه و اساس است و فاقد مستندات خود گناهی بزرگ محسوب می شود . مگر نه اینکه مولای متقیان علی (ع) می فرمایند « همانا شیطان ، راههای خود را به شما اسان جلوه می دهد ، تا گره های محکم دین شما را یکی پس از دیگری بگشاید ، و به جای وحدت و هماهنگی  ، بر پراکندگی شما بیفزاید . و در پراکندگی شما را دچار فتنه گرداند . از وسوسه و زمزمه و فریبکاری شیطان روی گردانید ، و نصیحت آن کس را که خیرخواه شماست گوش کنید و به جان و دل بپذیرید »

آیا کسانی که به شما مراجعه می کنند به فرموده مولایمان علی (ع) از مصلحین هستند و اینگونه با شما سخن به میان می آورند . ایا هیچ صفت نیکویی در نیروهای خودی نیست که از آن سخن به میان بیاید . دوستان این تهمتها ی دروغین مربوط به این زمان نیست . از صدر اسلام بوده است چه آن زمان که بت پرستان مکه به خاطر فرار از اسلام و فریب مردم پیامبر عظیم الشان اسلام و یاران با وفایش را به دروغ متهم می کردند و چه پس از ان که در مواردی همچون ریختن خون عثمان علی (ع) را شریک دانسته . خوب اگر شما در معرض چنین ازمایشاتی هستید چون شیعه هستیم و مطیع ولایت باید خیلی مراقب باشید . فرمایشات رهبر معظم انقلاب را در دیدار با کارگزاران نظام که فرمودند « تا جرمی ثابت نشده است به دیگران اتهام نزنید و آن را علنی نکنید » را در کارها مدنظر خود قرار دهید. این توقع از شما توقع زیادی نیست چرا که یقینا بین شما و دیگران تفاوتهای زیادی وجود داشته که در چنین جایگاهی قرار گرفته اید .

دوستان عزیز ، این جوالانگاه را شما ایجاد کرده اید هرچه انتخاب شما به طول انجامد این هجمه ها بیشتر خواهد شد . خصوصا که شما ها هم شنونده پر صبرو حوصله ای هستید . بنابراین در انجام معصیت و گناه شریک خواهید شد . مولای متقیان علی (ع) در این خصوص می فرمایند : « ای مردم ! آن کس که از برادرش ، اطمینان و استقامت در دین و درستی راه و رسم را سراغ دارد ، باید به گفته مردم در باره او گوش ندهد . آگاه باشید ! گاهی تیر انداز تیر افکند و تیرها به خطا می رود ؛ سخن نیز چنین است در باره کسی چیزی می گویند که واقعیت ندارد و گفتار باطل تباه شدنی است ، و خدا شنوا و گواه است ، بدانید که میان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نیست »

بنابراین برچسبهایی نادرست از قبیل رنگی بودن و .... نباید فکر شما را مشغول کند ودر تصمیمات شما دخیل شود چرا که مولای متقیاان علی (ع) می فرمایند « باطل آن است که بگویی شنیدم و حق آن است که بگویی دیدم » تصمیم خود راسریعتر بگیرید تا راه خدمت به مردم عزیز و متدین استان هموار شود .

برای آن دوستانی که تخریب دیگران را از افتخارات خود می دانند و به آن عشق می ورزد نیز عرض کنم که  خیلی از کرده خود خرسند نباشند . نمی دانم چرا به عاقبت این عمل ناپسند توجه نمی کنند آیا در همین مدت کوتاه نتیجه این عمل بعضی از دوستان را ندیده اند حداقل اگر هم به دیگران رحمی نمی کنید به خودتان رحم کنید . امام علی (ع) می فرمایند :

« آیا به خاطر ندارد که خدا چگونه او را بخشید و گناهان اورا پرده پوشی فرمود ؟ چگونه دیگری را بر گناهی سرزنش می کند که همانند آن را مرتکب شده ! یا گناه دیگری انجام داده که از آن بزر گتر است ؟ به خدا سوگند ! گرچه خدا را در گناهان بزرگ عصیان نکرده و تنها گناه کوچک مرتکب شده باشد ، اما جرات او بر عیب جویی از مردم خود گناه بزرگتری است .

ای بنده خدا ، در گفتن عیب کسی شتاب مکن ، شاید خدایش بخشیده باشد ، و بر گناهان کوچک خود ایمن مباش ، شاید برای آنها کیفر داده شوی ؟ پس هرکدام از شما به عیب کسی اگاه است ، به خاطر آنچه که از عیب خود می داند ، باید از عیب جویی دیگران خودداری کند و شکر گزاری از عیوبی که پاک است او را مشغول دارد از اینکه دیگران را بیازارد . »

حال خود دانید هم گوینده و هم شنونده می تواند با گفتار و کردار خود ورزش استان را سربلند و برعکس آنرا منزوی نمایید . خداوند انشاء الله به برکت خون شهدا همه ما را عاقبت به خیر نماید .  

 




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
پنج شنبه 90 مهر 21 :: 10:57 صبح
حیدر علی کامیاب

 

بنام خدا

شمس الدین محمد متخلص به حافظ در سال 792 ه . ق چشم از جهان فرو بست . تاریخ تولد او بدرستی معلوم نیست . اما از نوشته های تذکره نویسان چنین بر می آید که حدود 70 سال زندگی کرده است . نخستین اشارات در غزل های حافظ مربوط است به زمان فرمانروایی ابو اسحاق اینجو در فارس ( 742 تا 755 ) بنابراین دوره شاعری اورا می توان 50 سال تخمین زد .

حافظ شاعر بزرگی است و و یکی از دو غزلسرای بزرگ تاریخ شعر فارسی است ( آن دیگری سعدی ) وبلکه علی الاطلاق بهترین غزلیات عاشقانه – عارفانه را در زبان فارسی پدید آورده است .

20 مهرماه روز بزرگداشت این شاعر شهیر شیرازی می باشد . این روز بزرگ  را گرامی میداریم .


سالها  دل  طلب  جام جم  از ما  می کرد           آنچه خود داشت زبیگانه  تمنا می کرد

گوهری کزصدف کون ومکان بیرون است        طلب از گمشدگان  لب  دریا  می کرد

مشکل خویش  بر پیر مغان  بردم   دوش          کوبه  تائید  نظر  حل  معما  می کرد

دیدمش خرم و خندان  قدح باده  به  دست           وندرآن  آینه  صدگونه تماشا می کرد

آنکه چون غنچه لبش راز حقیقت  بنهفت            ورق خاطر ازین  نکته محشا میکرد

گفتم این جام جهان بین به تو کی دادحکیم           گفت آن روز که این گنبد مینا می کرد

بیدلی  در  همه  احوال  خدا  با  او   بود            او نمی دیدش و از دور خدایا می کرد

آن همه  شعبده ها عقل  که  می کرد آنجا           ساحری پیش عصا وید بیضا می کرد

گفت  آن  یار کزو  گشت   سردار   بلند           جرمش این بودکه اسرارهویدامی کرد

فیض  روح القدس  اربا  زمدد    فرماید            دیگران هم بکنند آنچه مسیحا می کرد

                            گفتمش  سلسله زلف بتان از پی چیست 

                            گفت حافظ گله ای از دل شیدا می کرد          

 




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
چهارشنبه 90 مهر 20 :: 12:3 عصر
حیدر علی کامیاب

 

بنام خدا

خبر دار شدیم که یک غیر بومی درراه است وبزودی سکاندار ورزش استان خواهد شد . این خبر انقدر موثق است که شاید عن قریب شاهد جلسه معارفه باشیم . چشم همه ما روشن ، چه آنهایی که ورزشی هستند و به استاندار محترم مشاوره می دادند ، چه آنهایی که تخریب نیروهای خودی را برای خود افتخار می دانستند  وچه آنهایی که سکوت پیشه کردند و حرفی نزدند . خوب همه ما حاضریم تا در خدمت ایشان باشیم ، یک نفر باید از همین حالا آمادگی داشته باشد تا شیراز و اماکن ورزشی اش را به ایشان نشان دهد ، منتقدین هم همراه شوند وانتقادها را بگذارند پس از رفتن ایشان ، آنهایی هم که از نظر مالی وضعیت ایده آلی دارند نیز آماده باشند تا حد اقل امکاناتی در اختیار ایشان قرار دهند و ....

واقعا عجب شهری داریم ما ، آنقدر تلاش کردیم تا بالاخره مدیر ارشد استان خسته تا جایی که  عطای نیروی بومی را به لقایش بخشید و نظر به غیر بومی کرد ، البته یک مدیر توانمند می تواند در هرکجای میهن اسلامیمان منشا تحولات چشمگیری باشد و بارها این اتفاق به نفع استانها تمام شده است اما در جایی که استان فارس می تواند نیروی مورد نیاز سایر استانهای کشور را در کلیه بخشها تامین کند این امر شایسته  استان ما نمی باشد .

دقیقا خاطرتان باشد در روز معارفه خدابخش در مهر ماه 86 جناب آقای رضازاده استاندار وقت فرمودند ایشان تعهد داده است که چهار سال در فارس بماند . اما بلافاصله پس از اینکه جناب سعیدلو ریاست وقت سازمان پیشنهاد مدیرکلی اصفهان را به ایشان دادند استان فارس را رها و سکاندار ورزش اصفهان شدند ، خیلی ها از ایشان انتقاد کردند و حتی همین روزها هم این انتقادات ادامه دارد اما هیچکدام از دوستان از نوع رفتن ایشان انتقادی نکردند . قطعا مدیر غیر بومی دلبستگی  خاص خود را به محل تولدش دارد که نمی توان آن را کتمان کرد . این دلبستگی نیروهای غیر بومی مدیریت  ورزش استان ما را متزلزل می کند و باعث می شود که حواشی ورزش همیشه در فارس برای پیشرفت استان مشکل ایجاد کند . از همه مهمتر اینکه فارسیها می توانند از مدیران غیر بومی یک اسطوره بسازند اما خود نمی توانند اسطوره شوند . به هر حال منتظر ورود آن یار عزیز هستیم و استقبال از ایشان را با سروده ای از حافظ مزین می کنیم که می فرماید :

رواق منظر چشم من آشیانه توست       کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست   

 




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
سه شنبه 90 مهر 19 :: 11:54 صبح
حیدر علی کامیاب

 

بنام خدا

در خبرها مطلع شدیم که برادر متدین وارزشمند حاج آقا پیشنمازی مدیرکل سابق صداو سیمای استان فارس بعنوان معاون فرهنگی و آموزش وزارت ورزش و جوانان انتخاب شده اند ، این انتصاب بحق را به ایشان و جامعه جوان و ورزش دوست کشورمان تبریک عرض نموده ، و برای ایشان در مسولیت جدید آرزوی موفقیت روز افزون می نماییم . حضور ایشان در این مسولیت خطیر می تواند منشا تغییر و تحولاتی عظیم در کمیت و کیفیت فعالیتهای مرتبط با جوانان شود ، فارسیها نیز می بایست بیشتر بهره را از این حضور برده و آنرا برای ورزش استانمان به فال نیک بگیرند . درست است که حاج اقا پیشنمازی فارسی نیستند اما به فارس وابستگی دارند ومدت زیادی از خدمت خود را در این استان سپری کردند .انشا ء الله با رایزنیهای مدیران استان و شناختی که ایشان از استان فارس دارند در آینده ای نزدیک شاهد تحولات چشمگیری در استان خواهیم بود .

« به امید موفقیت کلیه خدمتگزاران به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران »

 




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
دوشنبه 90 مهر 18 :: 12:2 عصر
حیدر علی کامیاب

 

بنام خدا

واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی  از بدو شروع تا کنون حرف و حدیثهای فراوانی را درپی داشته است . ورزشیها اعتقاد دارند که فدراسیونها و هیاتهای ورزشی استانها بدون در اختیار داشتن فضاهای ورزشی نمی توانند توفیقی داشته باشند . عده ای دیگر که عمدتا یک نگاه اقتصادی به موضوع دارند این موضوع را نفی و می گویند خصوصی سازی براساس قانون انجام شده است و متولیان ورزش می بایست از محل در آمدهای خودخرید خدمات کنند . تنشهایی هم در شروع کار وجود داشت و در حال حاضر همه هرچند هم که ناراضی باشند در اجرای قانون همراه شدند . در هفته گذشته بیش از 150 مکان ورزشی در شهر شیراز و سایر شهرستانهای استان برای واگذاری به مزایده گذاشته شده بود . مکانهایی که عمدتا هر سال یک مستاجر دارند . در بین این اماکن استان نام مجموعه ورزشی قصردشت شیراز نیز دیده می شد ، مجموعه ای که  به گفته جناب موید زمین آن متعلق به شهرداری است و با همین اعتقاد در اسفند 89  اعتبار تکمیل آن مجموعه را که معادل 300 میلیون تومان بود  جابجا و به سایر پروژه ها اختصاص داد ه شد. به همین خاطر است که این مجموعه پس از گذشت 3 سال هنوز تکمیل نشده و فقط 1200 متر از چمن مورد نیاز مجموعه خریداری و نصب شده است . امری که در طول دوران ورزش استان بسیار نادر و غیر قابل تصور می باشد چرا که تربیت بدنی استان بیش از 2 میلیارد تومان در آن مجموعه هزینه کرده است . امری که باعث اختلاف نظر اینجانب با جناب موید شد ، حقیر ارادت خاصی به ایشان داشته و دارم ، صبح اولین روز کاری ایشان بعنوان سرپرست تربیت بدنی استان خدمت ایشان رسیده و ایشان را حمایت کردم و از دوستان نیز خواستم تا ایشان را حمایت کنند . اما متاسفانه پس از گذشت چندماهی متوجه شدم که مشاوران ایشان از این موضوع  نگرانند و کم کم این رابطه را تیره کردند ، نمونه هایی از مشاوره های غلط به ایشان را کاملا لمس کرده وبعضا موصوع را با ایشان در میان گذاشتم اما فرجی نشد ، مثلا همین جابجایی اعتبار مجموعه ورزشی قصردشت و یا بیانات ایشان در محافل مختلف از بدهیهای گذشته اداره کل و عدم پرداخت بعضی از آنها و یا برخوردهای مغرضانه با نیروهایی که در زمان خدمت حقیر جذب تربیت بدنی استان شده بودند و ...

همه اینها باعث شد تا آن دوستیها و روابط صمیمی جای خود را به کدورت و قطع ارتباط دهد. به هر حال امروز بنده یکی از منتقدان کاری ایشان هستم و همانطور هم که قبلا عرض کردم نباید نا جوانمردانه ایشان را آماج حملاتی قرار داد که عمتا هم بی پایه و اساس هستند . ایشان یکی از استخوان خورد کرده های ورزش استان می باشد و از یک خانواده ریشه دار واز این لحاظ برای حقیر قابل احترام ، اما در طول 8 یا 9 ماه کاری ایشان بعنوان سرپرست تربیت بدنی استان ایشان نتوانسته است توقعات جامعه ورزش استان را برآورده سازد ، همه ورزشیها همان موید قبل از سرپرستی اداره را می خواهند ، مویدی که برای به کار گیری یک نیرو تلاش مضاعفی می کرد و همیشه برسر دریافت حق و حقوق نیروها دائما دعوا می کرد. فردی با دید باز و مردم دار ، مویدی که همیشه طرفدار برقراری عدالت بود و .....

اما امروز یکی می گوید از شهرستان آمدم و موفق به دیدار ایشان نشدم ، خودم هم در مزایده دیدم که بین سعدی و قصردشت که از محلات قدیمی شیراز هستند تفاوت قائل شد ه اید بعضی از دور وبری های ایشان هم به دیگران بی احترامی می کنند و ....

جناب موید عزیز ، حتما یادتان هست حقیر خلاف کردم تا شما و سایر معاونین ابزار لازم را جهت خدمت به مردم عزیز استان داشته باشید مثلا خرید همان سمندهایی که یکی از آنها نیز در اختیار حضرتعالی بود ، البته پشیمان نیستم چون قصور خیلی از مدیران قبل را جبران کردم ، همانطور که غلامرضا کمانه نیز برای ساخت آن خانه های سازمانی در سجادیه شیراز دائما مآخذه می شود ولی تعدادی از همکاران در آن اقامت دارند و قطعا ایشان نیز پشیمان نیست . دوست عزیز ، مدیر موفق کسی است که ریسک پذیر باشد و از حق و حقوق مردم دفاع کند . اگر تا به امروز مدیر کل نشده اید مدیران مافوق نشانه هایی از این موضوع در شما ندیده اند ، باور کنید که همه دوست داشتیم که شما از عهده این مسولیت خطیر سربلند بیرون آیید ، چرا ؟ اول اینکه از شما بعنوان یک فرد تحصیل کرده ورزشی با آن همه  تجربه توقعی جز این نمی رود و دوم این که سربلندی شما سربلندی همه ورزشی های استان می باشد . هنوز هم دیر نشده است شما که نیاز به سفارش کسی ندارید آن هم کسانی که در مدیریت انگشت کوچک شما هم نمی شوند ، همکاران خود را دریابیدو تیم کاری خود را قوی کنید ، گرفتن مشاوره از شخصیت انسان نمی کاهد ، دراموری که انجام آنها به تعویق افتاده است مشاوره کنید ، به رفاه همکاران بیشتر توجه کنید وبرای افزایش اعتبارات تلاش وافرنمایید و ....

آن وقت خواهید دید که دیگران از شما می خواهند تا سفارش آنها را کنید . از اصل موضوع فاصله نگیریم ، جناب موید اگر زمین مجموعه قصردشت متعلق به شهرداری است چرا آن را به مزایده گذاشته اید و اگر هم که نه چرا آن را تکمیل نمی کنید . از شما برادر عزیز برای چندمین بار تقاضا می کنم تا تنها زمین چمن شمال غرب شیراز را تکمیل نمایید ، جوانان زیادی منتظر تکمیل این مجموعه هستند . شما باید انشاء الله تلاش کنید تا حداقل 3 مجموعه دیگر با همین مشخصات در شهر شیراز احداث کنید نباید وقت خود را بیش از این به تکمیل این مجموعه و یا سایر مجموعه های ورزشی مشابه اختصاص دهید . به امید روزی که کینه ها ، دشمنی های بی علت و حسادتها از ورزش استان رخت بر بسته و جای خود را به دوستی ، صداقت و مهربانیها دهد .   

 




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
دوشنبه 90 مهر 18 :: 12:51 صبح
حیدر علی کامیاب
<   1   2   3   4   5   >>   >