سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
الهی وربی من لی غیرک
درباره وبلاگ


روزانه های یک مدیر ( حیدر علی کامیاب مدیر عامل شرکت F.S.P )
پیوند های متفرقه
لوگو
روزانه های یک مدیر ( حیدر علی کامیاب مدیر عامل شرکت F.S.P )
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 1
  • بازدید دیروز: 2
  • کل بازدیدها: 83936



 

 بنام خدا

برنامه ریزی و آینده نگری

عمدتا برنامه ریزی در مدیریت کشور ما امری است غریب و دور از دسترس ! البته دلایل خاص خودش را دارد ، مدیران ما اکثرا مدیر فعالیتهای روزمره هستند و چون  نظارتی نیز در کار نیست نگرانی از پیشرفت امور وجود ندارد . ازجمله عواملی که باعث می شود مدیران از داشتن یک برنامه منسجم امتناع کنند یکی انتصابهای رابطه ای است ودیگری عدم ثبات مدیریت ، به هر حال برای تدوین یک برنامه حداقل 5 ساله ؛ نیاز به تخصص می باشد که متاسفانه خیلی از مدیران ندارندو برای اجرای آن مدیر می بایست  فرصت کافی داشته باشد که معمولا اینطور نمی شود و از همه مهمتر اینکه مدیران بعدی نیز برنامه تدوین شده نفرات قیلی را قبول نداشته وراه خود را می روند که این یک معضل بزرگ در مدیریت کشورما محسوب می شود . بگذریم آنچه مهم است این که بپذیرم برنامه ریزی می تواند راه گشای مدیر در راه رسیدن به اهداف مجموعه تحت پوشش خود باشد .

و اما در ورزش استان فارس ، جناب موید سالها مسول بخش آموزش اداره کل تربیت بدنی بوده است و خود را یک چهره علمی می داند . بالای 20 سال سابقه کار دارد و از نعمت تجربه نیز برخوردار است ، آیا ایشان همانند رشید خدابخش به برنامه اعتقاد دارد یا خیر ؟ آیا برنامه ای که در سال 87 برای ورزش استان با 32000 نفر ساعت وقت تدوین شد را قبول دارد ؟ آن را اجرا می کند یا نظری دیگر دارد؟ و......

با توجه به این موضوع که در زمان خدابخش آن برنامه به دست نیروهای توانمند بومی تهیه و ندوین شد وفقط رهبری کار به عهده ایشان بود حال جناب موید نیز می بایست رهبری کار را در دست گرفته و آن برنامه را یا اجرایی کند و یا در صورت نیاز تغییراتی در آن ایجاد نمایدو سپس اجرایی نماید . قطعا برای تحقق این امر تیمی قوی مورد نیاز است بنابراین از جناب موید می پرسیم که آیا این تیم را در حال حاضر در اختیار دارد ؟ ایا ابزار لازم برای اجرای چنین کاری موجود است ؟ اگر نه چه برنامه ای دارید ؟  

فقط بدانیم که خیلی زود دیر می شود

 




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
سه شنبه 90 دی 27 :: 7:7 عصر
حیدر علی کامیاب