سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
الهی وربی من لی غیرک
درباره وبلاگ


روزانه های یک مدیر ( حیدر علی کامیاب مدیر عامل شرکت F.S.P )
پیوند های متفرقه
لوگو
روزانه های یک مدیر ( حیدر علی کامیاب مدیر عامل شرکت F.S.P )
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 0
  • بازدید دیروز: 2
  • کل بازدیدها: 83927



 

بنام خدا

ناکار آمدی مدیران

وقتی انتصاب بر اساس رابطه و تامین اهداف گروه باشد قطعا ناکارآمد است ، خصوصا در ورزش . در نظر نگرفتن عواملی همچون تعهد ، تخصص و تجربه  در انتصابها لطمات زیادی را بر پیکره ورزش حرفه ای کشور زده است ، کسانی که از جنس ورزش نیستند و تجربه مدیریت در این بخش فرهنگی ندارند و حتی تخصصی هم در رشته خاصی نداشته نمی توانند به ورزش ما کمک کنند . یک مدیر موفق آن است که بتواند از کمترین امکانات در اختیار او بیشترین بازدهی را داشته باشد متاسفانه مدیران حال حاضر ورزش حرفه ای کشور دارای مشکلاتی از این قبیلند :

1-       از خود خلاقیتی نداشته و اوامر مافوق خود را اجرا می کنند . در حقیقت مدیر بخش نامه ای هستند و همیشه کاستی ها را به حساب قوانین می گذارند . از گرفتن مشاوره بیزارند و سعی می کنند کارها را به تنهایی پیگیری کنند ، اجازه رشد و ارتقاء را به کارکنان زیردست خود را نمی دهند و اطلاعات مجموعه تحت پوشش آنها فقط نزد خودشان است و به دیگران نیز اعتمادی ندارند .

2-      چشمشان به جیب دولت است و نمی توانند در خلق اعتبار قدمی بردارند . در حقیقت مدیر هزینه می باشند و شکستهای خود را به نداشتن اعتبارات کافی ربط می دهند . در انتخاب این مدیران سعی می شود افرادی انتخاب شوند که نفوذ بیشتری در گروه داشته باشند و بتوانند از آن نفوذ اعتبار مالی بیشتری را کسب کنند. اما در هزینه کرد آن ضعیف و بدون برنامه هستند نمونه عینی آن بدهیهای باشگاههای ورزشی در سنوات قبل است که میراث مدیران قبلی بوده است . در نظر نگرفتن اصل صرفه جویی و رعایت نکردن مقررات مالی کاملا مشهود است . وهمیشه تکیه کلام آنها نداریم است . به مسائل فنی توجهی نداشته و تمام ارکان یک باشگاه را موارد مالی آن می دانند . در ایجاد تعهدات تخصص بسیار داشته اما در انجام و اجرای آن بسیار ضعیف عمل می کنند .

3-      مدیریت ثبات ندارد ، با عوض شدن گروه مدیر نیز تغییر می کند واین خود باعث ایجاد اختلال در باشگاهداری حرفه ای می شود . به باشگاه محبوب و مردمی پیروزی توجه کنید در 4 سال گذشته چند بار تیم مدیریتی آن دستخوش تغییرات شده است . شما چند درصد از حال و روز بد این روزهای این باشگاه مردمی  را به این امر ارتباط می دهید . آمدو رفت افراد آن هم با رابطه و باند بازی و دارای افکار متفاوت لطمات زیادی را به ورزش حرفه ای کشور زده است که این لطمات خود را در تیمهای ملی به وضوح نشان می دهد . مدیران این بخش معمولا سنتی و فاقد برنامه ومعلومات علمی می باشند.

 

ادامه دارد

 




موضوع مطلب :

       نظر
دوشنبه 90 آذر 21 :: 6:56 عصر
حیدر علی کامیاب