سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
الهی وربی من لی غیرک
درباره وبلاگ


روزانه های یک مدیر ( حیدر علی کامیاب مدیر عامل شرکت F.S.P )
پیوند های متفرقه
لوگو
روزانه های یک مدیر ( حیدر علی کامیاب مدیر عامل شرکت F.S.P )
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 10
  • بازدید دیروز: 0
  • کل بازدیدها: 83983



 

بنام خدا

تعهد چیست ؟

همه ما با واژه تعهد آشنا هستیم و آن را زیاد شنیده ایم . تعهد یکی از ارکان اصلی مدیریت و رهبری است ، اما متاسفانه در اذهان کارکنان و زیر مجموعه به معنای حفظ ظاهری خاص ، انجام اعمالی خاص ، در مکانی خاص و ساعاتی خاص می باشد. به طور کل تعهد قدرتی به مدیر می دهد تا بدون در نظر گرفتن همه مشکلات اعم از بیماری ، بی پولی و یا هر مصیبت دیگر ازتلاش برای رسیدن  به اهداف دستگاه چشم پوشی نکند . تعهد نیازی به بیان یا ظاهر سازی ندارد . معیار آن عمل و اقدام است . مدیری که وقتش را ارج می نهد و بیشترین استفاده را از آن می کند مدیری است متعهد و کارکنان نیز از چنین کسی تبعیت می کنند و خود را مسول می دانند . اعتقاد و اعتماد در پی تعهد ایجاد می شود و رمز وموفقیت هر مدیر است .

مدیری که شرایط را پذیرفته است و به مافوق خود لبیک گفته است نباید شکستهای پی در پی خود را توجیه کند . بعنوان مثال همین کلمه نداریم که ورزش استان ما را خفه کرده است نمی تواند دلیلی برای کم کاری یک مدیر باشد . مدیر موفق آن است که با مشکلات دست و پنجه نرم کند و بر آنها فائق آید از خود بزرگ بینی پرهیز کند و با خویشتن رو راست و صادق باشد چرا که « النجات فی الصدق » نجات در راستی است .

به هر حال تعهد به معنای دیکتاتور بودن ، بلند پرواز بودن ، خود بزرگ بین بودن و داشتن ظاهری آراسته با توجه به مقتضیات زمان نیست . بلکه به منای تلاش و کوشش  دائمی برای رسیدن به اهداف حوزه کاری مدیر است .  

ادامه دارد 

 




موضوع مطلب :

       نظر
چهارشنبه 90 آذر 30 :: 1:9 عصر
حیدر علی کامیاب