سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
الهی وربی من لی غیرک
درباره وبلاگ


روزانه های یک مدیر ( حیدر علی کامیاب مدیر عامل شرکت F.S.P )
پیوند های متفرقه
لوگو
روزانه های یک مدیر ( حیدر علی کامیاب مدیر عامل شرکت F.S.P )
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 18
  • بازدید دیروز: 0
  • کل بازدیدها: 83991



عباس(ع) آمد تا برادری را معنا کند، وفا را شرح دهد، ایثار را الگو باشد

شجاعت را تفسیر کند و دلاوری را مصداقی والا گردد.

میلاد حضرت ابولفضل العباس ( ع ) و روز جانباز مبارک باد.




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
سه شنبه 90 تیر 14 :: 8:6 عصر
حیدر علی کامیاب

نام : حسین

لقب : سید الشهداء

کنیه : ابو عبدالله

نام پدر : علی (ع)

نام مادر : فاطمه (س)

تاریخ ولادت : 3 شعبان

محل ولادت : مدینه

مدت امامت : 11 سال

مدت عمر : 57  سال

تاریخ شهادت : 10 محرم

علت شهادت : عدم بیعت با یزید

نام قاتل : شمر بن ذی الجوشن

محل دفن : کربلا معلی

 

 

امام حسین فرزند دومین امام علی و حضرت زهرا علیهم السلام است . آن حضرت در شهر مدینه به روز سوم شعبان  دیده به جهان گشود  و مراحل رشد و نمو خویش را  درمدت کمتر از هفت سال در مصاحبت با رسول (ص) و سی سال در کنار امیرالمومنین (ع) و ده سال با امام حسن (ع) گذراند.  و در سال 49 یا 50 هجری پس از شهادت مظلومانه امام حسن (ع)  امامت شیعیان را بر عهده گرفت .


امام حسین (ع)  در شکم مادر، کراماتی صادر شده که از آن جمله است:
1- فاطمه (س) از شکم خود صدای ذکر و تسبیح و تقدیس خدا را می‌شنید.
2- نور حسین (ع)  بر صورت و پیشانی فاطمه زهرا ( س)  ظاهر شده بود، به
گونه ای که پیامبر اکرم (ص) به او فرمود: «ای فاطمه، من در صورت تو نوری مشاهده می‌کنم. به زودی حجت و امامی برای مردم به‌دنیا می‌آوری
»

 

در روایت دیگری، فاطمه سلام الله علیها فرمود:

 « وقتی فرزندم حسین در شکمم بود، در تاریکی شب، نیازی به چراغ نداشتم.»

 

یکی از ویژگی‌های امام حسین ( ع )  این است که جبرئیل مژده‌ی ولادت و خبر شهادت آن حضرت را پیش از تولدش برای پیامبر گرامی آورده است.


امام صادق (ع)  فرمود:

« جبرئیل بر محمد (ص)  نازل شد و گفت: ای محمد! خدا تو را به مولودی که از فاطمه متولد می‌شود مژده می‌دهد و بدان که امت تو، بعد از تو او را می‌کشند»

پیامبر اکرم (ص) فرمود:

« ای جبرئیل! سلام مرا به پروردگارم برسان. مرا به مولودی که از فاطمه متولد شود و امتم او را بکشند نیازی نیست.»

جبرئیل به آسمان عروج کرد و آنگاه فرود آمد و دوباره همان سخن را گفت. پیغمبر نیز همان پاسخ را تکرار کرد.

جبرئیل به آسمان بالا رفت و آنگاه فرود آمد وگفت:

« ای محمد! پروردگارت به تو سلام می‌رساند و به تو بشارت می‌دهد که امامت و ولایت و وصایت را در نسل آن مولود قرار می‌دهد
آن‌گاه پیامبر فرمود: «راضی شدم.»

 

ابن عباس از پیامبر اکرم (ص) نقل می فرمایند که :
وقتی امام حسین (ع) به ‌دنیا آمد، خداوند به جبرئیل وحی کرد که با هزار گروه از فرشتگان، بر من نازل شوند و  ولادت حسین (ع) را به من تهنیت بگویند. هر گروه شامل یک میلیون فرشته بود سوار بر اسب‌های ابلق( سیاه و سفید)، با زین‌ها و دهنه‌های مزین به در و یاقوت، و همراه‌شان فرشتگانی بودند که چوب‌هایی از نور به‌دست داشتند .

 

 جشن میلاد امام حسین (ع) در ملکوت

ابن عباس از پیامبر گرامی نقل می کند:
وقتی امام حسین (ع)  به‌دنیا آمد، خداوند در عالم ملکوت به فرشته خازن و عهده دار آتش جهنم،  وحی کرد که به خاطر مولودی که به پیامبرش عطا کرده است، آتش جهنم را بر اهلش خاموش کند و به رضوان، نگهبان بهشت وحی کرد که بهشت را بیاراید و آن را خوشبو گرداند و به حورالعین وحی فرمود که خود را بیارایند و به دیدار یکدیگر بروند و به ملائکه وحی فرمود که در صفوفی بایستند و به تسبیح و تحمید و تمجید و تکبیر بپردازند.




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
سه شنبه 90 تیر 14 :: 12:14 صبح
حیدر علی کامیاب

روز گذشته مطلبی در یکی از صفحات ورزشی جراید استانی فارس چاپ شده بود و نویسنده قصد داشت تا واگذاری باشگاه برق شیراز به بخش خصوصی را کارشناسی نماید تا شاید بتواندسوالاتی را که در اذهان عمومی مردم بوجود آمده است را پاسخ دهد . نویسنده که یکی از دوستان نزدیک بنده است با این ادعا وارد بحث شده و در مقدمه اعلام نموده که دو متقاضی برای خرید این با شگاه ریشه دار قدم جلو گذاشته است اما در این بحث نظر کارشناسی نویسند حول محور یکی از آنها و تخریب ایشان می باشد . و از متقاضی دوم اصلا خبری نیست تا حتی مردم اورا بشناسند و اگر هم که ازکارشناسی انجام شده به نتیجه ای نرسند خود به قضاوت بنشینند . آنچه مسلم است همه به بهانه دلسوزی و عشق به این باشگاه این روزها خود راتخلیه می کنند و به واسطه این دلسوزی عقده گشایی کرده و تلافی گذشته می کنند .این اتفاقات نا میمون مدتی است که درشیراز رسم شده و متاسفانه به جای اینکه مردم فهیم و ورزش دوست استان با خواندن روزنامه های محلی و کشوری تصویر ونمایی کلی از ورزش استان و کشور بدست آورند شاهد تاخت و تازهای بی هدف به افراد مجهول الهویه می باشند چرا که بعضا همه حرفها در قالب کنایه زده می شود و از شجاعتی که مهمترین رکن ورزش محسوب می شود خبری نیست . عزیزان این دعواهای شخصی به فوتبال و خصوصا باشگاه برق کمکی نمی کند درست آن است که برای اتخاذ چنین تصمیم مهمی واضهار نظر در آن خصوص از کارشناسانی که متاسفانه در حاشیه هستند دعوت کنید و از نظرات آنها استفاده نمایید و حتی بهتر بود متقاضیان خرید این باشگاه مردمی را دعوت می کردید تا برنامه خود را در خصوص این اتفاق مهم بیان کنند آن وقت مردم خیلی راحت قضاوت می کردند که توان هرکس چقدر است و هدف او چیست . به هر حال اگر مسولیت هر فرد در هر بخش خصوصا رسانه برای رضای حق و در خدمت مردم نباشد چگونه می تواند اعتماد مردم را جلب نماید و به سازندگی کمک کند . مسولین هم بدانند امروزه باشگاههایی مثل برق شیراز بخشی از هویت فرهنگی آن شهر محسوب می شوندو نمی توان به راحتی فروش یک بنگاه اقتصادی آن را فروخت . باید تحمل داشت و صبورانه تصمیم گرفت .متقاضیان خریداین باشگاه مردمی هم بدانند داشتن انگیزه های مادی احساسات مردم را جریحه دار می کندبلکه با این نگاه که هدفشان دفاع از این هویت فرهنگی است وارد عرصه ورزش شوند لذا خوب است فروشنده عزیز هم که این روزها خیلی بی تابی میکند بداند با واگذاری برق بار مسولیت آنها کم نمی شودو شاید بیشتر هم خواهد شد بنابراین عاقلانه ترین کار این است تا تیمی کار شناسی نسبت به این اقدام مهم تشکیل و در یک پروسه چندماهه شرایط واگذاری فراهم شود . وزارت نیز بداند که با واگذاری این چنینی این باشگاه مردمی بزرگترین ظلم و اجحاف را به مردم فوتبال دوست استان فارس خواهد کرد . امیدوارم که نظر نویسنده کارشناسی در خصوص خصوصی سازی باشگاه برق نیز تامین شده باشد.  




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
یکشنبه 90 تیر 12 :: 10:50 صبح
حیدر علی کامیاب

خصوصی سازی باشگاه فرهنگی ورزشی برق شیراز می بایست بر اساس یک کار کارشناسی انجام شود چرا که تصمیمات احساسی و آنی خسارتهای غیر قابل جبرانی را در پی خواهد داشت . برق شیراز یک باشگاه ریشه دار و محبوب است و دارای یک شخصیت بین المللی بنابراین خصوصی سازی آن یک اصل است ولی این کار می بایست بر مبنای یک طرح علمی انجام پذیرد . پس از تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر خصوصی سازی و اجرای اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی خیلی از بنگاههای اقتصادی وابسته به دولت در بخشهای مختلف به بخش خصوصی واگذار شد و امروزه مردم در خیلی از بخشها در مدیریت اجرایی کشور سهیم می باشند اما نکته قابل توجه در واگذاری بخشها و نهادهای فرهنگی است که این امر به صورت کندتری در حال انجام است ورزش هم یک مقوله فرهنگی است و بعضا خیلی از رشته های ورزشی خصوصا فوتبال باعث شده است تا خیلی از نقاط مختلف کشور ما و حتی در سطح جهان با نام همان رشته مطرح باشد در حقیقت به لحاظ این که خیلی از باشگاههای ورزشی بخشی از هویت فرهنگی یک منطقه از کشور محسوب می شود واگذاری آن به بخش خصوصی با تعمق بیشتری انجام می پذیرد تا جایی که هنوز سازمان خصوصی سازی کشور برای تحقق این امر خطیر و مهم شرایط را فراهم نکرده است . فارس در همه بخشها پیشگام اجرای طرحهایی بوده است که برای اولین بار در کشور اجرا شده است و نتیجه آن بعضا نفع نبوده مانند اجرای طرح نظام جدید آموزش متوسطه در آموزش و پروش که چند سالی اجرا و سپس تغییرات اساسی کرد اما در این امر خطیر نباید پیش قدم شد بلکه می بایست صبر کرد تا شرایط کار فراهم شود . بنابراین دلسوزان واقعی این باشگاه مردمی اعم از مسولین و مردم همه باهم باید به فکر بهترین راه برای تحقق این امر باشند . سرپرستان محترم استانداری و تربیت بدنی استان و سایر نهادهای تصمیم گیرنده نیز بدانند کمک کردن به باشگاهای ورزشی استان کاری است نیکو و درخور تحسین اما از آن مهم تر حضور صنایع به ورزش است . در حقیقت جناب استاندار صنایع استان را حمایت تا صنعتگران استان با خیالی آسوده به ورزش استان کمک کنند که همین امر هم نیاز به یک کار منسجم تیمی و کارشناسی دارد . انشاء الله همه کسانی که عشق به ورزش استان دارند دراین امر خطیر موفق و موید باشند.




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
چهارشنبه 90 تیر 8 :: 8:27 عصر
حیدر علی کامیاب

معراج پیامبر گرامی و عظیم الشان اسلام بر کلیه مسلمانان ایران اسلامی مبارک باد




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
چهارشنبه 90 تیر 8 :: 1:24 عصر
حیدر علی کامیاب
<   1   2   3   >