سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
الهی وربی من لی غیرک
درباره وبلاگ


روزانه های یک مدیر ( حیدر علی کامیاب مدیر عامل شرکت F.S.P )
پیوند های متفرقه
لوگو
روزانه های یک مدیر ( حیدر علی کامیاب مدیر عامل شرکت F.S.P )
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 10
  • بازدید دیروز: 0
  • کل بازدیدها: 83983



مدتی است که اتفاقات عجیب و غریبی در ورزش فارس رخ می دهد اتفاقاتی که درنوع خود کم نظیر و شاید در هیچ جای میهن اسلامی ما دیده نمی شود . بسیاری از صفات نیک و پسندیده مانند صداقت و راستی شجاعت جوانمردی سخاوت و گشاده رویی تواضع و فروتنی و...... باعث شده است تا اهالی ورزش در جای جای کشور اسلامیمان ایران محبوب و مورد توجه همگان قرار گیرند . جامعه ای که می تواند الگوی مناسبی برای جوانان و نوجوانان ایران اسلامی باشد . امابا این اوصاف ودر این میدان معنوی مدتی است که شهرمان شیراز که می بایست در کلیه امور سرلوحه دیگران باشد دستخوش اتفاقاتی است که در گذشته نه چندان دور هم خبری از آن نبود . مواردی همچون تخریب دیگران تهمت و افترا و ورود به حریم خصوصی دیگران ازجمله مواردی است که به صورت مستمر در ورزش فارس دیده می شود . دربدو شروع دولت نهم و باحضور مهندس رضازاده استاندار بومی و توانمند استان جهش چشمگیری در کلیه ابعاد ورزش دیده و طی چهار سال استان تا حدودی عقب ماندگی خود را خصوصا در بحث زیرساخت جبران کرد . اما با شروع دولت دهم و ورود دکتر احمدزاده و انتقال میرکل تربیت بدنی استان به اصفهان تزلزل در مدیریت ورزش فارس ایجاد و متاسفانه ورود افراد ضعیف و نا کارآمد باعث شد تا برای پنهان کردن ضعف خود ذهن دیگران را به سمت وسوهای دیگر متوجه سازند . البته این تحرک با شکست روبرو و خیلی زود مدیریت ورزش استان دستخوش تغییراتی شد اما موجی که بعضی از دوستان براه انداختند و به ناحق دیگران را تخریب کردند باعث شد تا پایتخت نشینان از نیروهای بومی صرف نظر کنند و به فکر آوردن مدیر به شیراز شهری که خود مدیر پرور است و مدیران توانمدی را تا کنون در همه عرصه های مدیریتی به کشورعزیزمان ایران معرفی کرده است . این حق اهالی ورزش فارس نیست فارسی هایی که مهمان نوازند و از غریبه ها هم خوب استقبال می کنند و هم خوب بدرقه . فارسیها قدرشناس هستند و اگر کسی چه بومی و چه غیر بومی قدمی برای آنها بردارد همیشه دعاگوی آن هستند . به هرحال باید چاره ای اندیشید چرا که این وضعیت بیش از این که به فرد لطمه ای وارد کند به ورزش استان آسیب می زند . اتفاقاتی که پس از خروج خدابخش از استان افتاد به هیچ وجه نه در خور شان شیرازیها است و نه به نفع ورزش استان . باید همانند گذشته همدلی وحدت و ازخودگذشتگی داشت تاحاشیه سازان نتوانند به مقاصد شوم خود درورزش برسند . اینکه چرا تاکنون ورزش فارس مدیرکل ندارد نتیجه این اتفاقات نامیمون می باشد . برای رفع این آفت که قطعا همه از وجود آن عاصی شده اند می بایست خواسته اهالی ورزش فقط توسعه و موفقیت روز افزون ورزش فارس باشد و بس . بایست مراقب بود تا فارس برای دومین سال متوالی متضرر نشود . خصوصا در سالهایی که فرصتهای پیش روی ورزش فراوان است و حضور فردی توانمند و قوی می تواند هم وحدت و همدلی را در بین اهالی ورزش ایجاد کند و هم از فرصتهای پیش رو نهایت استفاده را ببرد . امیدوارم که نوجوانان و جوانان این مرزو بوم شهر سومین حرم اهل بیت (ع) روز بروز در کلیه میادین ورزشی موفق و موید باشند.




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
شنبه 90 تیر 4 :: 7:29 عصر
حیدر علی کامیاب

بنام خدا

خوشحال شدیم که بالاخره در این روزهایی که ورزش کشور وزیر ندارد و استان ما هم استاندار ندارد سرپرست محترم استانداری فوتبالیها را احضار و نشستی با حضور سرپرست تربیت بدنی استان ( البته تعجب نکنید که در استان ما مدتی است که همه سرپرستند ) ومدیران باشگاهای فوتبال استان برگزار کرد . البته شیرازیهای خونگرم و ورزش دوست بارها این جلسه ها را دیده و به یاد دارند که مسولین استان همیشه با بهترین الفاظ و جملات ورزش را مورد حمایت خود قرار دادند . بالطبع پس از هرجلسه تصاویر زیبا و جملات امیدوار کننده مدیران ارشد استان بر صفحه های جراید محلی و حتی کشوری و سایتهای معتبر کشور نقش می بندد و مردم هم خوشحال و امیدوار به آینده . آنچه مسلم است این جلسات به همراه وعده های بی حدو حصر مدیران استان مردم را خسته کرده است چرا که این وعده ها هرگز تحقق نیافته و مالکین باشگاه ها هم دائم بدنبال واگذاری و فروش آن هستند . نمونه آن قول جناب دکتر احمد زاده استاندار قبل استان در دیدار با دکتر کفاشیان و سایر اعضاء هیئت رئیسه فوتبال کشور در خصوص حمایت از تیمهای فوتبال استان که هرگز تحقق نیافت .

حال که دکترسجادی به عنوان نفر اول استان عزم خود را برای حمایت از ورزش استان خصوصا تیمهای فوتبال جزم کرده است لازم است به منظور تحقق تفکرات ایشان دراستان و حتی در کلیه رشته های ورزشی موارد زیر در نظر گرفته شود تا مردم فارس برای پیگیری و قضاوت بر این امور با مشکل مواجه نشوند . البته همگان استحضار دارند مدیران باشگاهها همیشه از بی پولی می نالند و مدیران مدعی کمک و حمایت هستند مردم هم مانده اند که عوامل شکست تیمهای ریشه داری مثل برق در سالهای گذشته چه بوده است؟ بنابراین لازم است که :

1- متولی و پیگیر کننده مصوبات جلسه دراستان چه کسی یا چه نهادی است . مهم است که تربیت بدنی یا هیات فوتبال استان متولی این امر خطیر باشند و مردم را دائما از اتفاقات و قدامات انجام شده مطلع کنند . 

2- زمان برنامه ریزی و کمک به باشگاههای فوتبال بسیار مهم است خرداد و تیرماه برای فوتبالیهابسیار سرنوشت ساز است تمام باشگاهها در این دو ماه وقت خود را صرف بستن تیم و برگزاری اردوهای تدارکاتی می کنند اما متاسفانه در فارس هنوز وضعیت تیمداری باشگاهها در هاله ای از ابهام است . بنابراین برای موفقیت تیمهای فارسی در لیگ برتر و دسته یک کشور می بایست سریعا تصمیم گرفت و اگر قرار است کمکی شود در همین روزهای ابتدایی تیرماه عملیاتی شود . تا انشاءالله مردم ازنتایج باشگاه محبوبشان در رقابتهای سال جاری خوشحال و خرسند شوند .

3- تهیه و تدوین برنامه ای برای خودگردان کردن باشگاهها طی 5 سال آینده مطابق دستورالعملهای AFC تا انشاء الله روند خصوصی سازی به صورت اصولی و منطقی به تدریج تحقق یابد . قطعا برای تحقق این امر و تدوین و تهیه چنین راهکاری نیاز به تشکیل یک تیم قوی کاری اعم از ورزشیهاو اساتید دانشگاه مرتبط با موضوع و سایر صاحب نظران در این خصوص می باشد .

4- انتظارات مردم از مدیر ارشد استان فقط به کمکهای مالی خلاصه نمی شود استفاده از نیروهای کارآمد مجرب و پرتلاش در هیات مدیره باشگاهها و سایر پستهای مدیریتی آنها نیز خواست مردم است تا بتوانند از امکانات و سرمایه های مادی باشگاه حد اکثر استفاده را ببرند نظارت بر این امر خطیر ومهم به عهده کیست ؟ تحقق این امر کمک می کند تا هیات مدیره باشگاهها به معنای واقعی تشکیل شده و در قبال شکستها و توفیقات بدست آمده پاسخگو باشند . ضمن اینکه با تشکیل هیات مدیره های قوی قطعا مدیران عاملهای قوی نیز بر مسند امورات اجرایی باشگاهها قرار خواهند گرفت .

بدون شک درنظر گرفتن این موارد و حتی موارد ریزتر دیگری که متولیان فوتبال استان به آن توجه خواهند کرد می تواند به پیشرفت ورزش استان خصوصا در رشته پرطرفدار فوتبال کمک فراوانی کند .  





موضوع مطلب :

         نظر بدهید
چهارشنبه 90 تیر 1 :: 12:32 عصر
حیدر علی کامیاب
<   1   2   3