سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
الهی وربی من لی غیرک
درباره وبلاگ


روزانه های یک مدیر ( حیدر علی کامیاب مدیر عامل شرکت F.S.P )
پیوند های متفرقه
لوگو
روزانه های یک مدیر ( حیدر علی کامیاب مدیر عامل شرکت F.S.P )
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 8
  • بازدید دیروز: 0
  • کل بازدیدها: 83981



نام خدا

نیم فصل رقابتهای فوتبال دسته اول کشور تمام شد. با نیم نگاهی به این رقابتها متوجه خواهید شد باشگاه قدیمی و پرطرفدار برق شیراز در جایگاهی است که کمتر کسی تصور آن را می کرد رتبه 11 از جمع14  تیم در گروه دوم رقابتها . در تابستان گذشته وقتی از مسولین این باشگاه انتقاد می شد خیلی ها خیال می کردند برای خود کیسه ای دوخته و به دنبال ماندن در باشگاه هستیم . اما امروز آن خیلی ها سکوت کرده و منتظرند تا سقوط این باشگاه مردمی را به لیگ دسته دوم کشور شاهد باشند . باورکنید همه ما چه منتقد و چه آنهایی که موافق ادامه فعالیت به این شیوه هستند بدنبال کمک و ارتقاء جایگاه این باشگاه بوده و هستند اما هیچکدام حاضر نیستم حرفهای دیگری راشنیده و تصمیم سنجیده ای  اتخاذ کنیم . همه می دانند که جناب اقای آبهشت با حقیر رفاقت دیرینه ای دارد اما بنده صراحتا اعلام می کنم که این شیوه باشگاه داری نیست . حتی امروز اگر حقیر نیز برمسند کار بودم و سعی می کردم به تنهایی این باشگاه را بگردانم این انتقاد بر من هم وارد بود . کجاست آن دوست عزیزی هم که مشاوره های غلط می داد و انتقادات حقیر را از درون جلسات هیات مدیره به باشگاه انتقال می داد ؟ آیا روزهای خوشی که وعده می دادید این روزهاست ؟ آیا شما مسبب همه بدبختیهای این باشگاه دوست داشتنی نیستید ؟ این روزها سرپرست یک خانواده هم از چرخاندن آن عاجز است چگونه این باشگاه بدون مجمع و هیات مدیره می تواند به حیات ورزشی خود ادامه دهد ؟ بله دوست عزیز حاصل تلاش شما این شد که در محافل ورزشی صلابت و قدرت این تیم ریشه دار به هبه کردن نیم سکه به داور تبدیل شود .

راستی چطور مدیران استان متوجه نمی شوند که شادابی و نشاط از ورزش رفته است ! روزهایی که همه منتظر آن بودند تا به ورزشگاه پیر و پر خاطره حافظیه بروند و شوکت و عظمت برق شیراز را ببینند کجاست ؟ جناب اقای استاندار اگر واقعا از عهده تامین اعتبارات مورد نیاز ورزش بر نمی ایید اعلام تا مردم خود فکری کنند . جناب صادق عابدین برق در حال خاموش شدن است باید فکری کرد البته این فکر فقط کمک مالی نیست بررسی فرمایید تا از درد این باشگاه مردمی مطلع شوید ، چرا که 80% درمان تشخیص درست است .

 




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
سه شنبه 90 دی 6 :: 7:33 عصر
حیدر علی کامیاب

 

بنام خدا

مردم داری

لطفا این شعر را حفظ کنید :

ریاست به دست کسانی خطاست      که از دستشان دست ها بر خداست

زیاد ناراحت نشوید ، انشاء الله شما از این گروه نیستید . مدیر واقعی کسی است که به مردم خدمت می کند باید در مسولیت مردم را بیشتر از موقعیت خودتان دوست داشته باشید . اگر نگرش خدمت گزاری به نحوی مرموز از زندگی تان عایب است بهترین راه تغییر نگرش اقدام به خدمت است با بدن خود خدمت کنید تا قلب شما قلبی خدمتگزار شود. به هر حال شادترین مدیران آنهایی خواهند بود که که در جستجوی راههایی برای خدمت کردن به دیگران باشند . مردم داری با چاپلوسی فرق می کند . در کنار خدمت کردن مهربانی نیز لازم است . اما یک سوال : مهربانی یعنی چه ؟ مهربانی یعنی درک ، مراقبت ، حمایت و در بسیاری از مواقع بخشیدن دیگران .

علی (ع) در این رابطه می فرمایند : « با مردم چنان بیامیزید که در مرگتان بگریند و در زندگی ، عاشقانه به سویتان شتابند »

یک مدیر باید بداند که غرور ، پرخاشگری ، عدم رعایت حق و حقوق مردم و کارکنان و بالاخره خشونت و سنگدلی باعث از بین رفتن وفاداری و وهمدلی خواهد شد . چاپلوسی اعتبار انسان خصوصا یک مدیر را خدشه دار کرده و خیلی زود باعث سرافکندگی او خواهد شد . مدیر خلاق و آینده نگر با عشق به مردم خدمت می کند ، این عشق ریشه در دین ما دارد .

مگرنه اینکه پیامبرگرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) می فرمایند:« آیا دین غیر از محبت چیز دیگری است؟» 

 

 




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
سه شنبه 90 دی 6 :: 6:46 عصر
حیدر علی کامیاب

 

بنام خدا

هفته گذشته جناب موید مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس در اولین اظهار نظر رسمی خود در خصوص پروژه های عمرانی تربیت بدنی در فارس اعلام نمود که احداث و تکیل پروژه های نیمه تمام یکی از اصلی ترین معضلات ورزش استان است و بیش از 200 پروژه نیمه تمام وجود دارد که تکمیل آنها نیاز به بودجه بالایی است . ( نیم نگاه 1 / 10 / 1390 )

جناب موید ؛ بنده اعتقاد دیگری داریم و می گویم این می تواند یک فرصت برای حضرتعالی باشد تا بلکه بتوانید توانمندیهای خود را به عرصه ظهور رسانید . رفع این معضل اساسی برای شما که خود از جنس ورزشید و سالها در اداره کل تربیت بدنی استان فارس مشغول بوده اید کار چندان سختی نیست . کار زمانی سخت است که این پروژه ها ردیف اعتباری نداشته باشند و سر خود کلنگ زده شده باشد ، خاطرتان هست VIP حافظیه بدون ردیف اعتباری بود و با تلاش های حاج آقا آیت الهی تا پایان سال 87 به صورت نیمه تمام رها و فقط 40% از عملیات اجرایی آن انجام شده بود اما در سال 1388 اینجانب پیگیری و آن را تکمیل کردیم . البته در بدو ورود 350 پروژه نیمه تمام وجود داشت که خوشبختانه اکثر آنها به بهره برداری رسید . حال همین ساختمان هیات فوتبال 2 سال است که لنگ تجهیزات است !

دوست عزیز ؛ اکثر پروژه های نیمه تمام قطعا دارای ردیف اعتباری می باشند ، به جز مواردی که در تملک شرکت توسعه و تجهیز می باشد سایر پروژها پیگیری حضرتعالی را می طلبد تا انشاء الله هرچه سریعتر به بهره داری برسد . البته بعضی از پروژه ها هم به خاطر لطف حضرتعالی نیمه تمام مانده است مثلا زمین چمن قصردشت که در پایان سال 89 اعتبار آن را جا بجا کردید ! به هر حال خود کرده را تدبیر نیست . یا علی   

 




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
دوشنبه 90 دی 5 :: 1:29 عصر
حیدر علی کامیاب

 

بنام خدا

امروز 25 دسامبرروز کرسیمس است،حضرت مسیح که تولدش همراه با اعجاز بوده است
ازجانب خداوند درمیان قوم یهود مبعوث گردید او رحمت ومهر بی انتهای الهی را به مردم بازگو کرده وخدا را مانند پدری بخشایشگر معرفی نمود.

عید کریسمس جشنی است که از سالهای دور به مناسبت تولد حضرت مسیح (ع) برگزار می شود وبا شروع فصل زمستان وسال نو میلادی همزمان است و براساس یک سنت قدیمی از بیست وپنجم دسامبر شروع می شود.از جمله آداب ورسوم این عید آوردن یک درخت سبز کاج به خانه وتزئین آن است.

مسیحیان معتقدند که درخت کاج نشانه سرسبزی وبرکت است وبا آوردن آن به خانه سرسبزی وبرکت را به خانه می آورند بخش مهم دیگر این جشن ،آمدن بابا نوئل یا سانتا کلاز درشب سال نو است براساس یک سنت قدیمی تمام افراد خانواده مخصوصاْ بچه ها یک لنگه از جورابشان را بالای شومینه خانه آویزان می کنند تا نیمه شب بابا نوئل برایشان هدیه بیاورد.مسیحیان معتقدند که در این شب اگر هر آرزوئی بکنند ،بابا نوئل آن را بر آورده می کند عیسی مسیح پیامبر صلح و آرامش ورحمت است.

میلاد حضرت مسیح (ع) بر کلیه هموطنان مسیحی مبارک باد. امید است سال نو میلادی سال صلح ، آرامش و شادی برای کلیه انسانها باشد.  

 

 




موضوع مطلب :

       نظر
یکشنبه 90 دی 4 :: 6:35 عصر
حیدر علی کامیاب

 

بنام خدا

حوادث انسانهای بزرگ را « متعالی » و آدمهای کوچک را « متلاشی » می کند !

شجاعت « یک فرد شجاع ، یک اکثریت است »

کلامی که بلافاصله ما را به یاد رشادتهای حضرت ابا عبدلله الحسین (ع) و یاران با وفایش می اندازد که بر کلام حق خود در مقابل ظالمان وقت ایستادگی کرده وبرگ زرینی از خود در تاریخ اسلام بجای گذاشتند . اصولا غنی ترین و عظیم ترین منابع ارتقاء مدیریت منابع اسلامی است ، سفارشات امام علی (ع) به مالک اشترخود به تنهایی دریایی از علم مدیریت و رهبری است. در واقع بدون داشتن شجاعت مدیریت معنا پیدا نمی کند ، مدیری که اطلاعات علمی مناسبی دارد و از سرمایه مناسبی هم در حوزه تحت پوشش خود بهره می برد اما شجاعت اجرای برنامه هایش را ندارد نمی تواند به اهداف سازمانی خود نایل آید .  در حقیقت یک مدیر موفق می بایست تصمیمات شجاعانه بگیرد و نبرد را از درون خود آغاز کند ، یعنی اینکه ترس را در درون خود بکشد و بر آن غلبه کند ، با اعتماد به نفس هر چیز را سر جای خودش قرار دهد نه ملایم کردن امور را در دستور کار خود قرار دهد . ترس مدیر را محدود می کند و او را از دسترسی به هداف دور می سازد . اکثر مدیرانی که به واسطه گروهای فشار به قدرت رسیده اند همیشه در هراسند که کی می روند بنابراین برای بقاء مجبورند کارهایی را که آن گروه می خواهند انجام دهند نه کارهایی که به منافع سیستم کمک می کند ، انتصابات غیر معمول ، باجهای مالی ، اخراج نیروهای مستعد ، بزرگ کردن مشکلات پیش رو ، مطرح شدن زیاد در جراید و روزنامه های و..... از ویژگیهای اینگونه مدیران است . عملکرد اینگونه مدیران در سیستمهای اداری علاوه بر مختل کردن کارهای روزمره به اهداف بلند مدت دستگاه نیز لطمه می زند و کار را برای کارکنان و مدیران بعدی بسیار سخت می کند . مدیری که از عملکرد موفق مدیران قبلی در هراس است و هر روزوقت خود را صرف تجزیه و تحلیل گذشته  برای پیدا کردن نقاط ضعف تیم مدیریتی قبلی می گذارند تا ناتوانائیهای خود را توجیه کند نمی تواند سیستم را خوب رهبری کند ، ازرسیدن به چشم انداز آینده دستگاه دور شده و در مدتی کوتاه منزوی و به ناچار ازسیستم حذف می شود . اما اگر مدیر از گذشته پند گیرد وبا شجاعت موفقیتها را تائید و برای مطرح کردن خود در این زمینه گام بردارد هم برترس خود غلبه کرده است و هم توفیقات روز افزون خواهد داشت .    

 




موضوع مطلب :

       نظر
یکشنبه 90 دی 4 :: 2:10 عصر
حیدر علی کامیاب
<   <<   6   7   8   >