سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
الهی وربی من لی غیرک
درباره وبلاگ


روزانه های یک مدیر ( حیدر علی کامیاب مدیر عامل شرکت F.S.P )
پیوند های متفرقه
لوگو
روزانه های یک مدیر ( حیدر علی کامیاب مدیر عامل شرکت F.S.P )
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 4
  • بازدید دیروز: 0
  • کل بازدیدها: 83977



 

بنام خدا

در روزگاری دور ، مردی را قضای حاجت در گرفت ، روزگار در چشمش سیاه شد و عاشقی را از یاد برد . پریشان و اشفته خود را به آبریزگاهی رساند . نگاهی به اندرون آبریزگاه انداخت سه افتابه را به رنگهای زرد ، قرمز و آبی یافت و نیز مردی که بر آنها نظاره می کرد . همانطور که سراسیمه یک دست به خشتک می فشرد با دست دیگر رفت تا آفتابه قرمز را بردارد که بناگه مرد ناظر فریاد بر آورد : « آن نه ! آفتابه ی آبی را بردار »

مرد هراسناک گفت : « آخر چرا ؟ »  مرد ناظر گفت : « همان که گفتم »

فشار قضای حاجت جای بحث برای مردک نمی گذاشت ، آفتابه ی آبی را برداشت و مانند کودکی گم کرده راه که مادر خود را جسته باشد و یا غریبی که سالها از موطن خود دور مانده باشد و اکنون قدم در وطن نهاده به آبریزگاه پناه برد .

دقایقی بعد ....

با ارامشی ژرف در آبریزگاه بیرون آمد و با تبسمی به مرد ناظر گفت : « آخر چگونه است تفاوت این آفتابه ها که من اینگونه ملتمسانه از تو درخواست کردم و تو اجابت نکردی ؟ »

مرد ناظر گفت : « مرا گفته اند که بزرگی و ریاست این آبریزگاه با توست ، اگر این نکنم تو بگو چه کنم ؟ »

امیدوارم شما مدیریت افتابه ای نداشته باشید .  

 




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
شنبه 90 دی 10 :: 11:47 صبح
حیدر علی کامیاب

 

بنام خدا

نگرش مثبت  « اگر باور کنید که می توانید ، حتما می توانید . »

با قبول مسولیت انسان اما و اگرهای زیادی پیش روی خود دارد ، شدت و ضعف این اما و اگرها به اقتدار مدیر برمی گردد . یک مدیر موفق نگاهی مثبت به مشکلات پیش روی خود دارد و آنها را برای خود فرصت می داند . اما مدیران ضعیف مشکلات را مصیبت دانسته و رفع آنها را برای خود یک ناکامی می داند . مدیری که نگاهی مثبت به حوزه فعالیت خود نداشته باشد نمی تواند محرک خوبی برای کارکنان زیر مجموعه خود باشد . نگرش مثبت باعث می شود تا انرژی مدیر برای رسیدن به اهداف چند برابر شود . جایگزینی برای نگرش مثبت در مدیر وجود ندارد ، مدیرانی که نگرش مثبت ندارند احساس می کنند که نمی توانند پیشرفتی داشته باشند. بهترین راه برای ایجاد نگرش مثبت در اینگونه مدیران ان است که اهداف را کوچکتر کنند ، مدیرانی که با رابطه و لابی های گروهی و حزبی بدون در نظر گرفتن شایسته سالاری  انتخاب می شوند معمولا از داشتن نگرش مثبت محرومند و همین امر باعث می شود تا توفیقاتی در مسولیت خود نداشته باشند.

به این جمله از دیوید برینکلی گزارشگر تلوزیون توجه فرمایید :

« انسان موفق کسی است که بتواند با آجرهایی که دیگران به سویش پرتاب کرده اند بنایی محکم بسازد .»

ایده ال فکر کردن شایدخیلی درمدیریت یک مجموعه صحیح نباشد ، اما سعی کردن برای نزدیک شدن به ایده آلها وظیفه مدیر است . مولای متقیان علی (ع) می فرمایند :

« دنیا از آن انسانهایی است که بی وقفه تلاش می کنند و استقامت می ورزند ! »

 




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
جمعه 90 دی 9 :: 10:46 عصر
حیدر علی کامیاب

 

بنام ایزد منان

اخراجها در اداره کل ورزش و جوانان استان ادامه دارد ظاهرا آن دستگاه به دارندگان لیسانس حسابداری و تربیت بدنی احتیاجی ندارد و  قرار است بودجه جاری  آن اداره  کل تا آنجا که ممکنه لاغر بشه ! بیچاره مدیران بعدی .

مدیر اداره کل ورزش و جوانان استان طی یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرده است قصد دارد از نیروهای جوان و بومی در پستهای مدیریتی آن اداره استفاده کند ، ایده مناسبی است خصوصا که در آن اداره جوانانی همچون سعید سجادی و میثم عالیشوندی متخصص در امرورزش واز خانواده معزز شهدا حضور دارند . برای آن دو عزیز آرزوی موفقیت می کنیم .

با خبر شدیم جناب اقای مهندس قطبی زاده پس از 15 سال خدمت در اداره کل تربیت بدنی استان از آن اداره جدا و عطای کار در آن اداره را به لقایش بخشیده است و به پیشنهاد دکتر عباسی در اداره کل کار و امور اجتماعی استان مشغول به فعالیت شده است برای ایشان در سنگر جدید آرزوی موفقیت می کنیم .

باز هم شکستی دیگر در کارنامه باشگاه ریشه دار برق شیراز ثبت شد ، اما این دفعه از گل گهر سیرجان ! آیا واقعا کسی در استان فریاد طرفداران این باشگاه محبوب و قدیمی را نمی شنود ؟

برقی ها دادن سکه به داور رو شدیدا تکذیب کردند ، خداوکیل پس از دیدن برنامه 90 در هفته ای که گذشت آیا فکر نمی کنید با وجود یه چنین فدراسیونی سفارشی اینجور اتفاقها خیلی عادیه ؟

ورزش همگانی به صدا و سیما رسید ظاهرا جناب اقای کشفی و همکارانش نیز قصد دارند به توسعه ورزش همگانی در استان کمک کنند ، امیدواریم این موضوع در حد حرف و یک تبلیغ رسانه ای نباشه و منبعد از فعالیتهای ورزش همگانی نیز گزارشاتی تهیه و پخش بشه .

تا هفته آینده خدا یار و نگهدارتان

 




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
پنج شنبه 90 دی 8 :: 5:52 عصر
حیدر علی کامیاب

 

بنام خدا

بینش و بصیرت

می توانید به چیزی که می بینید ، دست یابید . وقتی یک مدیر آنقدر شجاعت داشته باشد که نظرات خود را عملیاتی کند این امر حاصل موقعیت  و جایگاه او نیست بلکه از سر عشق اوست . قطعا آینده متعلق به کسانی است که قبل از ظهور امکانات و قیل از آشکار شدنش آن را در ذهن خود تصور می کنند . برای یک مدیر بینش همه چیز اوست . جایگزینی ندارد زیرا بینش است که رهبر را هدایت می کند ، اهداف او را ترسیم می کند ، آتش درون را شعله ور می کند و او را به پیش می راند .

مدیر بدون بینش دائم به دور خود می چرخد و به هیچ جا نمی رسد . بینش یک مدیر از درون او شروع می شود ، از گذشته او نشات می گیرد ودر تامین منابع مورد نیاز او کمک فراوانی به مدیر می کند . هیچ مدیری به تنهایی  نمی تواند به ارزوهای بزرگ خود دست یابد برای اجرایی شدن بینشهای بزرگ به یک تیم کاری خوب و بزرگ نیاز است .

آقای مدیر عزیز! زیاد در باره آنچه که نمی دانی نگران مباش ، بلکه بیشتر نگران دانشی باش که می پنداری صحیح است ولی در عوض صحیح نیست .

عقل و عزم و عشق ، چو همراه شوند ، حیرت انگیزترین حداثه را می سازند !

 




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
پنج شنبه 90 دی 8 :: 12:12 عصر
حیدر علی کامیاب

 

بنام خدا

تظم و انضباط

اولین کسی را که باید مدیریت کنید ، خودتان هستید .

مدیر یک دستگاه اجرایی می بایست در امور محوله پیش رو اولویتهای خود را مشخص کند و بدنبال انها باشد . ضمن اینکه برای رسیدن به آن اهداف می بایست شیوه ای منضبط انتخاب نمایند . کارکنان یک مجموعه به مدیر خود نگاه می کنند ، اگر مدیر بر خود غلبه نکند نمی تواند بر دیگران غلبه کند . برای ایجاد نظم عذر و بهانه پذیرفته نیست خیلی از ماها خیال می کنیم  نظم و انضباط حضور و خروج بموقع در محل کار است . خیلی از مدیران هم دائما این موضوع را تاکید کرده و حتی ریز تر شده و خود پیگیر هستند تا میز کارکنان تمیز باشد و...

این مدیران سطحی نگرند و ازموضوع برداشتی سطحی دارند ، چه بسا کارکنانی در دستگاه هستند که خیلی از فعالیتهای روزمره خود را در مکانهایی خارج از مکان اداره انجام می دهند . یک مدیر خوب و موفق هیچ دلیلی را برای متوقف کردن خود نپذیرد این امر باعث می شود تا نیروی رسیدن به رویاهایتان افزایش یابد .

داستان روز :

در کانادا ، در یک مهد کودک تابلویی با این پیام بر دیوار نصب شده است : « بهترین زمان برای کاشتن یک درخت 25 سال پیش است .... دومین وقت مناسب ، امروز است . » بیایید امروز درخت انضباط شخصی را در وجود خود بکارید   

 




موضوع مطلب :

       نظر
چهارشنبه 90 دی 7 :: 7:23 عصر
حیدر علی کامیاب
<   1   2   3   4   5   >>   >