سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
الهی وربی من لی غیرک
درباره وبلاگ


روزانه های یک مدیر ( حیدر علی کامیاب مدیر عامل شرکت F.S.P )
پیوند های متفرقه
لوگو
روزانه های یک مدیر ( حیدر علی کامیاب مدیر عامل شرکت F.S.P )
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 14
  • بازدید دیروز: 0
  • کل بازدیدها: 83987



 

نام خدا

امروز فضایی که بررسانه های ورزشی استان حاکم است مطلوب و مناسب حال ورزش استان فرهنگ خیز فارس نیست ، نقد سازنده می تواند در رشد و توسعه ورزش استان نقش بسزایی ایفا کند ، با این اعتقاد که همیشه در یک جامعه مشکلات وجود دارد و شاید این معضلات تمام شدنی هم نباشد می توان با گوشزد کردن آنها  که معمولا به دلیل گرفتاریهای مدیران به ورطه فراموشی سپرده می شود مدبر را برای حل آن معضلات یاری نمود . همیشه تعریف و تمجید از یک مدیر باعث می شود که ناخواسته از مشکلات غافل شده و همه چیز را ایده آل فرض کند ، ایا وضعیت فعلی استان ما اینچنین نیست ؟ 

مهاجرت تیمهای ورزشی استان به استانهای دیگر ، وضعیت اسف بار تیمهای لیگ برتری خصوصا در فوتبال از لحاظ مالی ، عدم اجرای بعضی از پروژه های عمرانی مصوب سفر مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور در سالهای 89 و 90 همانند سالن 4000 نفری شیرازو 2 زمین چمن مصنموعی در سطح استان ، عدم وجود اعتبار کافی در بخش ورزش و نیمه تمام ماندن بعضی از پروژهای ورزشی همانند ورزشگاه شهید دستغیب و شهدای قصردشت ، عدم جذب اعتبارات فرهنگی 10% سهم ورزش و .... جای بحث و علت یابی ندارد ؟

آیا پیگیری مطالبات جوانان و مردم ایرادی دارد ؟ استان فارس بیشترین صفحات ورزشی را در کشور پس از پایتخت دارد ، می بایست در اکثر اوقات پیگیری این امور را به مدیران گوشزد کرد . درج اخبار ، اطلاع رسانی و... از رسالت جراید ورزشی استان است اما به تنهایی کار گشاه نیست ، با حضور ورزشی نویسان زبر دستی که در عرصه ورزش استان فعالند می توان مدیران را در پیگیری این امور به چالش کشید و اجرای آنها را سهل تر کرد . البته نقد سالم نه دشمنی ! معمولا در فارس پس از رفتن مدیران او را نقد می کنند که متاسفانه نه آنکه تاثیری ندارد بلکه زمان را از دست داده و نوش دارو پس از مرگ سهراب می باشد ! یادمان باشد که نقد سالم یکی از ابزارهای مدیر برای رسیدن به آرزوهایش در حوزه فعالیت اوست .

 




موضوع مطلب :

       نظر
دوشنبه 90 دی 12 :: 6:25 عصر
حیدر علی کامیاب

 

بنام خدا

پیامبرگرامی اسلام (ص)

بر درو غگویی تو همین بس که هر چه را می شنوی ( بدون تحقیق ) برای دیگران نقل می کنی .

هیچ چیز یرای انسان خطرناک تر از دروغ گفتن نیست . عمدتا انسانهایی به این کار زشت و ناپسند دامن می زنند که بسیار ضعیف و ناتوان هستند .  نجات در راستی است و روزی تمامی آن چیزهایی را که پنهان می کنیم باعث رنجمان می شود .

می گویند :  

« روزی ملا نصرالدین در شهر شایع کردکه خلیفه به همه مردم نهار می دهد و مردم جملگی با شتاب و قابلمه به دست ، به طرف دربار خلیفه شتافتند . ملا نصرالدین که از حیرت ماتش برده بود لحظاتی به نظاره نشست و دقایقی بعد ، خود نیز ظرفی در دست گرفت و به طرف خانه خلیفه شتافت . یکی از دوستان ملا نصرالدین که از ابتدا شاهد ماجرا بود به ملا گفت : ملا تو کجا میری ؟ تو که خود میدونی دروغ گفتی ! ملا همچنان که بدنبال مردم می دوید گفت : دنیا را چه دیدی ؟ شاید خلیفه غذا بده ! از قدیم نشنیدی چی گفتن ؟ تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها ! »

این امر وقتی خطر ناک تر می شود که  انسان نیز دارای مسولیتی در جامعه داشته باشد ، مردم به مسولین و خدمتگزاران خویش اعتماد دارند ودر مقابل مشکلات به انها پناه می برند . اگر مدیر صادق نباشد اعتماد کارکنان را نیز به خود از دست می دهد و این خود خطر بزرگی است . شفافیت ، صداقت ، شجاعت لازمه مدیریت است ، مدیری توانمند است که بتواند به اشتباهات خود اعتراف کند و آنها را تکرار نکند ، کارکنان یک دستگاه مدیر را الگوی خود قرار می دهند و اگر خدای ناکرده این اعتماد سلب شد برای رسیدن به مقاصد دستگاه مشکلات عدیده ای پیش خواهد آمد .

آقای مدیر اگر نیرویی به درد شما نمی خورد و یا نمی توانی با او کار کنی صراحتا به او ابلاغ کن ، دلایل دروغین برای خود ردیف نکن ، اینکه مدرکتان مرتبط نیست و کسری بودجه داریم و .... را نگو ، خصوصا زمانی که بلافاصله نیروهای غیر متخصص جایگزین آنها می کنید . اگر کاری را نمی توانی انجام بدهی قول نده  ، نکتد خدای ناکرده برای یکی قدمی برداری و برای دیگران نه ! این امر باعث می شود تا وفاداری کارکنان به شما کم شود . اینگونه شما هر روز منزوی تر شده و تعادل خود را از دست می دهند.

 




موضوع مطلب :

       نظر
دوشنبه 90 دی 12 :: 9:55 صبح
حیدر علی کامیاب

 

امام موسی کاظم(ع)

تولد امام موسی کاظم(ع) در یکشنبه هفتم صفر سال 128 هجری اتفاق افتاد. دوران امامت امام هفتم مقارن بود با سال‌های آخر خلافت منصور عباسی، هادی عباسی، و سیزده سال خلافت هارون الرشید که سخت‌ترین دوران عمر آن حضرت به شمار می‌رود.

امام حدوداً 21 ساله بودند که به مقام امامت رسیدند و مدت امامت ایشان سی و پنج سال و اندکی بود. هارون از محبوبیت گسترده امام سخت بیمناک و گفته بود: «می‌ترسم فتنه‌ای بر پا کند که خونها ریخته شود». این بیان هارون نشانگر آن است که امام(ع) لحظه‌ای از رفع ظلم و واژگون کردن دستگاه جباران غافل نبوده است. عاقبت آن امام بزرگوار در سال 183 هجری در سن 55 سالگی به دست مردی ستمکار به نام «سندی بن شاهک» و به دستور هارون مسموم و شهید گشت.

سالروز ولادت آن امام بزرگوار بر همه هموطنان ایران اسلامی و شیعیان جهان مبارک باد.

 




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
یکشنبه 90 دی 11 :: 9:33 صبح
حیدر علی کامیاب

 

بنام خدا

فرا رسیدن سال نو میلادی بر هموطنان مسیحی مبارک باد .

بهترین هدیه سال نو میلادی :

برای دشمن خود:  بخشش
برای رقیب: تحمل
برای دوستانت: قلبت
برای خودت: احترام

وبرای کل مردم دنیا سالی توأم با صلح ، آرامش

 




موضوع مطلب :

       نظر
شنبه 90 دی 10 :: 7:38 عصر
حیدر علی کامیاب

 

بنام خدا

برای دوستی که تازه مدیر شده و ظاهرا بدلیل فشار زیاد شوک وارده از قبول این مسولیت یک سکته عاطفی کرده و این روزها بر خر مراد سوار است و عصبانی :

آقا « بی ادب و گستاخ بودن با قاطع بودن متفاوت است ! و قاطعیت با قاتلیت نیز فاصله بسیار دارد ! »

خودش رو میگیره ، سعی می کنه دیگران از او حساب ببرند ، ادعای برتری نسبت به دیگران داره و چند بازرس داره که براش خبر میارن ، با نیروهای وفادار به آقای ...... نیز ارتباط خوبی نداره و عذرشون رو می خوات ، دلش خیلی می خوات هرچی میگه  به کرسی نشینه و نظرات خود را بر نظرات دیگران صائب می دونه ، دائم استرس داره و لحظه شماری می کنه طی تلفنی از ان کرسی گرم و نرم عزل بشه !

راستی آقا ، به نظر شما فضای زور و اجبار بهتر است یا گفت و شنود ؟

دوست عزیز : « مراقب عقربه های ثانیه شمار باش ، چون که آنها مراقب خودشان هستند . »

 




موضوع مطلب :

       نظر
شنبه 90 دی 10 :: 12:28 عصر
حیدر علی کامیاب
<   1   2   3   4   5   >>   >