سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
الهی وربی من لی غیرک
درباره وبلاگ


روزانه های یک مدیر ( حیدر علی کامیاب مدیر عامل شرکت F.S.P )
پیوند های متفرقه
لوگو
روزانه های یک مدیر ( حیدر علی کامیاب مدیر عامل شرکت F.S.P )
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 0
  • بازدید دیروز: 0
  • کل بازدیدها: 83973



 

بنام خدا

در روزهای قبل یادداشتی را تحت عنوان نقد منصفانه در ورزش بر روی همین وبلاگ گذاشتیم تاجراید ورزشی استان که الحق چشم و گوش مردم می باشند خیلی هم خیالشان از ورزش استان راحت نباشد و هر از گاهی سری به این بخش فرهنگی زده و روند حرکتی آن را تجزیه و تحلیل کنند ، امروز دبیر ورزشی روزنامه نیم نگاه جناب آقای پرور متنی را در صفحه اول ورزشی این روزنامه به تحریر در اورده بود که بسیار جالب و در خور تحسین می باشد هرچند که فقط یک اشاره بود و به کنه موضوع ورود نکرده بود اما نکات جالبی در این متن نهفته بود از جمله :

اول اینکه ، خیلی شفاف ، واضح وروشن به نقاط ضعف خدابخش ، گرامی و تیم مدیریتی وقت اشاره کرده بود. اینکه همه ماباید بپذیریم که همیشه انسان در مسولیتهای محوله دچار اشتباه و خطا می شودو این امر استثناء هم نداردو کسی نمی تواند مدعی شود که خطایی در دوران مسولیتش مرتکب نشده است می تواند ما را در مدیریت هوشیار سازد وبه انسان  کمک کند تا در مسولیت محوله تمام سعی و تلاش خود را بکار بندد تا درصد خطا ها کم شود .

دوم اینکه خیلی ظریف به توانمندی نیروهای بومی اشاره شده است ، همه ورزشیها می دانند که سالاری می تواند به ورزش استان کمک فراوانی کند امافعلا اصفهانیهای زرنگ از وجودش استفاده می کنند و قرار است نیروهایی از قرچک ورامین جایگزین امثال او شوند ، امثال سالاری در استان بسیارند ، زرنگی خدابخش استفاده از توانمندی نیروهای بومی بود کاری که ما فارسیها اصلا بلد نیستیم . « با نیم نگاهی به وضعیت فعلی ورزش استان متوجه منظور حقیر خواهید شد»

سوم اینکه توانمندی یک مدیر به تیم مدیریتیش بستگی دارد ، استفاده از نیروهای توانمند و برنامه ریزی می تواند یک مدیر را به عرش برد و بر عکس عدم تحقق آن می تواند یک شبه مدیر را به قعر برد.

و چهارم اینکه توفیقات در سایه همدلی و محبت بدست می آید که متاسفانه امروز در استان ما خبری از آن نیست .   

 




موضوع مطلب :

       نظر
پنج شنبه 90 دی 22 :: 10:45 عصر
حیدر علی کامیاب

بنام خدا

 مهمترین اصل در باشگاهداری حرفه ای داشتن اسقلال مالی است که متاسفانه تحقق این امر در کشور ما فعلا به دلایل مختلفی امکان پذیر نیست اما می توان به آن سمت و سو پیش رفت . در استان فارس مشکلات مالی باشگاهها خصوصا در فوتبال زاییده عوامل دیگری است ، باشگاهها استان فاقد ارکان اصلی هستند ! مجمع ندارند و بالطبع هیات مدیره ای هم در کار نیست و نتیجه آن حاکم شدن تفکر فرد بر جریانات باشگاه است نه خرد جمعی و حرفه ای ! اینکه امروز مدیران 24 ساعت در پشت درب اتاق استاندار خیمه زده و بدنبال پول هستند زاییده همین عوامل است ، چرا ؟ چون که این عزیزان راه دیگری را بلد نیستند . آیا رفع این معضلات در استان ما خیلی سخت است که تا کنون انجام نشده است ؟

جناب اقای استاندار ؛ برد شیرین فجر را در مقابل باشگاه متمول صنعت نفت آبادان به شما تبریک میکوییم و خدمتتان عرض می کنیم که ورزش بردو باخت دارد و شما هم مسول روزهای خوب و بد آن می باشید ، به همین باشگاه برق شیراز که قدمتی بالای 60 سال دارد نظری بیندازید تا ببینید چگونه اداره می شود با شگاهی که تا کنون کمک قابل توجهی به آن کرده اید اما متاسفانه نتایج مطلوبی کسب نکرده است ، برق منطقه ای که صادقانه اعلام کرده است نمی تواند باشگاهداری کند ، آیا وقت آن نیست که شخصا ورود کنید مجمع آن باشگاه را تعیین کنید همانطوری که جناب عباسی وزیر محترم ورزش و جوانان برای دو باشگاه پایتخت این کار را کردند ، شما می توانید 10 نفر از مدیران قوی را بعنوان مجمع این باشگاه محبوب تعین کنید و به آنها فرصتی داده شود تا مشکلات باشگاه را جمع کنند . اگر هم وقت ندارید به مدیر کل ورزش و جوانان استان تکلیف کنید تا پیگیر موضوع باشد . باور کنید برای انتخاب شما احترام خاصی قائلیم اما ایشان خود جوش حرکتی نمی کند ، اگر این چنین بود تاکنون حرکتی شده بود .

اگر باور دارید نتیجه کاری که یک مجمع 10 نفره با یک هیات مدیره قوی و مدیر عاملی پرتلاش می تواند انجام دهد با فعایتهای یک نفر بعنوان مدیر به تنهایی متفاوت است بسم الله تا دیر نشده اقدام نمایید . البته سایر باشگاهها نیز وضعیتی مشابه دارند بنابراین همه را دریابید .مردم فارس خصوصا جوانان این انتظار را از شما که ورزشی هم هستید را دارند ، در یک کلام سرو سامان دادن ورزش استان .  

 




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
سه شنبه 90 دی 20 :: 7:28 عصر
حیدر علی کامیاب

 

بنام خدا

آیا مشکل ورزش حرفه ای استان فارس کمبود منابع مالی است ؟

درست است که پول و ثروت حلال مشکلات است اما در ورزش آن هم در بخش حرفه ای می تواند شرط لازم باشد ولی شرط کافی نیست . فرض را بر این می گیریم که امروز جناب اقای استاندار بودجه مورد نیاز باشگاههای ورزش استان را تامین کند ، این اعتبار چگونه و توسط چه کسانی  هزینه خواهد  شد ؟ آیا نظارتی بر این هزینه در باشگاهها هست یا خیر ؟ 

 بدهیهیای سنوات قبل باشگاهها حکایت از سوء مدیریت مالی در آن مجموعه ها دارد، اینکه تمام هزینه ها بر دوش دولت است و احتمالا صرفه و صلاح دولت در هزینه کرد آن اعتبارات لحاظ می شود یا خیررا چگونه می بایست بررسی کرد ؟  توسط کدام نهاد ؟ متاسفانه در استان فارس اکثر باشگاهها فاقد مجمع یا هیات مدیره هستند ومعمولا توسط یک نفر اداره می شوند! امری که به ندرت در ورزش حرفه ای حتی کشورهای جهان سومی هم مشاهده نمی شود ، بنابراین چه در طول مدت خدمت یک مدیر و چه پس از ترک آن صندلی داغ کسی از ایشان سوال نمی کند که چرا و چگونه عمل کردی ؟ نه کسی تشویق می شود و نه تنبیه ! گهگاهی هواداران از روی سکوها اعتراضاتی را می کنند که آن هم گوش شنوا می خواهد که معمولا در استان ما نیست .

آنچه نیاز امروز استان فارس در ورزش حرفه ای است ایجاد یک تفکر حرفه ای به همراه ساختارمتناسب با  آن در سطح استان است که به دلایل مختلف تا کنون تحقق نیافته است ، اگر ایجاد شود  می توان فعالیتهای یک باشگاه را در بخشهای مختلف حتی مدیریت آن ارزیابی کرد، گرفتن تصمیمات احساسی و تزریق پول به باشگاههای استان با شرایط موجود فقط مسکنی است که چند صباحی به آن مجموعه آرامش می دهد وپس از مدتی می شود همین حال و روز که صدای استاندارعزیز نیز از باب گلایه در آید !

به همین لحاظ چند روزی در باب این موضوع سخن خواهیم گفت ، امیدوارم که پرداختن به این موضوع باعث نگرانی دوستان نشود !

 




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
دوشنبه 90 دی 19 :: 6:43 عصر
حیدر علی کامیاب

بنام خدا

پاسخ جناب جعفری در باره اظهارات استاندار فارس در خصوص باشگاه شهید سپاسی مرا به یاد اصلی انداخت که همیشه فارسیها را  رنجانده است ، شاید خیلی ها از گفتن این جمله ناراحت شوند اما یک واقعیت است ، اینکه « غیربومیها » تعهدی به پیشرفت و توسعه استان ما ندارند امری مشهود و قابل لمس است ، البته این به معنای عدم تلاش نیست اما شک نداشته باشید که انگیزه خدمت نزد نیروهای بومی بسیار بیشتر از نیروهای غیر بومی است ، این عقیده شخصی بنده نیست بلکه کارنامه کاری آنها موکد این موضوع می باشد ، به گذشته نه چندان دور خودمان که نگاه کنیم کارنامه جناب رضازاده را در چهار ساله اول ریاست جمهوری جناب آقای دکتر احمدی نژاد بسیار درخشان تر از 2 استاندار بعداز ایشان می  بینیم ، امری است طبیعی ، عواملی همچون شناخت از استان و پتانسیلهای موجود در آن ، آشنا بودن با فرهنگ مردم ، سهولت در انتخاب مدیران اجرایی درسطح استان و..... به نیروهای بومی کمک میکند تا از فرصتهای پیش روی استان بیشتر استفاده نماید ، تحقق این امر برای نیروهای غیر بومی نیاز به زمان بیشتری دارد که متاسفانه به دلیل عدم ثبات مدیریت در کشور ما کمتر محقق شده و نتیجه آن این می شود که دائما قولهای نفرات قبلی مردود و اوضاع به همین منوال باشد . امیدواریم بزرگان استان تمام سعی و تلاش خود را برای بکار گیری و استفاده از پتانسیل نیروهای بومی به کار گیرند تا شاهد اینگونه رفتارها و گفتارها از مدیران ارشد استان نباشیم .

 




موضوع مطلب :

       نظر
یکشنبه 90 دی 18 :: 2:18 عصر
حیدر علی کامیاب

 

بنام خدا

بالاخره صبح روز شنبه 17 دی ماه 90 درصفحات اول ورزشی روزنامه های استانمان چند کلامی از استاندار استان ورزش خیز فارس در خصوص باشگاه فجر شهید سپاسی درج شده بود البته  تعجب نکنید این سخنان در حاشیه بازدید ایشان از منطقه گردشگری حافظیه ایراد شده است آن هم در روز 13 صفر« به قول شیرازیها » و در یک مراسم رسمی غیر ورزشی ! بگذریم به هر حال چند کلامی با استاندار عزیز و ولایتمدار استانمان در خصوص این اظهارات :

فرموده اید :خوب نیست موفقیتها به نام خودشان و شکستهارا به دیگران نسبت دهیم ! البته جناب اقای صادق عابدین ، باید بدانید که در کلیه امور خصوصا توفیقات و شکستها ی ورزش ش مسولید و باید پاسخگو باشید ، جناب اقای استاندار شما به عنوان مدیر ارشد استان می بایست برکلیه امور ورزش استان نظارت داشته باشید  . به نظر می رسد شما می بایست از مسول اداره کل ورزش و جوانان در خصوص این اتفاقات ناخوشایند سوال کنید نه ما . جناب آقای استاندار ؛ مشکلات ورزش استان به مسائل مالی محدود نمی شود ، نداشتن برنامه ، عدم شایسته سالاری در پستهای کلیدی و داشتن تفکرات سنتی و غیر حرفه ای در ورزش باعث شده است تا امروز باشگاههایی همانند فجر شهید سپاسی ، برق شیراز و پیام مخابرات فارس در قعر جدول رقابتهای فوتبال کشور برای سقوط نکردن بجنگند ، آیا اگر امروز شما استاندار اصفهان نیز بودید همین پاسخ را به طرفداران فوتبال آن استان می دادید ؟ آیا آنهایی که قبل از شما نماینده ارشد دولت در فارس بوده اند قولشان اعتباری ندارد ؟ 

برادر عزیز فارسیها خصوصا جوانان این استان فرهنگ خیز از شما انتظار ویژه ای دارند ، انتظار دارند تاروزهای خوش ورزش را به استان ما برگردانید ، تنها دلخوشی جوانان به داشتن تیمهای قدرتمند در لیگهای کشوری آن هم در کلیه رشته ها می باشد هرچند با انتخابی که خود برای مسولیت  اداره کل ورزش و جوانان استان انجام دادید کار برای رسیدن به این آمال و آرزوها سخت می باشد اما در یک کلام بدانید ورزش فارس مستحق این روزهای سخت و دشوار نمی باشد.

 




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
شنبه 90 دی 17 :: 7:15 عصر
حیدر علی کامیاب
<   1   2   3   4   5   >>   >