سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
الهی وربی من لی غیرک
درباره وبلاگ


روزانه های یک مدیر ( حیدر علی کامیاب مدیر عامل شرکت F.S.P )
پیوند های متفرقه
لوگو
روزانه های یک مدیر ( حیدر علی کامیاب مدیر عامل شرکت F.S.P )
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 14
  • بازدید دیروز: 0
  • کل بازدیدها: 83987



 

بنام خدا

مالکیت ؛ یکی از مشکلات اساسی پیش روی ورزش حرفه ای در کشور ما . امروزه ورزش در اکثر کشورهای پیشرفته به بخش خصوصی سپرده شده است و سالانه میلیاردها دلار از طریق آن به جیب سهامداران و مالکان باشگاهها سرازیر می شود ، در حقیقت از قبل ورزش تعداد زیادی اعم از سهامداران ، مربیان ، بازیکنان و ... امرار معاش میکنند و حتی در پاره ای موارد بعضی از باشگاهها در رشته های مختلف باعث می شود تا سالانه مقادیر زیادی ارز روانه کشور مطبوعشان شود . در برخی از کشورها هم همانند کشور ما ورزش حرفه ای 100% دولتی است و همیشه چشم به جیب دولت دارد ، در مواردی هم که به بخش خصوصی واگذار شده است به دلایل مختلفی از قبیل مدیریت و اداره به سبک دولتی ، عدم آماده بودن زیر ساختها و .... این مالکیت تداوم انچنانی نداشته و به ورشکستگی منجر شده است . به همین لحاظ برای تدوین یک برنامه علمی ، دقیق و اجرایی و همچنین تهیه ابزار لازم برای توسعه ورزش حرفه ای در کشور می بایست به مالکیت دولتی توجه ویژه داشت چرا که این نوع مدیریت صرفا مدیریت هزینه است و باشگاهها از طریق منابع دولتی بودجه مورد نیاز خود را تامین می کنند . بنابراین مقایسه حال حاضر ورزش در کشورهای پیشرفته با کشورهای آسیایی از جمله کشور خودمان کاری عبث و بیهوده است ،  برای رشد و توسعه ورزش در کشور می بایست در ابتدا پروسه واگذاری مالکیت ورزش حرفه ای به بخش خصوصی به جد مد نظر قرار گیرد و به تدریج این نقل و انتقال انجام پذیرد البته با یک کار کارشناسی و الگو برداری از کشورهای توسعه یافته در این بخش .

علی الیحال قبل از ورود به نوع و نحوه انتقال ورزش به بخش خصوصی لازم است به پاره ای از تنگناهای ورزش دولتی  اشاره شود و پس از آن جهت ارائه راهکار در بخش خصوصی اظهار نظر کرد .   

 




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
شنبه 90 آذر 19 :: 6:12 عصر
حیدر علی کامیاب

 

بنام خدا

مشکلات باشگاهها در ورزش حرفه ای کشور یکی از مهمترین چالشهای پیش روی مدیران ورزش کشوراست همانطور که در یکی از دست نوشته های قبل نیز بیان شد این مشکلات بر پیکره ورزش کشور چه در کوتاه مدت و چه در بلند مدت لطماتی را خواهد زد که شاید جبران آن بسیار دشوار باشد ،  یکی از نمونه های عینی این موضوع را شاید بتوان در تصمیم فدراسیون فوتبال آسیا در کم کردن سهمیه ایران در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا دید . این معضلات برخلاف اعتقادات خیلی ازمسولین ورزش کشور که رفع آنها را در مدت زمانی کوتاه امکان پذیر می دانند به نظر می رسد حل آنها منوط به یک زمان طولانی است و مستلزم داشتن یک برنامه مدون و یک کار کارشناسی است که معمولا در کشور ما به آن اعتقادی ندارد و عمدتا تصمیمات لحظه ای و احساسی اتخاذ می شود . علی الیحال برای عبور از مشکلات پیش رو نظرات متفاوتی وجود دارد که همه قابل احترام است و یک هدف مشترک دارد و آن هم رفع این مشکلات است . اینجانب هم براساس تجربیات خود مواردی را برای کم کردن این مشکلات و تا حدودی استاندارد کردن باشگاهها مطرح و عزیزان هم با ارسال نظرات خود آن را کامل خواهند کرد . آنچه دربخشهای بعد به آن پرداخته خواهد شد عبارتست از : 

نوع مالکیت ، ساختار، برنامه ریزی و سازماندهی ، ارزیابی و اصلاح روشها   

 




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
چهارشنبه 90 آذر 16 :: 8:35 عصر
حیدر علی کامیاب

بنام خدا

 

حضرت اباعبدالله الحسین ( ع )  

« بزرگترین عبادت آن است که در اوج قدرت گذشت کنی . »

فرا رسیدن  تاسوعا و عاشورای حسینی بر همه عاشقان ابا عبدالله الحسین و یاران با وفایش تسلیت باد.




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
دوشنبه 90 آذر 14 :: 10:11 عصر
حیدر علی کامیاب

بنام خدا

جای همه شما خالی بود ، اصلا قابل وصف نیست  ، روزها و شبهای عزیزی که در ماه ذی الحجه حدود 3000000 زائر از کل دنیا در کنار هم مشغول ذکر و دعا بودند،امتی بزرگ و عظیم که حضور میلیونی آنها در سرزمین وحی بیانگر وحدت و همدلی امت اسلامی می باشد. به هر حال نایب الزیاره کلیه دوستان در این سفربودم امیدوارم که خداوند متعال این سفر روحانی و معنوی را نصیب کلیه عزیزان نماید به هر حال یکی از همسفران در روزهای آخر سفر ودر زمانی که می خواستیم با کعبه وداع نماییم اشعاری را سرود که بد نیست عزیزان نیز آن اشعار را ملاحظه فرمایند :

من آمده ام این دل شب        درگه   تو  دعا  کنم

به اشک چشم سوز دل        تو راازخودرضا کنم

خدا  خدا  خدا      کنم          ازکعبه ات وداع کنم

توئی کریم و  مهربان          منم ضعیف و ناتوان

اگر  برانی   از درت          رو به سوی کجا کنم

خد     خدا    خدا  کنم         ز کعبه ات وداع کنم

تو خواندیم   که  آمدم         بی  دعوت    نیامدم

چون  میهمانت   شدم        صاحب خونه صدا کنم

عاشقتم  دوست  دارم         که  آمدم توی  خونت

               در همه جا صدا کنم

خدا  خدا  خدا   کنم           زکعبه ات  وداع کنم

بنالم   و     ندا  کنم           تو را زخودرضا کنم

خدابه من چه داده ای         چه  منتی   نهاده ای

که  شیعه  علی  شدم          شکر  تورا   خدا کنم

خدا  خدا  خدا    کنم          به کعبه ات وداع کنم

معمار اگر صدا  کند          ز سوز دل  دعا کند

دل  سیه  ضیاء  کند           زسوز  دل   ندا کند

               تو را ز خود رضا کند

خدا  خد ا خدا   کند            زکعبه ات وداع کنم          

 




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
یکشنبه 90 آذر 13 :: 10:39 صبح
حیدر علی کامیاب
<   1   2   3   4